Ben benieuwd hoeveel jullie kindjes van rond de 13 maanden slapen overdag en 's nachts. Omdat hij in de namiddag moeite had met in slaap vallen, hebben we geprobeerd om van 2 naar 1 slaapje overdag te gaan. Hij sliep dan maximaal 1,5 uur, maar merkte dat dat toch echt te kort was om nog lekker de dag door te komen. Nu dus weer teruggegaan naar 2 slaapjes. Hierdoor slaapt hij 's avonds wel later in, maar niet huilerig in ieder geval. Ook is het avondeten, douchen en afdrogen een stuk gezelliger nu. Slaaptijden met 2 slaapjes zijn nu ongeveer zo: Rond 7.00 uur wakker. 10.30 - 12.00 slapen 15.00 - 16.00 slapen 20.00 de nacht in Dus ongeveer 13,5 uur totaal. Dus hoe slaapt jouw kindje van rond de 13 maanden? En hoe ging de overgang naar 1 slaapje als je kindje al 1 slaapje doet? Ben even benieuwd.
Mijn dochter sliep met 1 jaar om 21:00/21:30 tot 5:30/6:00 en middag dutje was verschillende tijdstippen maar vaak wel 1,5 u lang en soms uitschieters van 2u. de overgang van 1 naar 2 slaapjes is eigenlijk automatisch gegaan. Ze wilde niet meer in de ochtend slapen. En ze hield het goed vol.
Hier slaapt hij al een tijdje in principe 1 slaapje. De overgang heeft van 10,5 tot 12,5 maand geduurd denk ik. Steeds vaker 1 slaapje ipv 2. Dit lag aan of we een drukke ochtend hadden (afleiding=langer volhouden) en hoe laat hij op was en hoe hij s nachts geslapen had. Rond de 12,5 mnd maakte t niet meer uit wanneer hij moe was op de dag.. Na 1 slaapje red hij het tot half 7/7uur en gaat dan slapen, s avonds. Is hij s morgens vroeg wakker of bij slechte nacht.. Kan t zijn dat hij s morgen nog slaapt.. Maar dit is dan ook de 2 A2,5 uur die hij s middags normaal gezien doet tussen 12 en 15.00 en trekt hij het de gehele middag. De nachten maakt hij tussen de 11,5 en 12,5 uur
Hier heeft het ook echt even de tijd nodig gehad hoor om van 2 naar 1 slaapje te gaan..... Ik dacht ook steeds: dit is toch te weinig? Maar ze moeten er ook ff aan wennen.... Overgangs fases duren eventjes! Ik begon met 1 slaapje wat vaak in het begin ook maar 1,5 uur duurde. Maar ze moeten ook begrijpen dat ze het nu in 1 slaapje moeten doen. Dus in t begin als ik eind Vd middag merkte dat hij echt op was legde ik hem nog een uurtje erin. Maar dat werd al heel snel minder. En dat ene slaapje werd langzaam aan steeds langer. Het is lastig maar heeft tijd nodig!
Mijn zoontje van net 14 maanden doet overdag 1 slaapje, vanaf 13:00 tot plusminus 15:00 en dan gaat hij om 19:30 weer naar bed om 's-morgens rond 07:00 wakker te worden. Het kan ook niet anders omdat ik mijn oudste van school moet halen om 12:30.
mijn zoontje is 15 maanden. hij gaat rond 7 uur s avonds naar bed tot s morgens 8 uur gemiddeld. overdag slaapt hij dan van 12 tot 2 uur, half 3 gemiddeld dus 15 uur slaapkop hebben wij!
Hier met 13 maanden: 's Nachts sliep ze van ongeveer 18:45 - 06:30 en een middagslaapje van ongeveer 13:00 - 15:30. Ze is met 11 maanden overgegaan naar 1 slaapje zonder al teveel problemen. We brachten d'r iedere dag een kwartiertje later naar bed voor het ochtendslaapje.
Rond zijn eerste verjaardag is hij over gegaan naar een slaapje. Hij gaat s avonds om 20.00 naar bed en slaapt tot 8.00 en s middags slaapt hij meestal van 13.00 tot 15.30. Dus totaal 14,5 uur
Bedankt voor jullie reacties! We zijn nu weer terug naar twee slaapjes gegaan, want hij sliep in totaal gewoon echt te weinig. We zien wel wanneer hij eraan toe is om 1 slaapje te kunnen doen. Het is ook een heel actief jongetje die de hele dag in beweging is, dus hij zal het wel nodig hebben. Ook al ligt hij nu alweer een halfuur in bed te draaien en kan dus niet in slaap komen... Lastig altijd die slaapjes. Kijk ernaar uit dat hij een jaar of 3 is en niet meer hoeft te slapen overdag.