ik heb ook vandaag varnomen van de arbeidsgeneesheer dat ik niet meer mag gaan werken tot na de bevalling. Ik sta in de horeca,het lijkt me wel heel lang thuis zitten ik hoop dat me dat redelijk lukt want ben ni echt een persoon voor thuis te zitten ben graag bezig en kom graag met mensen in contakt. We zullen wel zien he. groetjes evi
Ik ben net bij de verloskundige geweest en heb aangegeven dat ik zo'n ontzettende pijn bij mijn schaambeen heb, zeg maar die botten waarmee je op je zadel zit. Ze zei dat elke zwangere wel last heeft van bekkeninstabiliteit maar de een erger dan de andere. Als ik het niet meer trek op het werk moet ik dit aangeven, ook omdat ik dus naar mijn werk heen en weer fiets. Ook heb ik tips gekregen om zo weinig mogelijk last hiervan te hebben, vooral 's nachts doet het pijn bij het draaien. Ik ben benieuwd hoe lang ik het nog volhoudt op het werk.
Ik zit nu ook thuis... ben zaterdag van de trap gevallen en ben vol op mijn stuitje beland. Gelukkig niks mis met de kleine alleen ik kan niet veel nu! Vooral zitten, opstaan en trappenlopen doet ontzettend pijn! En tenzij ik in de verzorging werk is dit geen combinatie. Aangepast werk kan ik nu ook nog niet aannemen, ivm het probleem zitten... Afwachten hoe het dadelijk afloopt en hoelang ik er last van blijf houden... Volgens de arts in 't zkh kon dit wel even duren Gr. Miranda
Ik ben ook al thuis van het werk omdat ik al een mk en een vroeggeboorte aan 23 weken (was ook deel van een twin maar 1ste vruchtje gestorven vroeg in de zwangerschap) achter de rug heb. Ik heb er geen enkel probleem mee want ik heb er echt alles voor over om nu eindelijk een gezond ukje op de wereld te zetten. Wat voel je eigenlijk juist als je bekkeninstabiliteit hebt? Groetjes Kirby
Als je eerder stopt met werken gaat dit dan van je verlof af? Of zijn het gewoon ziektedagen en blijft je verlof hetzelfde?
Als je wegens zwangerschap eerder stopt met werken, kom je in de ziektewet en ben je (wettelijk) verplicht 6 weken voor de uitgerekende datum met zwangerschapsverlof te gaan. Dus je 16 weken verlof gaat lopen op 6 weken voor de uitgerekende datum. Gr. Suusje
Ik had een vraagje ik zit nu 100% in de ziektewet ivm rugpijn. Ik kan mijn werk niet meer doen omdat ik mijn werkzaamheden 90% uit bukken en tillen bestaat (groepsleidster). Na 1 dec. heb ik geen baan meer maar kan UWV je dwingen om andere werk te vinden waar je niet hoeft te tillen/bukken? Want zelfs kantoorwerk bijv. te lang zitten hou ik niet vol. Ik kan misschien 1 uur achter de pc zitten en dan doe alles al pijn.
pfoew bibiche... dat weet ik eigenlijk niet. misschien zou je eens opg google kunnen speuren.... dames die ook al zo vroeg thuis zitten; hoe reageerd jou werkgever en met name je arboarts? die van mij doet nogal moeilijk! ik zit zoals ik op de eerste pagina beschreef ook al thuis. nu denkt de fysio niet alleen aan bekkeninstabiliteit maar ook aan een tussenwervelschijf die de zaak afkneld! Ik zie het zelf totaal niet zitten om aan het werk te gaan maar zij zou me graag dwingen! Herkennnen jullie dit?