Vroeg wakker-gewenning?

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Meis28, Nov 7, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Meis28

Meis28 Fanatiek lid

Aug 30, 2013
    4,026
    184
    63
    Spanje
    Mijn zoontje van bijna 22 maanden is sinds de wintertijd is ingegaan (misschien al kort daarvoor maar dat kan nog liggen aan dat hij oorontsteking had), iedere ochtend rond 5/6 uur wakker. Ik pak hem dan altijd bij ons en geef hem vast z'n pap fles wat eigenlijk zijn ontbijt is.. Heel soms slaapt ie na een tijd frummelen en knijpen weer in maar soms is het klaar met slapen wanneer hij rond 6 wakker wordt. Is dit nu een gewenning geworden dat hij zo vroeg wakker wordt en dan gewoon bij ons wil? Of zou het een fase zijn? Ben bang dat ik hem er nu aan laat wennen..! Ik vind het zelf best vermoeiend want vaak slaap ik dan niet meer dus dan heb je zon lange dag.. In z'n bed laten liggen gaat ook niet.. Hij gaat Savonds rond 20:30 pas naar bed en soms
    Nog iets later en slaapt smiddags vrij lang van 13:00-15:30 ongeveer

2. Me26

Me26 Fanatiek lid

Sep 29, 2012
    4,746
    719
    113
    Ik zou m dan nog geen papfles geven. Wij probeerden eerst te troosten. Als dat niet lukte dan een klein flesje en veder slapen. Nooit de dag begonnen voor 7:00 uur. Niet als baby en nooit daarna.
    Denk dat hij dan vanzelf weer later wakker gaat worden.

3. Meis28

Meis28 Fanatiek lid

Aug 30, 2013
    4,026
    184
    63
    Spanje
    Ik probeer als het echt vroeg is dus voor 6 uur, eerst met wat water. Soms gaat dit gewoon goed maar soms begint ie daarna weer te jengelen en vraagt dan echt om z'n fles pap. Kan ook nog proberen een flesje water te geven in z'n eigen bedje en dan meteen weer weglopen.. Al denk ik dat ie dan wel gaat huilen, en niet op gaat houden ;) wil ook niet al teveel 'proberen' natuurlijk. Ik zou zo graag willen dat ie gewoon weer iig tot 7u slaapt in z'n eigen bedje ;) maar weet gewoon niet precies waar het aan ligt. Hij eet ook al een tijd slecht Savonds, maar als hij wel goed eet is het precies hetzelfde verhaal

4. Love1990

Love1990 Niet meer actief

Slaapje overdag wat inkorten misschien? Onze dochter sliep 's middags,op die leeftijd, nog maar 1/1,5 uur.

5. Meis28

Meis28 Fanatiek lid

Aug 30, 2013
    4,026
    184
    63
    Spanje
    Maakte je haar dan wakker?

6. spruitjes

spruitjes Fanatiek lid

Sep 27, 2014
    2,900
    1,389
    113
    Kan hij het koud hebben?

7. maja246

maja246 Fanatiek lid

Oct 7, 2009
    1,468
    30
    48
    Ik zou het in de ochtend zo kort mogelijk houden inderdaad, in de hoop dat hij weer gaat slapen.
    Maar absoluut korter slapen in de middag, dat moet haast wel helpen. anderhalf uur max een weekje proberen, kijk eens of het dan beter gaat

8. Meis28

Meis28 Fanatiek lid

Aug 30, 2013
    4,026
    184
    63
    Spanje
    Ja ik ga dat maar proberen nu, heb het al twee dagen gedaan maar dat had geen effect, maar denk dat ik het wat langer vol moet houden want twee dagen is natuurlijk wel erg weinig! Koud heeft hij het naar mijn idee niet. Het is hier sowieso nog niet zo koud en hij voelt ook niet koud aan

9. Lena1982

Lena1982 Niet meer actief

Hoi Meis28.. meestal lopen we tegen t zelfde aan heb ik al gemerkt in je topics :)
    Onze kleine meid is nu 23 maanden en is een dikke maand lang iederen dag tussen 5 en 6 wakker geweest. Ook klaarwakker dan.
    Nu slaapt ze weer tot 7 uur (jaja gek kind, ondanks de wintertijd!).
    Ik ben van mening dat het gewoon een fase is en ik ben geen voorstander van het middagslaapje inkorten. Als ze nog zo lekker liggen te slapen smiddags zou ik ze echt niet wakker kunnen maken. Ze hebben het dan toch nodig denk ik dan!
    We hebben hier wel een maximale tijd ingsteld hoor van 3 uur maar dan nog voel ik me schuldig als ik haar wakker maak.

In die maand dat ze ook zo vroeg wakker was en het kwam wel ens voor dat ze overdag 1 uur sliep, maakte dat niets uit voor de duur van de nacht. Ze bleef tussen 5 en 6 wakker worden.

Conclusie: ik denk zelf dat het inkorten van het middagslaapje niets uitmaakt voor hoe laat ze smorgens wakker worden

10. Meis28

Meis28 Fanatiek lid

Aug 30, 2013
    4,026
    184
    63
    Spanje
    Dat klopt Lena :) gelukkig is die fase bij jullie weer over! Ik heb altijd zoiets van: vanaf 7 uur is alles iets beter te accepteren haha.. Maar ja, je kan een kind niet inprogrammeren ;)...
    Ik zit dus ook een beetje te twijfelen of het een fase is, want dit heb ik al eerder meegemaakt, of dat hij gewoon tussen de middag te lang slaapt. Aan de ene kant denk ik ook: hij heeft het nodig. Maar hij wordt ook ouder en hij slaapt misschien dat uurtje smiddags extra die hij sochtends niet slaapt.. Lastig!

11. Love1990

Love1990 Niet meer actief

Ja ik maak haar elk middag rond 14.30 wakker. 'S avonds gaat ze dan tussen 20.00-20.30 weer slapen. Ze heeft wel een tijdje gehad dat ze 's ochtends vroeg wakker werd, maar snapt nu heel goed dat ze er dan niet uit mag. Ze speelt wat met haar knuffels en valt dan wel weer in slaap. De dag begint hier na 7.30, en tot die tijd blijft ze in bed. (Maar meestal wordt ze pas na 08.00 wakker)

12. Meis28

Meis28 Fanatiek lid

Aug 30, 2013
    4,026
    184
    63
    Spanje
    Raar maar waar.. Vanmorgen pas om 8 uur wakker!! Wat een overgang ineens. Terwijl hij gistermiddag lang geslapen heeft (heb hem uiteindelijk toch niet wakker gemaakt-slaapkamer deur open gedaan en tv aan maar hij was niet wakker te krijgen).. Lag er wel pas laat in maar dat komt wel vaker voor. Hopen dat het een fase was. Maar goed, nu maar afwachten hoe het verder gaat..!

Share This Page