Vroeg wakker, daardoor broer en zus ook vaak vroeg

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Mammavantwee, 15 mei 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mammavantwee

    Mammavantwee VIP lid

    4 feb 2019
    5.453
    4.882
    113
    Vrouw
    Ons dochtertje slaapt eindelijk door na 15 maanden. Heel fijn, maar sinds ze dus door slaapt, is ze rond 5.00 wakker. Soms zelfs nog vroeger. Als we dan geluk hebben gaat ze na een flesje melk nog verder, maar heel vaak doet ze dat dus niet..

    Vandaag ook weer, stipt 5.00 wakker en gewoon niet meer slapen.. vaak ligt ze nog even rustig, maar als ze het zat word zet ze een keel op. Broer en zus liggen de kamer daarnaast en die worden er dus regelmatig wakker van.

    Wie o wie heeft de tip?
    Ik vind dit bijna nog vermoeiender dan alleen een nacht voeding. De dagen zijn lang en de kids als snel moe.

    Ze slaapt in een donkere kamer (rolluik)
    Heb ruis aan staan, daardoor slaapt ze de nachten eindelijk beter. Wat kan ik nog anders doen?
     
  2. Biny

    Biny VIP lid

    10 feb 2011
    17.510
    5.614
    113
    Vrouw
    Misschien beetje rare vraag met deze temperaturen, maar ze heeft het niet koud?
    Wat later naar bed misschien?
    Minder slapen overdag?
     
    Mammavantwee vindt dit leuk.
  3. Mammavantwee

    Mammavantwee VIP lid

    4 feb 2019
    5.453
    4.882
    113
    Vrouw
    Bedankt voor je berichtje!
    Denk het bijna niet, had haar vannacht een lange mouwen pyjama aan en een slaapzak met lange mouwen. Dekentje erover, warmer durf ik haar eigenlijk niet neer te leggen! Gisteravond was ze best warm;)
    Overdag slaapt ze vaak maar een uurtje / 1.5 uur, en dan is ze s avonds echt moe. Tussen 18.30/19.00 moet ze dan echt naar bed.
     
    Biny vindt dit leuk.
  4. DR87

    DR87 Fanatiek lid

    2 mei 2016
    1.127
    431
    83
    En als je haar dan een voeding geeft en weer teruglegt?
     
    Mammavantwee vindt dit leuk.
  5. Mammavantwee

    Mammavantwee VIP lid

    4 feb 2019
    5.453
    4.882
    113
    Vrouw
    Dat doen we indd, voorheen sliep ze dan ook gewoon weer verder. Nu is ze dan 10 minuten stil en daarna gaat ze ons hard roepen of huilen!
    Probeer ze ook altijd zolang mogelijk te laten liggen, maar vind het ook vervelend voor de oudste 2 die dan wakker worden. Zeker de oudste heeft haar energie hard nodig op school.
     
  6. esklessebes

    esklessebes VIP lid

    23 mrt 2014
    6.479
    3.336
    113
    Misschien kan je de avond rekken en haar wat later naar bed doen.
    Waarschijnlijk is zij klaar met slapen als zij vanaf 18.30 er al in ligt.

    Maarja is dan ook vast niet 123 anders.

    Bij ons is 5u echt gewoon nog nacht.
     
  7. Fristi2012

    Fristi2012 VIP lid

    23 jun 2014
    5.913
    3.335
    113
    Haar bij jullie in bed leggen vanaf 5 uur?
     
  8. riean

    riean VIP lid

    21 apr 2014
    5.540
    7.043
    113
    Misschien toch later naar bed? Het middagdutje wat later proberen te starten en dan later naar bed?
    En naast te koud, misschien juist te warm? Mijn 2,5 jarige wil soms persé een pyjama aan, maar ze gooit de deken dan altijd van zich af (nu heeft zij wel een dekbed hoor, dat is warmer denk ik dan een babydeken). Als ze een keer zonder pyjama wil slapen in hemd en onderbroek ligt ze vaak ook zonder dekbed, omdat het best warm is momenteel boven. Een pyjama en slaapzak en deken vind ik juist weer erg warm klinken.
    Wat een zoektocht altijd he :)
    Overigens ben ik bij de 3e en 4e nogal makkelijk: niet in je eigen bed slapen? Dan tussen ons in.
    Bij de derde was dat met een jaar of 3 helemaal over en de 4e wil niet tussen ons in slapen, maar het is het proberen waard misschien
     
  9. Mammavantwee

    Mammavantwee VIP lid

    4 feb 2019
    5.453
    4.882
    113
    Vrouw
    Bedankt voor jullie tips.
    Het later naar bed brengen hebben we een paar dagen geprobeerd, maar dat geeft geen verandering. Ze is ook zo moe s avonds. S middags later naar bed zou ik nog kunnen proberen. Meestal slaapt ze dan alleen korter omdat ze dan echt te moe is Voordat ze eindelijk in bed ligt..

    Bij ons in bed werkt niet, zeker niet nu het s ochtends al zo vroeg licht is. Wij hebben zelf geen rolluiken, is ze gelijk klaarwakker.

    We halen ze er ook niet om 5.00 uit hoor, laat ze echt tot 6.00 liggen . Of ze moet echt hard gaan huilen..
     

Deel Deze Pagina