Hallo allemaal, Ons verhaal begint ongeveer 3 weken geleden. Ons zoontje is 23 maanden en heeft vanaf zijn 1e tot 3 weken geleden geslapen als een roos. Om 7 uur naar bed zonder problemen en rond half 8 (in de weekenden soms 9uur) pas wakker. Dat dit een kadootje is weten we. Sinds 3 weken (na onze vakantie) is het slapen en naar bed brengen een drama. Hij zet het op een huilen/gillen als we door de deur lopen. Hij wordt 's nachts wakker en als we geluk hebben slaapt hij weer door. We hebben het zelfs gehad dat hij 3 uur lang heeft gehuild/ gegild. Vervolgens is hij om 5 uur a half 6 wakker en zet het dan wederom op een gillen/ huilen. Hij valt dan met geen mogelijkheid meer in slaap. Het bedritueel is hetzelfde als altijd, hij heeft een nachtlampje en we zijn bij de huisarts geweest om zn oren e.d te checken. Ik hoor heel graag ervaringen en tips hoe we het voor hem makkelijker kunnen maken en waardoor hij langer slaapt. We hebben al geprobeerd om zn middagslaapje in te korten maar dat werkt niet. Ook iets later naar bed gaan heeft geen invloed. Op internet vindt je zoveel verschillende verhalen van laten huilen tot ernaast gaan zitten dat ik gewoon heel graag ervaringsdeskundigen hoor zonder oordeel van goed of fout dus ik hoop dat er mensen zijn die tips/ adviezen hebben. Groetjes Klompje
Hoi hoi, Als we hem naar bed brengen gaan we om de 3-5-7-9-11 enz minuten kijken. Zeggen dat hij gaat/moet slapen en na max. 1 minuut weer weg. Uiteindelijk valt hij is slaap. Ene keer na 3x teruggaan andere x na 5x teruggaan. Dit wisselt. Als hij snacht wakker wordt proberen we dit ook, maar na een poosje zijn wij echt op en ga ik naast hem zitten. Dan gaat hij meteen liggen en na een poosje slaapt hij. In de ochtend proberen we het wederom maar na 10x teruggaan en alleen maar gegil en gebrul leggen we hem naast ons en kunnen wij nog even blijven liggen en hij kijkt dan even tv. Dit is wat we nu doen
Ik heb ook een goede slaper maar na een vakantie is het altijd bal. Het enige wat er hier op zit is het uitzitten. Ik zou voor 's avonds blijven doen zoals nu, voor de nacht zou ik er gelijk naast gaan zitten als hij dan met een paar minuten weer slaapt. En verder gewoon wachten tot het overgaat.
Goed dat je iig zijn oren heb t laten checken. Kunnen het misschien nieuwe tanden/kiezen zijn? Hier hebben we dit ook een tijd gehad. Precies zoals jij zegt, steeds er weer even heen en weglopen (maar hiermee ging hij alleen maar harder huilen).. daarna ben ik gewoon niet meer gegaan en hem laten huilen (heel vervelend, maar vaak was het niet echt overstuur huilen dus had ik het gevoel dat ik het wel even kon laten) en dan uiteindelijk als hij toch overstuur werd of ik hoorde dat hij echt moe werd dan ging ik er even naast zitten en ging hij liggen en viel hij snel in slaap. Dit heeft wel eventjes geduurd maar op een gegeven moment was het over en viel hij zelf in slaap. Daarna zelfs zonder huilen en nu gaat het weer helemaal prima zonder maar een kik te geven! Kijk vooral naar je kindje.. wij deden hetzelfde als wat jij nu deed en het is vanzelf weer over gegaan. Geef niet te snel toe en probeer hem zelf in slaap te laten vallen, maar als hij jou echt nodig heeft en het dus te lang duurt, ga er dan maar gewoon even naast zitten en maak het jezelf dan ook gemakkelijk. Dit gaat vast weer over. Succes ermee..!
Onze dochter werd echt hysterisch kwaad van het komen en weglopen, bij gewoon niet gaan bleef het brullen echt uren aanhouden. Ze viel dan heel onrustig in slaap en sliep dan ook zeer slecht (en bleef vooral heel onrustig) met veel wakker worden die nacht. Ik zit bij haar tot ze slaapt, meestal is dit een minuut of 10 max. Ze valt dan rustig in slaap en slaapt dan ook de hele nacht door (dit sinds een half jaar, daarvoor hadden we jouw ellende zal ik maar zeggen). Het erbij blijven tot ze weer sliep was hier de beste optie (ik had er zelfs een matras naast liggen uiteindelijk waar 1 van ons op kroop als het echt weer eens 'zo'n nacht' was..). Nee, niet ideaal maar voor ons was dit de beste, minst stressvolle manier voor iedereen, en we kregen weer wat slaap, dat was ook meer dan welkom..
Mijn dochter krijst dan wel niet maar wordt al een aantal weken standaard tussen 5 en half 6 wakker. Ik vind het vreselijk maar moet het gewoon uitzitten denk ik. Ik hoor het van meerdere moeders uit haar groep.
Echt precies hetzelfde hier! Zoon is 21 maanden en vanaf 3 maanden tot 3 weken geleden perfect slaapkind! Elke nacht van 19:00 - 7:00. En nu is het drama... elke ochtend tussen 4.45 en 5.30 wakker. In de middag en avond naar bed brengen is het huilen, bijna nooit langer dan 5 minuten maar dat deed hij daarvoor nooit... ik hou maar in m'n hoofd: het is een faaaaase. Wel slecht getimede fase want baby 2 is in aantocht.
Dank jullie wel allemaal. Ik vind het alleen al heel fijn om te lezen dat we niet de enige zijn (ook al weet ik dat stiekem wel). We houden onze methode nog even vol en voor de nachten proberen we het echt maar als het echt te lang gaat duren dan ga ik ernaast liggen. Om allemaal aan onze nachtrust te komen . Fijn te weten dat het een fase is dus dat het ook uiteindelijk weer beter wordt. Vannacht is het overigens een stuk beter gegaan. Naar bed brengen ging wel goed, na 3x teruggaan sliep hij. En vannacht "maar" 5x en uiteindelijk om 7 uur wakker. We houden vol en blijven volhouden. Dank jullie wel voor jullie steun en woorden!!! (Daardoor voel ik me een stuk minder alleen )