Hallo! Onze grote man heeft sins kort behoorlijk last van luieruitslag, echte rode kapotte billen tussen de bilspleet in zeg maar.... Soms wel heel heftig en dan bloed het ook. Erg zielig want hij heeft er naar mijn idee wel last van. Wat kan ik het beste doen? Zoals het nu gaat verschoon ik hem regelmatig om de 2.5 / 4 uur. We geven flesvoeding op verzoek dus de verschoning is wisselend. Ik smeer bij iedere verschoning Bepanten op zijn billetjes. Dit werkt iets beter dan sudo-creme. Als lotiondoekjes gebruiken we regelmatig het eigen merk van Kruidvat. Goedkoper, maar misschien te chemisch? Of toch vaker verschonen? De laatste nachten slaapt hij iets langer door, dus wij ook! Maar als ik in de vroege ochtend bij hem kom zit zijn luier over vol met alles....dit zal allemaal ook niet helpen... Ik hoor het graag!
Hoi, Hoe vervelend kan luieruitslag toch zijn. Mijn advies is om wat vaker te gaan verschonen. Gebruik geen luierdoekjes, maar een washandje met gewoon alleen water. Wat sowieso goed is om de kleine een paar keer per dag even met z'n bote billen te laten liggen. Leg er iets onder wat vies mag/kan worden Mocht je merken dat de uitslag niet minder wordt overleg dan even met je HA of er niet sprake van een schimmelinfectie is. Voor de nacht zou je eens kunnen proberen om één maat grotere luier te gebruiken. Persoonlijk had ik daar bij mijn kiinderen altijd resultaat bij. Ilja