Vroeg vliegen met dreumes

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door Elin78, 6 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Elin78

    Elin78 Fanatiek lid

    5 sep 2008
    1.520
    0
    0
    Half juni vertrekken we naar Spanje. Onze vlucht gaat om 5 uur 's ochtends, betekent dus dat we om 3 uur op Schiphol moeten zijn en rond half twee uur hier weg moeten rijden

    Ik zie er een beetje tegenop. Ik hoop natuurlijk dat hij zoveel mogelijk slaapt onderweg.
    Iemand ervaring met zo'n vroege vlucht en tips?
     
  2. Athina

    Athina VIP lid

    31 okt 2007
    23.589
    3.211
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    onze dochter was wat jonger... 11 maanden. En wij vlogen om half 6 geloof ik.
    Was eigenlijk wel ideaal hoor, ze was nog zo duf en moe om het juist héél vroeg was, dat ze veel geslapen heeft. Ook wel rondgekropen op schiphol, maar in het vliegtuig ook weer de helft van de vlucht geslapen.
    Wel hadden we een flesje melk (wat ze nu nog steeds graag lust ;) ) voor met het opstijgen. Lekker warm, viel ze ook weer makkelijk op in slaap toen we eenmaal vlogen.
    Jullie kindje is wat ouder, maar ondanks dat blijft het een voordeel denk ik. Het is snachts ook nét wat rustiger allemaal op schiphol. Enige nadeel is, dat jullie gebroken zijn bij aankomst en je kindje wakker.. en mogelijk wat sjagerijnig door het toch wat gebroken nachtje.
     
  3. Bd81

    Bd81 Fanatiek lid

    5 jun 2007
    2.754
    1
    0
    Wij hebben in september oko een vroege vlucht. Wat wij doen on allen nog enigszins aan nachtrust te komen in overnachten bij een hotel (3 min. van schiphol) waar de auto ook de hele week kan blijven staan. Onze kleine kan dan tot vier uur slapen, hup in het transfer busje en dan naar schiphol. Dan zal hij vast wel wakker zijn, maar vermoedelijk in vliegtuig weer zo moe dat hij dan lekker in slaap valt. Hij hoeft nu maar 1x wakker gemaakt te worden (als we van hotel naar schiphol gaan) ipv 2/3x (thuis, auto parkeren, naar schiphol).
    Het is even aanpassen maar zolang je er zelf niet al te groot probleem van maakt moet het lukken.
    Zie meer op tegen onze vakantie in juni met de auto naar zuid frankrijk ;)
     
  4. Elin78

    Elin78 Fanatiek lid

    5 sep 2008
    1.520
    0
    0
    Dat hotel is wel een idee, heb meteen gekeken, scheelt toch alweer zo'n 2 uur slaap.
    Welk hotel hebben jullie? Ik zag het a4 hotel van Van der Valk.
     
  5. Lola1982

    Lola1982 VIP lid

    16 jul 2007
    18.000
    1.841
    113
    Dat hebben wij ook over 2 1/2 week. Vliegen hoogst waarschijnlijk om half 6. Vorig jaar ook, maar toen was mijn dochter 5 maanden. Toen ging het goed, met een dreumes lijkt het mij wat lastiger!
    maar ja aan de andere kant, vorig jaar maakte ik mij ook 'druk' en toen ging alles perfect! Dus ga er vanuit dat het deze keer ook zo zal zijn!
     
  6. Bd81

    Bd81 Fanatiek lid

    5 jun 2007
    2.754
    1
    0
    nadeel van vd valk is dat shuttle bus pas vanaf 8u rijd ofzo. Niet zo handig als je om zes uur moet vliegen :)

    Wij verblijven in Chariot hotel, 5 minuutjes van schiphol. Even zoeken via flydrive.nl (ofzoiets) en dan vind je het zo.

    Succes!
     
  7. bulldog

    bulldog Fanatiek lid

    2 okt 2007
    4.378
    0
    0
    NB
    wij vliegen ook om 5 uur smorgens zie er best wel tegen op...

    mn baas is vorige weeek ook zo vroeg gevlogen en bij hem viel het allemaal mee met 3 kleine kinderen...
     
  8. sebasel4a

    sebasel4a Fanatiek lid

    23 dec 2009
    1.000
    0
    36
    NULL
    NULL
    Hier moesten we ook om 5 uur vliegen.
    Wij wonen een eind van schiphol vandaan dus rond 12 uur van thuis vertrokken dacht dan slaapt dochter wel verder in de auto. Niet dus ze is tot schiphol wakker gebleven. We hadden wel het geluk toen we eenmaal in het vliegtuig zaten viel ze gelijk in slaap. Heeft dus heel de vlucht geslapen.
     
  9. p1982

    p1982 Niet meer actief

    we vliegen over 2 weken ook om 5 uur smorgens,

    vertrekken om 0045 uur van huis, denk dat ik me meisje maar een joggingsbroekje aan trek als ze naar bed gaat zodat ik haar zo uit bedje kan pakken en in de auto kan zetten (slaapt normaal gesproken dan)
     
  10. bulldog

    bulldog Fanatiek lid

    2 okt 2007
    4.378
    0
    0
    NB
    dat was mijn gedachte ook al , trek hem een trainingsbroek aan en een shirt kan ik hem zo uit bed halen en in de auto zetten.

    vertrekken jullie op zaterdag?
     
  11. p1982

    p1982 Niet meer actief

    nee op dinsdag 1 juni

    jullie
     
  12. kwebbeltje

    kwebbeltje VIP lid

    13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Hier hebben we ook meerdere ervaringen met vroeg vliegen. Hier vonden we het niet fijn.
    Ook wij zeiden...och ze slapen nog wel even in de auto, maar nee hoor....klaar wakker. (waren toen 1 en 2 jaar)
    En in het vliegtuig op een gegeven moment zo moe dat ze over de slaap heen zijn en niet meer in slaap kunnen komen.....drama!

    Tegenwoordig pakken wij altijd een vroege middag vlucht. Heerlijk!

    Kwebbel
     
  13. Sas26

    Sas26 Fanatiek lid

    14 jan 2008
    3.291
    1
    36
    hey, toevallig even voor je getest vorige week haha! Met vriendin en haar zoontje en mijn dochtertje, beiden 16 maanden. Vlucht om 5 uur, dus om 3 uur aanwezig op schiphol, half 2 gingen we de deur uit om haar op te halen. T ging in 1 woord prima, met allebei!!! hadden haar redelijk op tijd op bed gelegd, half 8 sliep ze. Wakker maken zo laat mogelijk dus eerst zelf helemaal klaar. Wakker worden, was ze al vrij snel. Lekker onder dekentje in de autostoel met een nijntjekoekje en wat drinken. Op schiphol in de buggy, helemaal wakker, na de douane mochten ze lekker rondlopen. tip: aan t eind van die winkeltjes op Schiphol zit een speelgoedwinkel met een hele grote nijntje, een tafeltje met krukjes en kleurplaatjes. Erg leuk om ff te doen! En verder hebben we ze in de tijd dat we moesten wachten lekker laten lopen, ze waren erg vrolijk. In t vliegtuig sliep ze na t opstijgen, ongeveer een uurtje, en daarna beetje rondkoekeloeren, spelen, keertje verschonen en toen ik dacht: hoe lang nog, gingen we dalen. (t was 3 uur vliegen) terugweg was idem dito, ging allemaal prima! Had haar 2 spenen aan knuffeldoekje mee, en t muziekdoosje. verder paar boekjes en zo.

    Tip: neem rozijntjes mee, dan kunnen ze tijdens dalen en stijgen kauwen.

    nog een tip: je komt vroeg aan bij je hotel, vaak zijn de kamers dan nog niet klaar. Vraag dus of je des noods even een andere kamer mag zodat je kindje kan slapen als t nodig is.

    Succes en vast veel plezier!
     
  14. bulldog

    bulldog Fanatiek lid

    2 okt 2007
    4.378
    0
    0
    NB
    @p1982 wij vertrekken de 29e...

    @sas bednakt voor de tips gelukkig is tegenwoordig alles open snachts..

    @kwebbel tja ik ben ook wel een beetje bang dat dat bij ons ook gebeurt hij is nogal nieuwschirig dus wil alles zien dnek ook niet dat hij zal slapen...
     
  15. Elin78

    Elin78 Fanatiek lid

    5 sep 2008
    1.520
    0
    0
    Sas: goed om te lezen dat het goed is gegaan. En bedankt voor de tip van het speelgoedwinkeltje.
    Tja, we hebben nu geen keus meer, het is nu eenmaal zo vroeg.
    Ik trek hem ook makkelijke kleertjes aan zodat ik hem niet hoef op te kleden en hem zo in de autostoel kan zetten. En dan hopen dat hij doorslaapt...en verder zien we het wel...
    Succes iedereen!
     

Deel Deze Pagina