Slecht inslapen 's avonds

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Princess, 20 mei 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Princess

Princess Actief lid

Hier ben ik weer eens met een vraag...

Hannelore slaapt 's avonds enorm slecht in. Gisteren had ik haar om 21u30 nog eten gegeven. Om 22u30 wil ik ze in haar bedje leggen (ze was in slaap gevallen op mijn schoot). Ik leg ze in haar bed en BAMM ogen open en klaarwakker. Dan begint ze te pruttelen en wil haar tut. Manlief heeft dus tot 24u ervoor gezorgd dat ze haar tut had, dan is ze in slaap gevallen. Tot 2u45 toen was ze daar voor de volgende voeding.

Zo gaat het elke avond. Komt het omdat ze door de dag veel slaapt?

Graag advies van de ervaringsdeskundigen!

PS: chance dat dit forum bestaat... een gebruiksaanwijzing was handig geweest bij een baby'tje!

2. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Hihi ... ja ipv placenta eruit persen ... een gebruiksaanwijzing :D

Die kleintjes zullen niet snel te veel slapen, dus daar zou ik me geen zorgen over maken. Wel is het zo dat babytjes die slapen de eerste 20 minuten vrij licht slapen, dus het wakker worden bij wegleggen kan daardoor komen.

Men zegt dat het beter is om je kindje wakker in bed te leggen, maar dat heb ik nooit gedaan toen Mirre 3 weken was.

Misschien is het slim om de nacht eerder te laten ingaan ... dus rond 19u en dan de kamer goed donker maken ed. Ook goed voor het dag en nachtritme.

Misschien helpt:
    - aaien over dr wangetje (terwijl ze in bed ligt)
    - opnieuw uit bed nemen en lekker in slaap wiegen (ze is nog zo klein)
    - haar sneller na de voeding in bedje leggen

Verder weet ik het ook niet, ieder kindje is weer anders. Wij hebben heel lang moeten zoeken naar de juiste manier bij Mirre. Totdat ze 6 weken was, heb ik haar eigenlijk continu bij me gehad, behalve als ik zelf sliep. Dat deed ik dus vrij weinig :) (hoewel mn man ook vaak Mirre bij zich nam, maar ja, die moest op n gegeven moment werken).

Succes en gefeliciteerd met je dochtertje :D

3. dorisn

dorisn Fanatiek lid

2 jun 2007
    4.319
    37
    48
    ede
    ik moet zeggen dat we niks te klagen hebben met alyssa, maar die heeft ook af en toe haar buien en ze wordt ook bijna standaard wakker als ik haar in bed leg als ze bij me in slaap is gevallen. ik heb nu gemerkt dat ik alyssa gewoon even moet laten huilen (hoe zielig ik het ook vind klinken), als ik te snel ga kijken valt ze helemaal niet in slaap. ik weet niet of je het al geprobeert hebt maar sommige babys moeten zichzelf in slaap huilen. ik wacht meestal 15min (als het een jammerhuiltje is, anders ga ik meteen). we hebben eerst 5min gewacht en dat steeds met 5min uitgebreid. werkt voor ons erg goed. verder is het gewoon zoeken naar wat je kindje prettig vind, ze krijgen vanzelf een ritme en gaan beter slapen. alyssa is nu 6weken en ik merk al dat het beter gaat en dat er een soort van ritme in begint te komen. heel veel succes. enne. lekker bij je nemen als je je daarbij prettiger voelt.
    liefs doris

4. Vea

Vea Lid

24 jul 2007
    5
    0
    0
    student/grafisch ontwerper
    haarlem
    hoi hoi

Wij zijn met onze dochter ruim een week geleden gestart met het Rust en Regelmaat systeem. Toen ze twee weken oud was, waren we hier fel op tegen (je kunt zo'n jong kindje toch niet laten huilen?!). Toen ze drie weken oud was begon ze met de dag moeilijker te slapen overdag en langzaam kroop dit kwaaltje de nacht in. Ik heb het boek van Ria Blom gelezen (Regelmaat en inbakeren) en zij zegt dat een kindje nooit s nachts 'niet slaapt' omdat het overdag veel slaapt. En het blijkt te kloppen.

Dora doet het ongelooflijk! We weten niet wat we mee maken. Van zeven uur per dag huilen en slecht slapen zijn we nu overgegaan naar dagen waarop ze 18 uur slaapt, overdag EN s nachts en ze super vrolijk en ontspannen is als ze wakker is. Haar voedingen zijn stabieler (borstvoeding hier), wij zijn ontspannen en hebben weer de nodige tijd voor onszelf gekregen (ipv van alles met 1 hand te doen).

Heerlijk! Echt een aanrader! Het huilen stopt binnen de eerste twee dagen en gaat dan over in een klaagje, dat nu trouwens ook verdwijnt.
    Je moet heel strict zijn de eerste week, niet aan jezelf gaan twijfelen, ook als ze dingen niet volgens het boekje doen. Na drie dagen en uren van slaap ben je jezelf TE dankbaar.

Ik hoop dat je hier wat een hebt. Let wel op: als je het overweegt, lees eerst het HELE boek. Niet half.

Hoop echt dat je hier uit komt, voor jullie allemaal een super investering.

Liefs!

5. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ria Blom is geen oplossing voor alle kindjes hoor ... al lijkt dat wel zo als je haar boek leest (en je zou je bijna schuldig voelen als je je kindje niet laat huilen). Hier hielp het voor geen meter. Mirre bleef hazenslaapjes doen en bleef minimaal een half uur huilen voordat ze in slaap voel (ik zeg minimaal, maar langer hebben we haar gelukkig niet laten huilen).
    Maar het is een kwestie van uitproberen, goed naar je kindje kijken en naar je eigen gevoel luisteren.

Regelmaat kan wel heel goed werken, net als een duidelijk bedritueel. Dat doen we nu met Mirre en het werkt super (kost ongeveer 10 min per slaapje en dan huilt ze dus niet).

Maar nogmaals, ik zou die eerste weken lekker veel met je babytje rondlopen in draagdoek ed.

6. jantina

jantina Fanatiek lid

13 aug 2006
    1.551
    0
    0
    Was ze perongelijk ook rond die tijd onrustig in jou buik?

7. Princess

Princess Actief lid

Ze was eigenlijk constant onrustig in mijn buik. Meestal 's nachts rond 3u. Maar daar merk ik nu niks van.

Gisterenavond ben ik om 19u20 gestart met haar laaste voeding. Ze heeft echter bij mij gelegen tot 24u... ze vroeg telkens terug om eten. Om 24u heb ik ze dan in haar bedje gelegd en dan heeft ze geslapen tot 4u. Dan heb ik haar voeding gegeven, dit heeft weer tot 5u geduurd. Terug in bedje en geslapen tot 8u30.

Al bij al niet slecht dus. Vooral met de 4u slaap was ik heel content!

8. jantina

jantina Fanatiek lid

13 aug 2006
    1.551
    0
    0
    Geef je borstvoeding of fles...

britt heeft dit ook gehad, gelukkig voor mij niet rond deze tijden maar zei had het tussen de voeding van half 5 en die van 8 uur.. dan wilde ze niet in haar bedje liggen...Mama honger zo als ik hier al veel gelezen heb;) dus lag ze veel bij me op de bank, of ik ging met haar in bed liggen lekker tegen me aan..
    Allen was dat wel erg lastig met het eten... dan had ik haar me me staat op de keuken tafel en was ze ook redelijk te vreden te houden.

Deel Deze Pagina