Ik ben 16 weken zwanger en heb veel last van vocht. Ik kan geen schoenen meer aan en loop de hele dag op slippers, nu kan het nog maar straks als het weer wat minder word..... Ik heb er verder niet veel last van alleen pijnlijke voeten en moe. Zijn er meer meiden die hier last van hebben en misschien wat tips hebben, ik leg mijn voeten s'avonds in bed al op een kussen. groetjes Myla
Ik had er ook al heel vroeg last van. Ik moest van de vk ong 2,5 tot 3 liter water op en dag drinken. En het helpt echt hoor. Komkommer gaan eten dat is vochtafdrijvend. En veel met de voetjes omhoog. Sterkte ermee.
Je benen echt een heel eind omhoog gooien en dan een zacht schudden. Zo schud je het vocht naar beneden. En met een heel eind bedoel ik ook echt in een hoek van 70 graden tegen de muur ofzo... Ik had het trouwens ook al bij week 16. Bij week 19 ben ik er zelfs voor in het ziekenhuis geweest omdat het zo erg was dat ze aan trombose dachten...
ik ben ook 16 weken en heb het ook ! volgens mij niet zo erg als jij wat kan nog wel redelijk me schoenen aan al voelt dat wel anders dan voorheen , heb het ook met me ringen en horloge dat ik kan zien dat ik vocht vast houd. zal strax wel weer over gaan toch als het warme weer afneemt ?
Ik heb het ook sinds een week of 16...het is echt een ramp en naarmate je verder in je zwangerschap komt des te erger word het. Daarbij komt ook nog eens dat ik staand werk doe....waardoor het dus nog erger is. Bij mij helpt niks...heb gisteren bevroren ijscompressen erop gelegd zo zeer deed het.....het word helemaal warm, tintelt en soms krijg ik er ook nog een slapend gevoel overheen. Inderdaad zoveel mogelijk met de voetjes omhoog...en af en toe flink koelen onder een koude douche. Succes!
he meiden, wat fijn om te lezen dat er meer meiden zijn met hetzelfde probleem. Het is wel vervelend ja. Ik zal groene thee eens proberen. Heb mn ringen al af zit veel te krap en ook mijn horloge maar niet altijd, alleen als het warm is. Ik hoop wel dat het hierbij blijft, en dat ik niet naar het ziekenhuis hoef. Ze zijn wel pijnlijk als mijn voeten erg opgezwollen zijn vooral bij mijn enkels. Ik hoop dat het snel minder word want in de winter op mijn slippers lopen lijkt mij ook geen pretje. Dank jullie voor alle tips. Zijn jullie allemaal zwanger van jullie eerste kindje? Ik begin nu wat te groeien nu word het leuk groetjes Myla
Vanaf 20 weken kan ik mijn schoenen niet meer aan dus overgeleverd aan slippers, crocs en gympen. Vanaf 30 weken ook geen gympen meer en vanaf 35 alleen nog de slippers van mijn man: maat 43 (heb zelf 39!). Ik dacht dat het niet erger kon maar het wordt nog steeds elke dag erger... warm of geen warm weer. Hierbij een waarschuwing: doe ringen af! Vocht vasthouden heeft maar beperkt met warmte te maken. Tijdens je zwangerschap is je lichaam heel hard aan het werk: en de uiteinden van je lichaam krijgen gewoon het minste aandacht! Iedereen veel sterkte... voor mij is het vocht vasthouden op dit moment te belangrijkste reden dat ik het heeeeeel erg zat ben!
oh oh en ik had nog wel het vertrouwen dat het strax met de weersverandering wel beter zou gaan . Zelfs me teenslippers drukken nu al af in me voeten , vraag me af hoe het verder moet dan ?
ik heb als tip gekregen zout arm te gaan eten (zet die bak chips maar weg en zout over je avond eten ook voorlopig niet meer, geen kaas etc)... ik doe het nu 2 weken en de eerste paar dagen plas je om het kwartier... echt niet normaal meer... ik heb nu minder last van vocht vasthouden...
Inmiddels is medisch allang aangetoond dat zout eten zeer weinig invloed heeft op vocht vasthouden. Zelf cardiologen raden het meestal niet meer aan! Of te wel... onthou jezelf nou niet allemaal lekker eten want dan heb je een dubbel uitdaging: EN vocht EN niet lekker eten Rainbow: je hebt dus gewoon mazzel! (wel fijn!)
Hoi dames! Ik hou ook al vocht vast vanaf 20 weken! niet normaal meer... Kan het zijn dat je overal in je lichaam vocht vasthoudt, bijv. je gezicht? Zou brandnetel thee helpen?
Dat kan maar als je ook vocht vasthoudt in je gezicht is het wel belangrijk even contact te hebben met je vk ivm hoge bloeddruk / zwangerschapsvergiftiging! Brandnetelthee schijnt wat te helpen maar wel heel vies te zijn
Ik heb er ook al een paar weken erge last van. Kan mn ringen al niet meer om en mn horloge zit een gaatje losser 8) Mijn schoenen zitten ook al niet lekker, heb in de mega uitverkoop schoenen maat 40 gekocht (normaal 38 ) en loop thuis lekker op mn blote voeten. Bed omhoog en idd brandnetel thee. Je hebt van 'zon naturel' ff beetje aanpassen brandnetelthee met citroengras. Smaakt bijna als citroenthee en vind ik best lekker. Gewone brandnetelthee is idd wat minder lekker, maar ook die vind ik niet vreselijk vies. En bleekselderij, is ook vochtafdrijvend. Verder lees ik mee voor nog meer tips.
Ik hoorde gisteren dat grapefruitsap ook erg vochtafdrijvend werkt, had ik nog niet eerder gehoord! Ik ga straks even kijken of ik het ergens kan vinden!
het klinkt mischien raar , maar ik doe yoga / zwangerschapsgym ( niet iedereen ) is hier te spreken over...Maaarrrr voor vocht vasthouden is er een bepaalde draai en Houding om je afvalstoffen sneller te laten lopen dus ook vocht ... 1 je gaat plat op de grond liggen trekt je benen op tot je buik tot hoever je dat red je spreidt je armen naast je en laat dan langzaam je beiden benen naar links zakken en tegelijkertijd je hoofd naar rechts je blijft zo 10 Min liggen andere kant precies het zelfde aleen draai je dan je hoofd dus ook de andere kant op. dit ook 10 Min... je ligt dan in een draai je moet het zien als een soort dweil die je uitwringt...tis geen geweldige houding maar het helpt wel... 2 Ga op de grond liggen op je zij met je kont tegen de muur draai dan je benen omhoog tegen de muur je benen en voeten steken nu in de lucht op deze manier draai je de bloedsomloop om en ververs je alles ( ook de afvalstoffen lopen zo weg ) dus ook stimuleert het t vocht vasthouden dat deze snelller weg trekt doe dit 15 Min lang... het kan zijn dan je benen en voeten gaan tintelen dit is niet slecht of geen slecht teken dit komt doordat t bloed nu inplaats van boven naar benen loopt van beneden naar boven en naar je nieren en etcc... het kost even tijd mr het helpt wel allemaal ik doe he tom de dag en heb geen last van vocht ...het is het proberen waard we hebben tog niks beters te doen Suc6