Hallo, Mijn zoontje van 3 weken oud (Ruim 5 wkn te vroeg geboren) krijgt volledige borstvoeding. Overdag geeft dit geen problemen, alleen in de nacht kreunt en perst hij ontzettend na de voeding. Hij huilt hier niet bij. Als ik hem dan bij me pak en op zijn buikje op mijn borst leg, wordt het minder. Voor mijn gevoel heeft hij krampjes ofzo. Overdag heeft hij hier bijna geen last van. Na de voeding laat ik hem boeren (zeker 10 a 15 minuten, maar er komt niet altijd een boertje) Waardoor komt het dat hij 's nachts zo kreunt? Wat kan ik er tegen doen>? Ik heb de neiging om de laatste en nachtvoedingen te gaan vervangen door flesvoeding. Is dat verstandig? Welke voeding kan ik dan het beste nemen? Alvast bedankt voor het beantwoorden van mijn vragen. Danielle
Hallo Danielle, Hoe gaat het nu? Ik zou me geen zorgen maken. Juist BV is heel licht verteerbaar en heeft ook een laxerende werking. Met kunstvoeding maak je het voor de darmen juist moeilijker, dat zal je problemen zeker niet oplossen. Alle kindjes hebben de eerste 3 maanden in meer of mindere mate last van krampen in de darmen. Puur omdat ze nog verder moeten ontwikkelen en de ligging nogmoet gevonden. Dat gaat gepaard met krampjes. Vaak helpt even aanleggen omdat daarmee de darmen geactiveerd worden en er ook iets door de darmen gaat. dat maakt het bewegen van de darmen makkelijker. Afijn, ik zou in elk geval niet om die reden overstappen naar een flesje kunstvoeding. vaak geeft huidcontact al veel troost. Succes Ilse