Beste dames, Tot ongeveer twee maanden terug had ik een ontzettend makkelijk kind, en vond het moederschap niet echt zwaar. Echter zo rond zijn eerste verjaardag is mijn zoon veel huilerig, soms hysterisch. Boos als iets niet lukt, of als hij zijn zin niet krijgt. Ik vind de dagen nu soms echt slopend, en soms ook niet gezellig. Op de creche hoorde ik dat ze wel vaker wat 'lastiger' zijn als ze tegen het lopen aanzitten. Maar soms denk ik echt: doe ik iets verkeerd? Ik kan hem geen seconde meer alleen laten zonder dat dit een huildrama wordt. Daarvoor mopperde hij wel enkele minuten, maar ging dan zoet spelen in de box. Maar het vele huilen breekt me nu echt soms op. Herkent iemand dit?
Dat zou best kunnen een sprongetje Ik weet soms ook niet hoe ik op het huilen moet reageren. Negeren, of troosten. Het is soms hartverscheurend om hem zo te zien huilen. Kunnen julie je kinderen nog even in de box zetten, of wordt dat ook een drama?
dram drama drama rond de 1e verjaardag. ik herken het. sprongetje misschien ik weet t niet, hoor het van heel veel moeders. in de box zetten, kan hier al maanden niet meer. die luxe hebben we nooit gehad. veel met je kleintje spelen helpt dat?
hoi, hier hetzelfde, s'morgens heel vroeg wakker, zo om zes uur terwijl ze altijd minimaal tot half 8 sliep. S'nachts vaak wakker zo'n 3 tot 4 keer. Jengelig, onrustig, huilerig ene moment heel vrolijk andere moment brullen! Terwijl ik een super makkelijk kind had, nooit huilen, altijd lachen, dan is dit wel even een ommezwaai hoor! Heb haar gisteren op tijd naar opa en oma gebracht voor het logeren, normaal breng ik haar tussen 4 en 5 heb haar nu om 1 uur weg gebracht, even tijd voor mezelf heerlijk! (slechte mamma he!) henriette
Oh, hier ook. Ze wordt hier al een tijdje wakker tussen 5.00-6.00 uur. Raak er aan gewend, maar ff iets langer slapen zou zo fijn zijn .Gelukkig nog niet zo heel veel huilen, maar als ze huilt is het meteen heel hysterisch. De laatste 2 weken gaat ze in mijn neus bijten (niet hard, meer happen) als ze haar zin niet krijgt . Moet er dan stiekem wel om lachen hoor... Maar idd het ene moment schatert ze van het lachen en een moment later biggelen de tranen over haar wangen. Tja, soms is het troosten, soms laat ik haar even. Het weekend gaan we lekker een weekendje weg en mijn ouders gaan ook mee. Verheug me nu al op een avondje uit eten met mijn man
hoi brb, ja die tijd moet je soms nemen he voor je zelf, even lekker wat eten kan wonderen doen, wij doen dit vaak zondagsavonds, dan gaat dominique altijd bij opa en oma slapen omdat oma maandags oppast. Dan hoeft ze niet zo vroeg uit bed (dat was het argument van oma ) maar ja als ze daar ook om zes uur wakker is.......! Veel plezier dit weekend! wanneer zouden ze weer wat beter gaan slapen? henriette
Onze zoon wil nog wel in de box spelen. Wel valt het op dat als hij zijn zin niet krijgt, dat hij dan de sirene aanzet. De opvoeding is begonnen.
hier ook 13mnd sprong. En soms is ze nog even ozet te houden in de box, maar niet zo vaak hoor. Alleen sochtends een half uurtje ongeveer en soms smiddags nog even. Hier uit het zich veel in driftbuien als iets niet lukt zoals ze wil of als iets niet mag wat ze wel graag wil
Maar wat doen jullie dan als jullie kindje huilt als je hem/haar even alleen laat spelen. Of als je even wat moet doen en je handen vrij wilt hebben. Hij hobbelt de hele dag achter me aan, en ik heb alleen even tijd om iets voor mezelf te doen (bellen/iets uitzoeken etc) als hij slaapt. Enerzijds denk ik, tja dat is nu even een fase. Anderzijds denk ik hij moet ook leren om zichzelf even te vermaken (in de box dan..). Maar goed ik heb dat nu een paar keer geprobeerd en dan huilt hij een half uur.
Als ik echt even iets voor mezelf moet doen. Dan gaat hij in de box. Vaak is het dan even mekkeren maar begint hij wel te spelen. Of in de kinderstoel voor de teletubbies met een koekje of een beker drinken.
Jesse wordt maandag een jaar, maar hij heeft gelukkig nog nergens last van. Het is wel heel lastig als hij uit de box is, omdat hij echt overal aanzit en gewoon nog niet snapt dat dat niet mag. Dus spelen we telkens even op de grond, maar daarna zet ik hem maar weer in de box. Hij zit er zeker drie keer per dag wel anderhalf uur in, hij vindt het prima, speelt geweldig mooi en kijkt door het raam naar de voorbijrijdende auto's enzo.