baby 10 maanden wil overdag absoluut niet slapen

Discussion in 'Baby en dreumes' started by bloempje6, Nov 9, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. bloempje6

bloempje6 Actief lid

Apr 29, 2014
    419
    4
    18
    Hoi hoi,

Mijn baby van 10 maanden was altijd heel makkelijk qua slapen. Deed haar dutjes gewoon rond 11 half 12 sochtends en dan smiddags weer een dutje en savonds. Nu als ik haar in bed leg is het drama! Speen uitgooien, elke keer als ik deze in doe gooit ze hem uit. Ze valt echt niet zonder speen in slaap. Ik weet niet of ze pijn heeft of dat ze me uittest. Beneden houdt ze namelijk haar speen heel netjes in. Ze krijst het dan uit. Ik word dan soms boos en zeg ook echt NEE NIET DOEN! ze lijkt het wel te begrijpen, maar gaat dan nog harder huilen en doet het dan weer. Ik loop dan regelmatig weg en kom na een paar minuten weer terug en doe haar speen weer in, maar binnen 2 seconden gooit ze haar speen er weer uit. Dit gaat dan echt 2 uur zo door. Soms haal ik haar zelfs maar uit bed omdat ze zo hard huilt en het blijft doen. Wat moet ik doen? Ik heb ook zo'n ding wat sterren op het plafond weergeeft en een muziekje speelt, maar dit werkt ook niet meer. Dit is dus al weken zo en weet echt niet meer wat ik moet doen. Vandaag vol gehouden, maar het frustreert me echt. Ze zit wel in een sprong en er komen tandjes aan, dat zie ik en voel je ook in haar mond (ze heeft er al 6, maar ik zie kiezen aankomen). Heb alleen niet het idee dat dit sochtends de reden is dat ze haar dutje niet wil doen.

Is dit testen? Wat kan ik het beste doen?

2. Nacho

Nacho Fanatiek lid

Jun 3, 2015
    2,369
    9
    38
    Female
    Baby & Mama Coach
    Houten
    Ik zou er vanuit gaan dat het een fase is, dus niet alles op alles zetten om de slaapjes te forceren. Wel geregeld de gelegenheid bieden. Heb je al Dentinox geprobeerd voor de tandjes? Dat verdooft echt, ik heb het zelf geprobeerd ;) Mijn zoontje wilde dan ook zijn speen niet en kwam moeilijk in slaap omdat hij wel op die manier gewend was in slaap te vallen. Misschien kan je haar op een ander manier helpen? Op schoot houden, een klein flesje met koud/warm water of melk, een draagzak of een rondje met de auto? Verder zou ik niet langer dan 30 minuten volhouden en daarna weer naar beneden gaan. Na een half uur huilen of tegenwerken zijn ze vaak wel over hun slaap heen. Dan probeer je het bij de eerste vermoeidheidssignalen gewoon weer. Het is even vermoeiend, maar waarschijnlijk is het over enkele weken weer voorbij. Ik zou het zo makkelijk mogelijk maken voor jezelf, dus de manier kiezen die voor jou de minste moeite oplevert. Voor mij is dat een rondje met de auto :)

3. Jackie87

Jackie87 VIP lid

Aug 6, 2013
    5,496
    2,948
    113
    Hier ook. gek word ik ervan. Misschien het ochtend slaapje laten vallen en om 13uur ofzo, na de lunch naar bed brengen? Overgaan op 1 slaapje dus.

4. bloempje6

bloempje6 Actief lid

Apr 29, 2014
    419
    4
    18
    Ja misschien een idee.. Maar ze is nogal eigenwijs en volgens mij is ze echt aan het uittesten. Merk het ook onder het eten en met speelgoed enz.. ZIt een behoorlijke kop op zegmaar. Dus of ik dan haar zin moet geven om haar er weer uit te halen? ik weet het niet. Misschien dat slaapje laten vallen wel een idee, alleen merk ik dat ze vanaf 11 uur sochtends heel erg huilerig wordt, oogjes wrijven, dan weet ik gewoon dat ze heel moe is. Wil ik haar in bed leggen dan is het drama! Dus ik vraag me af of dat gaat werken, maar kan het altijd proberen natuurlijk! Het is me er 1 hoor hahaha. Toevallig heb ik dat tandjesspul in huis. Is het erg verdovend? Ik heb nu namelijk de VSM druppels steeds bij haar gebruikt.

Share This Page