Hoi, Ik heb een vraagje aan jullie, ons zoontje is een vroege vogel, hij wordt s'ochtends tussen half 6 en 6 wakker. (met heeeeeeeeel soms een uitschieter naar 6.30) Hij is 15 maanden en slaapt nog 2x per dag. Als hij s'morgens om half 6/6 uur wakker is kan ik hem om 8 uur weer in bed leggen voor anderhalf uurtje . En s'middags slaapt hij ongveer van 12.30 tot 14.00. Natuurlijk zouden we het fijn vinden als hij tot 8.00 uur zou slapen, maar dat heeft ie nog nooit gedaan. Terwijl hij wel weer heel snel moe is als hij om 6.00 wakker wordt. Zou het honger kunnen zijn waardoor hij wakker wordt, of zou het gewoon een ritme zijn? Herkennen jullie dit? Hij gaat s'avonds rond 19.00 19.30 naar bed.
Je zoontje slaapt qua uren net zoveel als Jarissa. Alleen wat anders verdeeld. Jarissa slaapt vaak langer 's ochtends. En als ze al vroeg wakker wordt dan slaapt ze nog even bij ons in bed. Wij hebben van het begin af aan 's ochtends na de 1e fles rust gehouden. Lekker bij papa en mama op bed. Jarissa volgt dit ritme goed. Komt bij ons goed uit omdat mn vriend altijd late diensten werkt en dus 's ochtends graag wat langer blijft liggen. Maar goed, volgens mij is het ook gewoon een kwestie van geluk. 's Avonds is Jarissa soms niet naar bed te branden, ook wel eens lastig. Of het honger is of niet is wel gemakkelijk te achterhalen toch? Misschien kun je ons ochtendschema eens proberen? Als Jarissa echt wakker is krijgt ze bij ons op bed een papfles en dan knuffelt ze nog even heerlijk. Soms speelt ze nog wat bij ons op bed en soms gaat ze ook weer slapen.
Hoi Bella, Herken het hoor. Maar denk nu ook dat door het zo vroeg licht is Marije nu rond 6.00 wakker is. Was voorheen 7.00. Ze slaapt nu op het kdv en meestal thuis nog maar 1 keertje (denk vandaag thuis 2x, even bijtanken) en gaat dan rond 18.30 weer naar bed. ze is dan gewoon moe. Als we der iets later in bed doen word ze nog steeds 6.00 wakker. @ Pendrag, Hoelaat gaat Jarissa dan naar bed?
Ik herken het ook. Hier gaat Kelsey om 19:30 naar bed en soms met uitschieter om 20:00. Damiën gaat om 19:00 naar bed. En onze jongste Jayden (14 maanden) gaat tussen 19:00 en 19:30 naar bed. We zijn hier allemaal om 7:00 weer wakker. Dit komt omdt Kelsey naar school gaat en we eigenlijk toch gewend zijn geraakt aan de 7:00. Maar nu sinds een tijdje word Jayden alsmaar wakker om 6:00. Ik wil dan eigenlijk mijn bed dan nog helemaal niet uit haha. Ook hier worden vaak nog 2 slaapjes gedaan. Rond 10:00 tot 11:30 en 's middags als de middelste ook nog een slaapie doet van 13:30 tot ongeveer 15:00. Hoop wel dat Jayden weer zijn ritme in het slapen vind en iig tot 7:00 wil gaan slapen.
@ Pendrag, Jeetje half 8 klinkt goed maar die andere tijden echt niet. Hopelijk doet ze dat niet te vaak. @ Linda, Ik ben normaal ook om 7.00 wakker, ivm werk (3dgn) Dus dan zou 7.00 mooi zijn. Vind 6.00 niet leuk, lig dan ook nog veel te lekker.
@Jodi: gelukkig niet al te vaak maar toch wel 2 keer per week schat ik. Vanavond is weer zo'n avond. Ben al vanaf half 8 bezig om haar op bed te krijgen.
Hoi! Ik lees graag even mee. Dewi heeft ook echt een interne wekker die om 6 uur af gaat. Voor haar begint de dag dan echt, terwijl ik nog zoooooo graag drie kwartier langer wil slapen en nog wel iets langer in het weekend Wij hebben ook al geprobeerd of een avondpap helpt, later naar bed te brengen (nu gaat ze meestal rond 8 uur slapen 's avonds), speentje geven als ze wakker wordt en snel weer weg.....maar nope niets helpt. Ben bang dat we ons daar gewoon bij neer moeten leggen, maar lees absoluut even mee met dit topic. Sterte met onze vroege vogeltjes :-k
En het erge is dat het nu bijna 4 uur is 's nachts en ik nu niet kan slapen en ik weet gewoon dat ik over 2 uur weer moet opstaan. Ik heb geprobeerd om te blijven liggen, want het is gewoon belangrijk om voldoende slaap te krijgen maar het lukte echt niet meer. Nou ja we zien wel! Groetjes Cindy
@cindy: frustrerend is dat he en van frustratie ga ej nog minder makkelijk in slaap vallen heb je ngo wat geslapen? overigens.. hier ook om 6 uur is anne klaarwakker soms kunnen we het nog een half uurtje rekken voor ze echt honger heeft.. maar we beginnen er aardig aan te wennen wekker staat om half 7 als ik moet werken.. en ik hoor hem meestal als ik onder de douche sta en dan heeft anne dus al gegeten, schone luier, kleertjes klaar om weg te gaan.. MAAR ze ligt wel in bed dan ik breng dr meestal om half 8 naar het kdv.. dus als ze gegeten heeft gaat ze terug naar bed zodat mama op dr gemak kan douchen en ontbijten Vandaag echter.. is ze niet in bed te krijgen... eerst ging ze met de plastic klem van de nijntje die mee naar bed mocht langs de spijltjes van het ledikant liggen meppen (afgepakt dus maar.. badeend in bed.. ) ze wilde al niet naar bed.. en dan beter wat leuk speelgoed mee want papa is vrij en wil graag nog eventjes slapen. nahja.. de badeend was niet leuk, het boekje was niet leuk.. dus uiteindelijk dr maar beneden in de box gelegd waar ze zo mogelijk nog harder ging liggen gillen en nu ligt ze gelukkig met dr pluche aap te knuffelen (alleen de benen zijn al langer dan anne groot is) maarja.. vandaag komt opa om half 9 pas en ik ga toch echt om half 8 weg.. hoop voor papa dat ze straks nog een beetje wil slapen of in ieder geval: rustig spelen...
@ Saskia, Ik ben rond 4.30 maar weer in bed gaan liggen. Daar nog een tijdje liggen draaien en toen uiteindelijk in slaap gevallen. Ik had voordat ik weer naar bed ging, haar speen binnen handbereik gelegd en hierdoor heeft ze een half uurtje langer geslapen. Om 6.30 riep ze ons weer en toen ik haar speen in wilde doen, had ze hem dus al in Lachen is dat he? Dat de knuffels groter zijn dan de kleintje zelf Hadden wij ook met een lang konijn, maar dat was (is) haar favoriet. Nu ligt ze lekker te slapen vanaf 9 uur, maar ook overdag slaapt Dewi nooit zo lang. Straks gezellig naar vriendin, dus bijslapen zit er vandaag niet in (nooit eigenlijk......want dan heb ik weer het gevoel dat ik alles mis ) Bye! Cindy
Hier precies het zelfde. Ik heb er niet echt moeite mee vind het nu wel lekker. Kan ik even 2x per dag een beetje energie op doen. Ik denk dat het ineens wel omslaat en ze nog maar 1 slaapje nodig hebben
Hi Fleur, hoeveel maanden is jouw kleintje? De laatste dagen is het wéér half 6, helaas kan ik hem geen fles gegeven en dan weer terug naar bed, hij is dan wakker en wil spelen. Als hij zo vroeg wakker is dan leg ik hem om 8 uur weer in bed. Dan slaapt ie weer anderhalf uur. Ik had natuurlijk liever gewild dat het anderhalf uur langer "uitslapen" was, haha, maar jaa... Het is ook wel fijn die 2x slapen per dag, maar om half 6 op staan is voor mij echt heel moeilijk, heb zo'n moeite met wakker worden erg he
hier ook elke dag om half 6 6 uur wakker ook sweekends en nu vandaag heeft ze geslapen van 1 uur tot wel half 2 ik kreeg haar maar niet in slaap heb alles geprobeerd op "normale'dagen slaapt ze van uur of elf half 12 tot half 1 1 uur en verder niet meer maar de meeste dagen slaapt ze overdag maar een half uurtje en ze gaan savonds tegen 7 uur naar bed soms ook weleens half 8 of 8 uur....
Nina heeft heel lang tot een uur of half 8/8 uur geslapen. Maar sinds de zomerklok er is en het ook eerder licht is, is madam dus ook al tussen half 6 en 6 uur wakker. Soms wat later, soms iets vroeger. Later naar bed in de avond maakt echt niks uit hier. Overdag doet ze ook nog 2 slaapjes. Ik denk niet dat het honger is maar dat het gewoon te maken heeft met dat het eerder licht is. Tenzij jouw kleintje altijd dit ritme heeft gehad. Laten we hopen dat ze tegen de winter weer wat langer slapen... als ik ergens een hekel aan heb is het opstaan terwijl het nog donker en koud is! brrrr...
Hier precies hetzelfde. Jesper wordt ook tussen half 6 en 6 wakker en doet nog 2 slaapjes per dag. Hij wil dan niet meer direct terug naar bed na zijn flesje, maar eerst nog even spelen enz, terwijl ik niet het idee heb dat hij echt uitgerust is.
Ben eerlijk gezegd wel een beetje blij om te lezen dat ik niet de enige ben Fynn is nu al bijna anderhalve maand tussen 5.30 en 6.00 wakker En gaat pas rond 20.30 slapen. Overdag slaapt hij dan wel zo'n 2 a 3 uur. Totaal komt hij aan de 12 uur. Maar eerst was dat 's nachts 11 uur (van 20.00-7.00) en 's middags nog een uur. Maar nu dus 's nachts 9 uur en overdag 3 uur. En helaas lukt het mij niet om overdag bij te slapen. Kan me dan gewoon niet ontspannen en heb van alles te doen. Hoop dus echt dat Fynn z'n ritme wel weer gaat veranderen want ik vind dit echt slopend. Kan er gewoon echt niet tegen om zo vroeg op te staan Misschien moeten we maar es een 'Vroege Vogel' topic openen kunnen we daar met elkaar meeleven
hier ook. Sinds het zomertijd is slaapt Fabio maar tot hooguit 6 uur, daarvoor was het 7 uur. Poeh, ik vind het maar vroeg hoor. Hij wordt ook niet van de honger wakker. Hij wil lekker spelen. Hij is inderdaad wel weer erg snel moe. half 8 a 8 uur ligt hij dan weer in bed en slaapt hij soms krie kwartier, soms 1,5 uur. Gek hoor dat dit ineens zo verandert. Ik was al geen ochtendmens haha, maar 7 uur dat trok ik nog wel, maar 6 uur poeh poeh poeh. Hopelijk verandert dit ook weer over een tijdje naar 7 uur.
Hier ook n hele vroege vogel en dan is ie naar mijn idee ook nog niet echt uitgeslapen. Justin gaat rond 7 uur naar bed en sinds n paar dagen huilt hij dan ook en is om half 7 weer wakker. Overdag nog 2 slaapjes van elk n uurtje. Hoe merk je dat ze 1 tuk kunnen gaan doen?