Zal ik nog voor een loopfiets gaan, of meteen een gewone? Met zijwielen? Driewieler heeft ze nooit zo veel mee gedaan, zis niet zo sterk in grove motoriek. Ze kan het nu eindelijk maar is er natuurlijk te groot voor inmiddels.
Zoon fietste met 3 jaar en 7 maanden (toen was het lente) de straat uit zonder zijwieltjes dus ik zou voor een 12 of 14 inch gaan met zijwieltjes.
mijn zoontje kreeg op zijn 3e verjaardag een echte fiets, 12 inch. hij kon nooit trappen op de driewieler of op de tracktor. maar op de fiets leerde hij het binnen 2 dagen. hij is gek op zijn fiets. ik zou nu dus voor een echte fiets gaan.
Ik zou voor de echte fiets gaan, met zijwieltjes. Als je merkt dat het goed gaat, dan kun je de zijwieltjes eraf halen. En als ze geen zin heeft om te trappen kan ze de fiets als loopfiets gebruiken .
Wij hebben beide. Loopfiets om goed te leren balanceren, fiets-met-zijwieltjes om goed te leren trappen en remmen. Maar als je nu met 3 jaar voor de keuze staat, zou ik voor de fiets met zijwieltjes gaan. 12 of 14 inch, hangt er van af hoe lang z'n benen zijn. Dochter heeft nu nog een 10 inch fietsje met zijwieltjes en duwstang. Die wordt nu wel te klein. Pas ging ze even proefzitten op haar broers 14 inch fiets en dat vond ze super. Ze kan goed bij de trappers. Dus misschien ook maar eens zo een voor haar kopen - maar dan nog even met zijwieltjes eraan. Haar loopfiets vindt ze ook nog steeds super.
Ik heb gekozen voor een loekie fiets omdat deze goed uit de test komt en ik er positieve ervaringen over gelezen heb. De fiets heeft luchtbanden wat ik prettig vind voor de vering. Mijn dochter is 104 cm, 3,5 jaar en fietst op een 12 inch. Ze heeft deze gekregen voor haar 2e verjaardag. Daarcvoor had ze een driewieler. Ze fietst veel beter op een gewonen fiets dan met de driewieler.
een 12 inch fiets (voor twee tientjes op marktplaats, schrok me suf van de prijzen voor een nieuwe fiets) Loopfiets hebben we ook en ook een driewieler van puky. Hij kwam daar nooit mee weg, maar nu hij op zn gewone fiets kan fietsen, gaat hij ook als een speer op zn driewieler.
Hallo we gaan ook voor de gewone fiets. Ja ze zijn erg duur vond ik! Zelfs op Markplaats nog! ik blijf even snuffelen er is nu toch steeds nog sneeuw. Bedankt!
Tip: vul de zoekopdracht op marktplaats in en het aantal kilometers. Ga lekker tv kijken en druk af en toe op F5 (pagina vernieuwen). Je bent dan de eerste die een nieuwe advertentie ziet en als het wat is meteen bellen (niet mailen). Deze wijze heeft mij al heel veel koopjes opgeleverd. Ik heb voor de loekie fiets 30 euro betaald, geen beschadigingen of niks!
zelf een fietsje geven en opa of oma een loopfiets? met een loopfiets kunnen ze goed leren hun balance te vinden. daarna kunnen ze heel snel zonder zijwielen!
Ligt aan de lengte van je kindje maar zou voor een echte fiets gaan. Mijn zoons hadden met 3,5 jr al 20 inch fiets maar die zijn extreem lang. Mijn dochtertje van 15 mnd is 90 cm en past al op de 12 inch. Met zadel op laagste stand komt ze met voeten plat op de grond. Dus tot 98 cm is 12 inch de beste maat. Daarna rond 1m lengte over op 16 inch.
Ik zou ook een 12inch fiets met zijwieltjes op marktplaats zoeken. Heb ik ook voor mijn dochter gedaan toen ze 3 werd, 30 euro voor betaald. Nu is ze 4 en is de 12 inch veel te klein en hebben we pas een 16 inch gekocht, ook via marktplaats. Die dingen zijn ze zo uit, echt zonde van het geld. Zeker omdat ik een dochter en een zoon heb, dus hij kan maar 1 ronde mee.
Hier voor de derde verjaardag een fiets met zijwieltjes gehad (die er uiteraard ook af konden): 16inch overigens. Fietste er meteen super mee weg en heeft een jaar later los leren fietsen. Fietsje wordt nu te klein dus gaan over naar een grotere maat voor naar 6e verjaardag.
Mijn zoontje wordt in April 3 en wij hebben een 12 inch fietsje gekocht met zijwieltjes. Loopfietsje had hij met zijn 2e verjaardag al gekregen en hij fietst nu nog volop op zo'n driewieler maar dat ziet er niet meer uit hiij zit bijna met zijn knieen in zijn nek.
Echt naar de lengte kijken. Onze dochter is net 3 geworden maar 12 inch was echt veel te klein. 16 inch dus voor haar en gaat prima!
Zoon heeft een 16 inch fiets met zijwielen en raced er als een gek mee rond hij was 3 toen hij hem kreeg, inmiddels is hij 3,5 Een 12 of 14 inch is voor hem veelte klein
we gaan zaterdag kijken bij een 12 inch, 20euro Het is niet voor de verjaardag, dus opa en oma geven niks hoor! En anders nog geen fiets.
Hangt helemaal van de lengte af denk ik. Hier 3 jaar en 9 maanden en onlangs van 12 naar 16 inch gegaan (zonder wieltjes). Ze is wel lang voor haar leeftijd...
Ligt idd aan de lengte vooral van de benen en soms het fietsmerk. Daar zit soms ook nog wat verschil in. Onze zoon was met 3 jr 104 cm. Maar broeken maat 98. Nu 3,5 en gaat nog prima op 12 inch. Zadel kan zelfs nog wat omhoog. Pas als hij los kan fietsen gaan wij een fiets kopen die groter is. Lijkt mij dat leren fietsen beter gaat als voeten bij de grond kunnen, kwestie van passen