3e keer geen ei bij MNC-IVF

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by Yen, Oct 12, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Yen

Yen Lid

Aug 7, 2013
    41
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo Dames,

Wij hebben vanmorgen de 5e punctie gehad voor MNC-IVF.
    Dit is IVF in eigen cyclus, met alleen rond de eisprong hormonen.
    Nu hebben we de eerste 2x geen ei gehad, de 3e keer een foutieve bevruchting, 4e keer terugplaatsing maar geen zwangerschap.
    Nu hebben we de 5e keer gehad, en weer geen ei. Dat is de 3e keer en volgens de arts bovengemiddeld.
    Ze gaan volgende keer proberen om voor de punctie een dag langer Bemfola te geven, hopelijk rijpt het eitje dan beter en komt het dan wel los.
    Bij de 3e poging hebben ze ook een dag later de punctie gepland dan normaal.

Wie heeft dit ook gehad, en kan ik zelf ook wat invloed hebben op een goede eisprong / punctie?
    We eten gezond over het algemeen. Ik neem multivitamine met foliumzuur, vit. D en magnesium. De laatste 2 zijn meer voor mijn fibromyalgie.

2. ZoWelkom84

ZoWelkom84 Fanatiek lid

Apr 1, 2015
    2,820
    636
    113
    Mag ik vragen waarom ze het in je eigen cyclus blijven doen?

3. Yen

Yen Lid

Aug 7, 2013
    41
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi ZoWelkom,
    wij hebben hiervoor gekozen omdat het qua hormonen enz minder belastend is voor je lichaam.
    De eerste 6 keer in eigen cyclus tellen dan voor 1 gewone IVF poging.
    Als ik nu al gewoon IVF zou doen, dan vind ik het zonde.
    Ik heb liever eerst deze 6 keer.
    Ik probeer er een beetje achter te komen of dit vaker voorkomt of dat het juist iets is wat afwijkt.
    Wij proberen nu 4 jaar zwanger te worden, terwijl er geen problemen gevonden zijn waardoor het moelijk zou worden
    We zijn zeg maar onbegrepen onvruchtbaar

4. Appeltje85

Appeltje85 Bekend lid

Jan 22, 2016
    651
    296
    63
    Female
    Financiele dienstverlening
    Veldhoven
    In het 'onverklaarbare' geloof ik persoonlijk niet zo, zeker niet na een termijn van 4 jaar. Dat zou dus betekenen dat je zo'n 4x12 = 48x 'pech' hebt gehad. Dat is statistisch gezien erg onwaarschijnlijk. Ik vermoed dat er wel wat aan de hand is waardoor het niet lukt, maar dat ze gewoon niet weten wat. In Nederland geven ze dat dan de stempel 'onverklaarbaar', wat ik persoonlijk nogal misleidend vind.
    Welke onderzoeken hebben jullie al allemaal gehad? Hoe oud ben je en wat is je AMH waarde?

Het is me uit je verhaal overigens niet duidelijk wat er die 3 keren nu exact aan de hand was. Was er geen ei in de zin van: de follikel was leeg? Of was er wel een ei maar was deze niet rijp of niet geschikt?
    Op basis van de omschrijving 'geen ei' denk ik aan het eerste, terwijl je het vervolgens hebt over een dag later de punctie doen, zodat het ei beter rijp is? Dus: was follikel leeg of was het ei niet rijp? Dat is een groot verschil.

Hebben jullie al overwogen om naar Dusseldorf of Gent te gaan voor verder onderzoek? Je bent straks al 1 IVF poging kwijt door dit 6x te proberen. Ik zou dus persoonlijk niet aan poging 2 (dat wordt dan wel een 'echte' gestimuleerde IVF denk ik?) willen beginnen zonder dat er fatsoenlijk is uitgezocht waarom een zwangerschap uitblijft. Voordat je het weet ben je door je pogingen heen en krijg je in NL de stempel 'uitbehandeld'. Ik raad je sterk aan om aan te dringen op verder onderzoek (maar verwacht hier in NL niet te veel van, de ziekenhuizen moeten via protocollen werken).

5. Yen

Yen Lid

Aug 7, 2013
    41
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Appeltje,
    Bedankt voor je antwoord.
    Er is inderdaad 3x geen ei gevonden. Het zou zo kunnen zijn dat er wel een eitje zat maar dat het nog niet rijp was, en daardoor niet los komt. Tenminste dat hopen ze. Een lege follikel is natuurlijk helemaal niet wenselijk.
    Ik denk dat ik na deze 6e behandeling wel even goed ga nadenken wat ik hierna ga doen.
    Ik ben 30, en heb een vrij regelmatige cyclus.
    Wat bedoel je met AMH waarde?

6. Appeltje85

Appeltje85 Bekend lid

Jan 22, 2016
    651
    296
    63
    Female
    Financiele dienstverlening
    Veldhoven
    Je AMH-waarde zegt iets over je eicelvoorraad. Dus hoeveel eitjes er nog zijn. Hoe dichter je bij de overgang komt, hoe lager deze eicelvoorraad / AMH-waarde. Met 30 jaar zit je normaal gesproken natuurlijk nog niet in de overgang gelukkig. Maar er zijn ook dames die vervroegd in de overgang komen en daardoor minder eitjes hebben en eitjes van mindere kwaliteit. Ik zou dat in jouw geval persoonlijk wel even laten uitzoeken aangezien er zo vaak geen eitjes worden gevonden. Of je een regelmatige cyclus hebt, wil niet per definitie zeggen dat je AMH-waarde nog in orde is.

Google zelf maar eens op AMH-waarde, dan vind je genoeg informatie en verhalen.

Share This Page