Vroeg wakker van de honger... wie heeft er tips?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door marloesss, 7 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. marloesss

marloesss Actief lid

17 okt 2006
    158
    0
    0
    Hallo!

Zoals het onderwerp al aangeeft: Ons zoontje van bijna 1 wordt sinds een maand of 2 supervroeg wakker, echt van de honger. Met vroeg bedoel ik dan 3 uur 's nachts of (wat hij nu al een paar weken doet) tussen 5 en 6 uur. Dat is echt waardeloos, want dan is hij over zijn ergste slaap heen en komt hij dus meestal niet meer in slaap...

Het is écht honger bij hem, want ik hoor z'n buikje soms rommelen. Het ligt niet aan wat hij overdag eet, want hij eet echt veel. Overdag 3 broodjes, een banaan of ander stuk fruit, liga en/of cracker, een flink bord warm eten, een danoontje, 2 flessen en 's avonds nog een papfles voor het slapen gaan. Dat zou toch genoeg moeten zijn zou je zeggen...

Volgens het cb is het niet echt honger maar een gewoonte. Ze raden aan om zijn eerste fles (die we nu dus geven als hij wakker is omdat het gekrijs anders echt niet stopt) steeds meer te verdunnen. Dat zijn we dus nu aan het doen, maar het werkt nog niet echt. Ik hoop zo dat het snel weer naar 7 uur gaat, want ik vind dit behoorlijk zwaar, zeker nu ik weer zwanger ben...

Alle tips zijn dus van harte welkom!

Groetjes,
    Marloes

2. MamavEsmee

MamavEsmee Niet meer actief

HEbben we hier ook zo'n 2 maanden gehad. Esmee ging na de fles wel weer lekker slapen.. gelukkig ;) Ik zou zeggen aan toe geven.. ;)

3. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    sjeetje, hij eet idd wel genoeg.
    Misschien is het een groeispurt, waar extra energie voor nodig is?

4. marloesss

marloesss Actief lid

17 okt 2006
    158
    0
    0
    Ja ik dacht ook aan een groeispurt, maar duurt het daar inmiddels niet een beetje lang voor? Vanochtend was ik weer blij, want na z'n fles om half 6 lukte het hem weer om te gaan slapen...

5. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

hmm hier in vlagen... soms is anne ineens 2 weken lang om half 6 wakker
    meestal gelukkig 'pas" tussen 6 en half 7

maar dan gaat ze inderdaad niet meer slapen
    ze weet dan gewoon dat het ochtend is en slaapt niet meer
    wat vaak wel lukt is een uurtje later dan alsnog naar bed.. en dan slaapt ze weer een paar uur
    dus meestal wrijf ik even een uurtje stevig in de oogjes.. en kruip ik daarna weer terug in bed

want half 6 is toch wel HEEL erg vroeg :)

6. vanesje

vanesje Fanatiek lid

17 jul 2006
    1.395
    0
    0
    Herkenbaar, maar die blijft met vlagen komen. Ik wijt het niet aan groeispurt of gewenning maar aan een sprongetje. Het gaat gelukkig altijd weer over ;)

7. puckje

puckje Bekend lid

9 jun 2007
    555
    0
    0
    Overijssel
    Emiel is de ene dag om 5.30 uur wakker en de andere soms pas om 7.00 uur. Hij heeft dan ook echt honger. Ik geef hem dan gewoon zijn fles met pap. Gelukkig slaapt hij daarna wel weer verder (na 7.00 uur meestal niet). Helaas niet in zijn eigen bedje maar tussen ons in. Ach, het zal wel weer overvliegen. Ik maak me er niet druk om en geef er gewoon aan toe.

8. MamavEsmee

MamavEsmee Niet meer actief

i.d. :D

Deel Deze Pagina