Vroeg wakker en geen middagdutje!

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door kissie, 15 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kissie

kissie Fanatiek lid

18 apr 2006
    1.494
    1
    0
    Esmee wordt in januari 2 en doet geen middagdutje meer. Heb het nog twee weken geprobeerd maar ze krijst net zo lang tot ze wordt opgehaald. Ze is ook helemaal niet vervelend overdag... Dus ik probeer het niet eens meer om haar in slaap te krijgen, waarschijnlijk heeft ze het gewoon niet meer nodig?
    Maar de laatste paar dagen wordt ze erg vroeg wakker. Zondag 5 uur, maandag en dinsdag 6 uur en vanmorgen weer 5 uur. Laten huilen helpt niet, wat drinken geven ook niet, even eruit halen niet... Ze is gewoon klaarwakker. Ze blijft nog wel tot 7 uur rustig bij ons in bed liggen maar slaapt dan niet meer. Zou het kunnen zijn dat ze bang is in haar eentje op de kamer? Ze heeft wel een nachtlampje en knuffels... Of zou dit een fase zijn. Ze gaat over twee maandjes naar een andere kamer en gaat dan in een peuterbedje...

2. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.250
    4.480
    113
    Aangezien wij op dit moment hetzelfde probleem hebben lees ik lekker even met je mee ;)

Groetjes Anita

3. kissie

kissie Fanatiek lid

18 apr 2006
    1.494
    1
    0
    Hoe vroeg is het bij jullie dan? En ook geen middagdutje?

4. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.250
    4.480
    113
    Meestal zo'n 2 dagen niet of slecht (is hij echt na een kwartiertje half uurtje wakker en zet hij het op een schreeuwen).

Ik haal hem er dan gewoon uit, vaak is die dan nog een uurtje vervelend en begint dan wel weer op te knappen.

s'nachts slaapt hij best goed maar wordt zo'n 2 x huilend wakker, vaak volstaat even aaien over het hoofd (denk toch meer aan dromen dan aan wat anders).
    Maar soms staat hij dan gewoon in bed en is klaar wakker en wil er dan uit. Ik leg dan uit dat het nog geen tijd is en dat mama en papa en oma en opa en de auto's en de kippen en de visjes en jacky allemaal nog even moeten slapen. En dan leg ik hem terug, vaak huilt hij dan nog even maar slaapt dan wel door.

Waar hij eerst altijd rond de klok van 8 wakker werd is het nu 7 uur.

Het cb zei dat dit gewoon even doorbijten was, hij zit net op het punt te hikken het niet echt zonder en niet met een middagdutje te kunnen (moest er toevallig afgelopen vrijdag heen).

Haar advies was om het 's middags niet meer te laten slapen en dan 's avonds een uurtje eerder in bed te leggen.
    Na 3 dagen dit geprobeert te hebben vind ik dit ook niet echt werken want leg ik hem om 20 uur in bed is hij dus om 7 uur wakker, leg ik hem zonder middagslaapje om 19 uur in bed dan is hij om 6 uur wakker (en ik dan nog lang niet :) )

Groetjes anita

Deel Deze Pagina