vroeg wakker, zonder gezeur....nog meer?!

Discussie in 'De lounge' gestart door mausi, 27 apr 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mausi

mausi Fanatiek lid

22 jul 2009
    2.745
    646
    113
    Gelderland
    Op Facebook lees ik zo vaak berichtjes van chagrijnige mensen die al om 7:00 uur wakker zijn of, draaaama al om 6:30 uur; met als toevoeging: hun hele dag naar de ^#@/&*/#.... ??!!

Zijn er meer mensen die het prima vinden om zo vroeg wakker te zijn? Wij staan doordeweeks om 6:00 uur op en maken om 6:30 uur de kinderen wakker. Dus in het weekend slapen die, dankzij dat ritme, niet ineens tot 10:00 uur uit. Ik vind het al heerlijk als ik gewoon een nacht heb kunnen doorslapen en dat we dan om 7:00 uur wakker zijn, prima. Ik geniet al van het feit dat we er niet gehaast uit hoeven. Maar soms als ik dat geklaag op Facebook soms lees bij een paar, denk ik: ben ik zo abnormaal dat ik 7:00 uur wakker op zondag prima vind?

2. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.091
    7.843
    113
    Nee hoor, hier hetzelfde. Ik vind 6:30 uitslapen :D

Gelukkig heb ik geen facebook dus zie ik al dat geklaag niet ;)

3. Elena22

Elena22 VIP lid

10 feb 2010
    8.108
    1.795
    113
    Kraamverzorgende
    Nee hoor, hier ook een vroege vogel. Vind het zonde om een gat in de dag te slapen.

4. Chiggy

Chiggy VIP lid

29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    Maar als jij nu ineens om 5uur al op bent? Vind je dat ook niet erg dan?
    Want dat geldt denk ik ook voor die klagers, dat je ineens veel vroeger dan verwacht al op bent :)

5. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.091
    7.843
    113
    Oh, soms wou ik wel heel graag uitslapen. Maar ik kan het niet meer. Zelfs als mijn oudste niet aan ons bed staat (en ze heeft al zo'n slaaptrainer wekker om het tot 6:30 vol te houden) ben ik zelf om uiterlijk die tijd wakker. Gewenning.

Maar wat wel heerlijk zou zijn als ik even tijd voor mezelf had na het wakker worden. Lekker even tv kijken, of uitgebreid teletekst lezen, of een boek, of gewoon even rustig zonder kindergekwetter (mama....mama...mama!! Ik heb honger/dorst/hoe vind je mijn tekening/kun je me even helpen?;)) wakker worden. Maar dat doen we op de beurt, dus nu lig ml boven te genieten van de stilte :D

6. medj1983

medj1983 Fanatiek lid

12 jun 2012
    3.201
    509
    113
    Ik ben meestal tussen 5 en 6 wakker. Als ik werk, ga ik er om 10 over 5 uit, dat is mijn ritme.. pluk de dag :D
    Vind het alleen wel eens jammer dat ik op zaterdagavond ook het liefst om 22 uur in mijn bed lig.

7. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.186
    431
    83
    Vrouw
    home sweet home
    7 uur vind ik met kinderen heel normaal. Nee ik heb daar geen moeite mee. Optimaal genieten van de dag:)

8. mausi

mausi Fanatiek lid

22 jul 2009
    2.745
    646
    113
    Gelderland
    #8 mausi, 27 apr 2014
    Laatst bewerkt: 27 apr 2014
    Tuurlijk, dan baal ik ook wel. Maar zou er niet flink over gaan klagen op Facebook. Dan denk ik altijd maar: ach vanavond er maar vroeg in of vanmiddag mijn ogen even dicht (als dat kan).

Maar mijn vraag was meer of 7:00 uur nou idd zo belachelijk extreem vroeg is, met kinderen of dat er meer mensen gewoon in dat ritme nu zitten en niet klagen.

9. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

#9 Saskia78, 27 apr 2014
    Laatst bewerkt door een moderator: 27 apr 2014
    Hmm ik vind langer slapen heerlijk... Maar zit inmiddels alweer 3 kwartier beneden :)
    En om nou te zeggen dat m'n dag naar z'n grootje is omdat ik vroeg wakker ben? Ik heb hooguit extra tijd om lekker onderuit gezakt op de bank wakker te worden :)

Papa slaapt voorlopig nog.. Die was pas om half 5 thuis.
    Dus dochterlief kijkt een filmpje en ik kijk met 1 oog mee en met het andere oog zp ik even. En ga zo even stukje van m'n sok breien
    Gewoon relaxt.

En vroeger opstaan dan doordeweeks... Dat wordt me iets te gortig...
    Dan had ik op moeten staan toen manlief thuis want mijn doordeweekse wekker staat over het algemeen om half 6
    Dus wat dat betreft is 6.45 eigenlijk ook wel een soort van uitslapen :)
    Liefst.. Slaap ik tot een uur of 8. Rond die tijd ben ik sowieso wel wakker.
    Komt alleen niet zo vaak voor :)

10. TempusFugit

TempusFugit Niet meer actief

Ik kan niet uitslapen, zelfs al zou ik het willen. Maar dat wil ik sowieso niet, dan heb ik juist niets meer aan mijn dag
    Heb trouwens ook nooit een ochtendhumeur.

11. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Hehehehe tja... Dat heb ik dan wel een beetje.
    Eerst rustig wakker worden. Maar goed, doordeweeks sta ik meestal alleen op.
    Nu kijkt dochter tv met een boterham terwijl ik de laatste hand aan mijn forumverslavinf leg. Niks aan het handje dus.

Voornaamste is dat ik geen gejammer en gezeur wil.. Daar kan ik 's ochtends slechter tegen dan de rest van de dag :)

12. Vrolijkheid

Vrolijkheid Niet meer actief

Ik ben altijd vroeg wakker: heerlijk echt een ochtendmens, altijd al geweest! Heb je nog wat aan je dag! maar nu tijdens m'n zwangerschap slaap ik superslecht snachts waardoor ik steeds hoop in het weekend pas om 10,00 wakker te worden. Wat niet lukt waardoor ik overdag moe ben. Das wel balen! Maar erg? Neuh, ik oefen vast voor over 20 weken :p

13. Eylem

Eylem Niet meer actief

Ik vind het niet erg om vroeg op te staan maar ik word er soms chagrijnig van dat ik nooit meer uit mezelf wakker kan worden maar altijd wakker wordt gemaakt. Maar goed, dat zal nog wel een paar jaar zo zijn. Wat ik tegenwoordig wel doe in het weekend is de televisie aanzetten voor de oudste en dan nog een half uurtje blijven liggen tot de jongste wakker wordt. En nu in de vakantie gaan ze een 's avonds een uurtje later naar bed en dat betekent 's ochtends ook 7 uur ipv 6 uur, dat is al luxe :). Maar mijn dag verpest door vroeg opstaan? nee dat niet.

14. Nureen

Nureen Actief lid

12 mei 2010
    311
    0
    0
    NULL
    NULL
    Met kleine kinderen Vind ik alles na 6 uur s ochtends, ' normaal' ....zoontje was weleens rond 5.00 uur wakker, mi nog nacht en dus reden voor geklaag :)

Om 7.00 uur is gewoon prima toch?

15. Joycey

Joycey Niet meer actief

Ja ik beken: ik ben geen ochtendmens en heb echt 8-9 uur slaap nodig voordat ik mij echt goed voel. Met een baby (en mijn partner) haal je dat niet - niet in dit huis. Ik zeur er niet dagelijks over op FB, maar elke ochtend denk ik weer: aaaaaarrrggghhhh!

Het is dat mijn kind zo lief en schattig is en het helemaal waard is om voor op te staan, al had ik liever dat hij toch 2 uurtjes langer sliep. En ja, een hoop ouders doen een moord voor 7.00 en voelen zich daarmee een beter persoon dat iedereen moet weten dat het een luxekwestie is en zij het veel zwaarder hebben, blabla... Maar ik red het er niet op.

16. Zwaluw88

Zwaluw88 Bekend lid

18 okt 2013
    610
    0
    0
    Zeeland
    Hier wakker door klein kind... (lees vriend van 29). Die draaide zich om en toen kwam zn elleboog in mijn gezicht.
    Nu ik zwanger ben kan ik niet in slaap komen en sochtends ben ik weer te vroeg wakker. Maar dat hoort bij mama zijn??? Kindje is nog niet geboren, en je kan mij al opvegen in ieder geval.

En t meeste irritante is dat vriendlief pas rond 13.00 wakker word en om 23.00 alweer ligt te slapen op de bank.

17. mausi

mausi Fanatiek lid

22 jul 2009
    2.745
    646
    113
    Gelderland
    Ik heb ook 8-9 uur slaap nodig. Dus ga ik er 's avonds gewoon op tijd in. Lukt niet altijd natuurlijk, maar probeer het wel een aantal keer per week. Dan ben ik een stuk vrolijker.

18. Ganesh

Ganesh Bekend lid

21 jan 2014
    500
    2
    18
    Werk, gezin, boeken
    Zuiden
    Nee helemaal niet, ben het gewend. Soms klaag ik wel maar niet om dochtertje, meer over man. Hij slaapt echt ALTIJD uit. Ik ben al bijna 3 jaar iedere ochtend als eerste wakker, weekend, noem maar op.

Maargoed ik mag niet klagen want ik doe er niks aan en vind het ook niet zo heel erg. Alleen beseft die aap niet dat hij het zo goed heeft, naast dat ik 30 uur werk hoeft die echt geen poot uit te steken :D zooo

Goedenmorgen :D:D

19. Marlijn82

Marlijn82 Fanatiek lid

28 mrt 2012
    1.968
    0
    0
    Overijssel
    Hier een avondmens met ochtendhumeur. En heb ook echt 8 a 9 uur slaap nodig. Dus denk ook elke ochtend om half 8 aaaargh nu al? Maar zal het nooit op Facebook zetten en m'n dag is nou ook weer niet verpest:D. Ik lees het ook nooit op facebook. Eerder mensen die zo vroeg op zijn er dan even heerlijk genieten van de rust omdat het kroost nog slaapt.

20. EdN

EdN VIP lid

27 mei 2011
    8.827
    3.621
    113
    Het ligt ook aan je eigen bioritme: ik ben een ochtendmens, vind vroeg opstaan lekker en kan met 6 uurtjes slaap prima toe. Maar mijn man is echt een avondmens, hij heeft er echt veel meer last van om vroeg op te staan en heeft echt wel zo'n 8-9 uur slaap nodig. En het gekke is dat hij ' savonds juist opleeft en dus moeilijk vroeg maar bed kan, dan ligt hij weer gewoon uren wakker. Sinds we kinderen hebben napt hij 's middags dus even met een van hun, dat scheelt :).

Deel Deze Pagina