Hoi allemaal, volgende week mag ik als ik precies 6 weken zwanger ben voor een echo komen. Geen idee inwendig of uitwendig. Maar het lijkt me zo vroeg? Aangezien ik erg nieuwsgierig ben wil ik hem ook niet later laten plaatsvinden maar ben ban dat er nog niets te zien is waardoor ik weer onzeker wordt. Wat zijn jullie ervaringen? Thanks alvast.
Bij mij zagen ze met 6 weken + 1 dag nog niks, volgens de echo was ik 5 weken 6 dagen maar bij de termijnecho bleek ik 2 dagen verder te zijn. Maak je dus geen zorgen als je niks ziet, maar het kan zijn dat jij het wel ziet. Bijna zeker dat het een inwendige echo wordt. Bij mij wel in ieder geval. Vond het overigens niet vervelend hoor
Oke ja vind het zo spannend. Hoop dat er iets te zien is. Heb zelf ook al rekening gehouden met een inwendige echo, even zorgen dat alles er daar netjes uit ziet .
Bij mijn vorige zw-schap zag je met 6 weken precies een vruchtzak met dooierzak en vruchtje met kloppend hartje! Bij deze zw-schap zagen we met 6 weken alleen een vruchtzak! Een week later (dus met 7 weken) was er wel een dooierzak en vruchtje met kloppend hartje aanwezig (ws. de eerste keer verstopt). Je moet dus zowieso een vruchtzak zien
Wat geweldig dat je het de eerste keer al met 6 weken zag! Was het inwendig of uitwendig gedaan? Bedankt voor je antwoord .
Ik ging heen voor een echo en dacht dat ik rond de 8 weken was maar ik heb een miskraam gehad en was gelijk weer zwanger dus wist ook niet wanneer en of ik uberhaupt een eissprong had gehad heels spannend dus of er iets in zou zitten. Ik heb uitwendig gehad omdat ik zo slank was volgens haar haha nou daar was ik het niet helemaal mee eens met mn darmen enz mja we konden alles zien vruchtje en dooierzakje en kloppend hartje die we zelfs hebben gehoord! Het klopte heel regelmatig, snel en goed (sorry hoor nog een btj op een roze wolk , vorige x hadden we nog geen echo gehad). Ik bleek toen 6 wk 4 dagen te zijn maar heb volgende week vrijdag nog een echo om precies te bepalen hoe ver ik ben... Dus het kan wel maar zal er wel op rekenen dat je miss iets minder ver bent of weet je precies wanneer je ei was? Mag ik vragen waarom je nu al een echo hebt?
Oke, wat fijn dan dat je zo snel weer zwanger was. En je roze wolk, heerlijk. Daar moet je lekker van genieten, geeft helemaal niets . Heb geen idee waarom ik zo vroeg een echo heb.. er was plaats toen en ze zei nog dat eerder dan dat geen zin had. Ze wist wanneer ik voor het laatst ongesteld ben geweest en mijn ei heb ik 1 juni, heel misschien 2 juni gehad. Weet ik door testjes. Bedankt voor je antwoord en gefeliciteerd natuurlijk met je zwangerschap, blijf maar lekker op je roze wolk zitten.
Hoi, Ik heb ook met 6 weken een echo gehad. Was genoeg op te zien. Zelfs hartaktie. Zal denk ik wel een inwendige echo worden, maar dit klinkt erger dan het is. Zodra je op dat scherm kijkt en je ziet wat er in je lichaam zich allemaal afspeelt ben je, denk ik, al snel vergeten dat het inwendig is. Ik moet zelf morgen weer. Ben Benieuwd.
Oh wat super! Spannend morgen weer voor je! Hoe ver ben je nu? Lieve mensen wat fijn dat er positieve verhalen zijn.. ondanks mijn roze wolk kan ik zo onzeker zijn (lees vreselijk onzeker ). Voor een inwendige echo ben ik niet bang. Heb een spiraaltje gehad en dat geklungel en die eendebek lijkt mij erger. Super bedankt voor je antwoord!
Ik ben morgen 8 weken en 1 dag. Maar de laatste keer dat ik was werd ik 3 dagen teruggezet. Ben benieuwd wat het morgen is. Ben best wel nerveus, ik hoop dat alles goed is. Mijn eerste echo was trouwens met 4 weken en 5 dagen. Toen was er alleen een stip te zien en twee weken later een vruchtzakje met een embryootje.
Hey Lisette wat leuk ik heb een beetje hetzelfde! Ik heb vorige maand ook een VMK gehad waardoor de dokter in eerste instantie dacht dat ik al 8 weken was, maar op de vroege echo bleek dat ik pas 5 weken was en de maand ervoor dus een MK heb gehad! Ben nu 6 weken en 2 dagen en heb als ik 6+6 ben opnieuw een echo! Hoop dat de mijne net zo duidelijk word als die van jou!
Allereerst: Gefeliciteerd Ik weet ook bijna zeker dat het een inwendige echo gaat worden.. zelf heb ik met 5 weken en 6 dagen de 1e echo gehad ( medische indicatie ) en toen was er alleen een vruchtzakje te zien..
Ik heb afgelopen dinsdag een echo gehad ik dacht dat ik 6+4 was maar volgens de echo was ik 6+1 .. In mijn buik zat een vruchtje van 0.5 mm met helaas nog geen kloppend hartje .. Over 2 weken hebben we weer een echo en dan hopen wel dat knipperlichtje te zien
Bedankt voor de reacties, wat spannend allemaal zeg! Ben de dagen aan het aftellen. Nog meer ervaringen zijn natuurlijk altijd welkom haha.
Hoi! Ik heb, ivm een plaatsbepaling vruchtje, een inwendige echo gehad met 6.1 weken zwangerschap. En ook wij zagen een mooi kloppend hartje. Succes met je echo! Laat je wat weten??? Groetjes Claire
H! Dames...ik sluit me bij jullie aan... Stom, heb zelf juist een topic geopend, omdat ik dacht dat mijn situatie niet echt op die van jullie leek... Maar nu ik jullie topic gelezen heb kom ik lekker meekletsen... Hummeltje, jij hebt morgen je echo denk ik niet?? En Ray, jij vandaag niet?? AstridDi, hopelijk loopt het bij mij net zo af als bij jouw... Vandaag (6 wk 5 dag )had ik eerste echt echo, en is het vruchtzakje en het dooierzakje gevonden. Alleen jammer genoeg nog geen hartje, dus mag volgende week nog eens terug. Gyn. vertelde dat een dooierzakje al wel een heel goed teken is, en omdat het in mijn buik nog een beetje een chaos is, door overstimulatie na IVF, kan het zijn dat de echo golven vandaag nog niet diep genoeg door konden drinken om het piepklein hartje te vinden... Hier is mijn topic, en het verhaal een beetje uitgebreider... http://www.zwangerschapspagina.nl/onderzoeken-echos/216494-6wk-5dg-geen-hartje-dooierzakje.html
Heb je topic gelzen. Wat spannend zeg. Ik leef met je mee, morgen gaan wij voor de eerste echo. Ik hoop zo dat het goed zit. We houden elkaar hier op de hoogte oke? Liefs.