Ik word er gek van. D is elke avond om 20:30 wakker. Klaar wakker wel te verstaan. En we krijgen haar dan ook niet eerder in bed dan 23:00 uur. Ik ben inmiddels al overgestapt naar 2 slaapjes. Dat leek te werken maar sinds een paar dagen is het weer ruk. Haar ritme is nu: 07:00 wakker 09:00 slapen 11:00 wakker 14:00 slapen 16:00 wakker 19:00 slapen 20:30 wakker 23:00 slapen en dan de nodige nachtvoedingen nog. iemand die dit herkent? Hoe in hemelsnaam zorg ik er voor dat ze verder slaapt? Laten huilen? Hebben we overigens wel geprobeerd voor een half uur (elke 5 minuten sussen) maar werkte niet. Langer de tijd geven? sidenote; met dat 3e slaapje was het wakker zijn ‘s avonds nog veel erger.
Middag slaap van 2 uur tot 4 schrappen ? Misschien heeft ze weinig slaap nodig. Dat door huilen ben ik toen mee gestopt. Onze zoon sliep toen overdag een uurtje. Wanneer ik hem na vier nog liet slapen was het in de avond drama.
Er zit met 8 maanden een slaapregressie aan te komen en een sprong ( met lange aanloop ) ik denk dat je daar middenin zit. 1 slaapje is wel weinig voor 7 maanden. Je kunt de slaapjes van 09:30-11:00 en 14:30-15:00 proberen?
Onze dochter is net zo oud en wij hebben dat probleem ‘s avonds gehad als wij naar bed gingen. Elke dag rond die tijd, klaarwakker en niet meer kunnen/willen slapen. Uiteindelijk werkte het toch om consequent vol te houden. Steeds naar haar toe blijven gaan, haar weer goed te leggen, knuffeltje weer geven en alleen zeggen dat het slaaptijd is. En ik moest opletten vooral geen oogcontact te maken want dat zag ze als trigger om vrolijk te gaan lachen en heel druk te gaan doen. Deze manier werkte toch het snelst om het te doorbreken.De eerste dag duurde het echt lang maar de tweede dag een stuk korter en de derde of vierde dag sliep ze al weer door. De laatste tijd gebeurt het ‘s nachts ook af en toe. Ze wil leren kruipen, maar het lukt nog niet helemaal en ze is dan dus ook ‘s nachts heel druk met op handen en knieen zitten en maar heen en weer gaan en dan gaan mopperen als het niet lukt of als ze klem ligt. Ik denk dat de rust terugkeert als ze het goed onder de knie heeft. Met omrollen namelijk ook die fase gehad.
Wij hadden hetzelfde rond die periode. Was idd een sprong of regressie, dus het is tijdelijk . Duurde wel een paar weken volgens mij. En nu zitten we weer in een leuke. Ze valt niet in slaap in de avond en gaat spelen in bed, kan ze zo uren volhouden. Dus maar weer wachten tot het voorbij gaat… wij doen meestal niet heel veel dingen anders als ze in zo’n fase zit, maar we laten haar wel altijd in bed liggen als we zeker weten dat ze moe is. Succes!
dit duurt nu inderdaad al een paar weken maar eerst lag ze constant te huilen. Nu is dat niet meer zo. Had zo gehoopt mijn avonden weer een beetje terug te hebben, maar helaas
Hier m'n oudste en hij is nog niet van het hele vroege slapen. Inmiddels 6 maar vooral toen hij kleiner was en ik deed hem optijd naar bed was hij weer wakker als ik naar bed ging. En dan klaarwakker tot gerust 4u snachts. Opbouwen hielp ook niksm Moet wel zeggen hij is wel van het uitslapen. M'n jongste daarin tegen is een nachtbraker komt nog elke nacht gerust 3x. Haha en ik bijna dement is echt niet best voor je hersenen die nachten. Niet echt tips hoop voor je dat het een fase is.