Naar 2 slaapjes. Om 10:00 en om 14:00/14:30. Die tweede kun je vanzelf gaan rekken als je die eerste te pakken hebt minimaal 5 dagen iets uitproberen voordat je kunt zeggen of het werkt of niet. Moet even in hun systeem komen
Dank allemaal voor de reacties! Wat we nu proberen is de slaapjes overdag op een later tijdstip aan te bieden. Mocht hij in de avond toch al eerder wat moe zijn leggen we hem op bed zodat hij niet oververmoeid de nachtslaap in gaat. Toeval of niet, gisteren ging dat goed; 4.30u speentje erin, sliep direct weer verder tot 7.15u. Prima wat mij betreft! Vanmorgen was het helaas weer wat minder vanaf 4.30u tot 7.30u elk uur wakker. We houden vol!
Wisselend.... van 1x eruit voor een speen en vervolgens verder slapen tot 7u (!) tot elk uur wakker en huilen huilen huilen (vannacht)..... geen idee waarom overigens. Ik heb nu bedacht om eens een soort dagboek bij te houden voor wat betreft het slapen overdag. Kijken of ik een patroon kan ontdekken. We proberen vaste slaaptijden aan te houden maar willen ook niet dat hij oververmoeid raakt. Hij kan goed zelfstandig in slaap vallen, ook zonder speen, dus heb er wel vertrouwen in dat het goed zal komen. Maar hoe dan ook pittig als je er middenin zit zo nu en dan. Met onze oudste nooit echt problemen ondervonden dus dit is nieuw voor ons
Ohja en ook een warmere slaapzak aangeschaft. Kamertemperatuur was afgelopen week ongeveer 17 graden.