Hey meide, Even een vraagje.. Ik heb altijd zo'n hevige menstruatie. Ik verlies veel bloed, slijm en de hele mikmak. Ik gebruik de grootste tampons maar deze moet ik binnen no time alweer verwisselen omdat ik anders Alweer doorlek, voor de zekerheid dan ook altijd maandverband in, ik slaap met 2 kraamverbanden in en sta snachts op om te verschonen, anders word ik 's ochtends wakker met bloed dat langs m'n benen maar beneden loopt. Is dit normaal? Ook als ik de pil slik, verlies ik nogsteeds veel bloed en heb ik buikpijn. Zonder de pil kan ik de 1e dag niet eens lopen van de pijn en val er soms flauw van. Is dit alles normaal? Hebben meer vrouwen dit? Hoe gaan jullie ermee om? Het belemmerd mij erg in m'n dagelijks leven.. Betekent het ook niet dat ik veelste dik slijmvlies aanmaak? Is dit niet slecht voor de innesteling? Wat denken jullie ervan? Tips en ideeën welkom! Liefs
Ik weet geen antwoord op al je vragen, maar nee, ik vind dit niet normaal. Een menstruatie hoort niet zo hevig te zijn dat het je in je functioneren belemmerd. Heb je er al eens met de huisarts over gesproken?
Ja ik heb ook een inwendige echo gehad om te kijken of ik geen vleesbomen etc had. Niks te zien.. Alleen was ik toen nog aan de pil. Ik heb altijd zo'n hevige menstruatie gehad.. De HA heeft mij om die reden op 13 jarige leeftijd al aan de pil gezet. Ik was op die leeftijd nog niet aan de tampons en gebruikte toen ook dat dikke kraamverband en dan 2 tegelijk. Nu begin ik me toch wel af te vragen of dit wel zo oke is.
Ik vind dat toch wel enorm hevig hoor. Misschien kun je je HA nog eens vragen om een verwijzing naar de gyn, om daar je vragen te kunnen stellen? Die kan dat waarschijnlijk beter beantwoorden dan je HA.
Ja is het ook.. alleen ik heb nooit een vergelijking kunnen maken. Kan slechts zeggen "hey kom is even kijken in de wc" haha. Vandaar mijn (beetje smerige) vraag hier op ZP. Denk dat ik binnenkort nog maar eens naar HA ga.. bedankt voor je advies! Zijn er nog meer meiden die er last van hebben? Zijn jullie naar de HA geweest? en wat kwam daar uit?
Ja, ik! Precies zoals bij jou, ook op 13- jarige leeftijd om die reden aan de pil. Toen ik 2 jr terug stopte, wist ik weer waarom. Vreselijk veel pijn en bloedverlies de eerste dagen. Hierom naar de huisarts gegaan en div onderzoeken gyn gehad, alles was goed. Zit gewoon in de familie, dikke pech. Was ook bang dat er wat was, maar dat is niet zo. Ik kom die dagen door met n zware pijnstiller en rust nemen waar het kan. Sterkte!
Te dik slijmvlies kan de innesteling belemmeren. Het hoort tussen de 6 en 15mm te zijn. Tegen de pijn kun je mss aleve feminax nemen. Ik zou toch nog eens terug naar de gyn gaan als ik jou was. Je bent echt heel heftig ongesteld. Heel veel sterkte.