Loop hier al heel lang, alleen een tijd lang niets meer gepost. In juni 2010 ben ik trotse mama geworden van een (extreem) prematuur meisje. Daar is gelukkig niets meer van te merken. Ondertussen bijna een eigenwijze kleuter van 4 jaar oud. In mei 2012 ben ik bevallen van onze tweede dochter. Dit ging allemaal prima. Inmiddels bijna twee jaar oud.. In juni 2013 heb ik een herseninfarct gehad en daardoor is men verder gaan zoeken. Nu blijk ik een aparte soort van reuma te hebben (sle). Op zich prima mee te leven. Nu is het alleen zo dat het begint te kriebelen. Mijn vriend en ik zouden zo graag een derde kindje willen verwelkomen in ons gezin. Echter vraag ik me af hoe en wat met de SLE. 1 april aanstaande heb ik een gesprek gepland staan bij de gynaecoloog, maar vroeg me af of er meer mensen ervaring hebben met SLE en zwangerschap.
Mijn schoonmoeder heeft sle en bij mijn schoonzusje lopen er ook onderzoeken naar sle. Bij ons hebben ze alleen maar gezegd dat je sle kan overdragen maar dat dat niet zeker is. Mocht mijn schoonzusje het hebben zeggen ze wederom dat het over te dragen is maar dat het meestal 1 generatie overslaat. Dat zou dan betekenen dat mijn schoonzusje het niet heeft maar een mgelijke dochter er wel grote kans op heeft. Tijdens de zwangerschap zouden de klachten wel sterk kunnen verminderen wat bij wel meer ziektes zo is. Jullie hebben al 2 kinderen zonder dat je het wist dat jij ziek bent. Als jullie het nu nog niet hadden geweten hadden jullie misschien niet eens getwijfeld over een 3e. Misschien eens met je arts overleggen hoe groot de kans is om het door te geven en of er extra risico's zijn om opnieuw zwanger te raken.