Ik heb ook echt wel 8 uur nodig helemaal zo zwanger als ik nu ben. Tja en Emma is altijd om 6 /6.30 u wakker. Dat betekent dat ik gewoon om 22 u uiterlijk ga slapen. En zo gaat het prima! Als ze later dan 6u wakker wordt vind ik het al "uitslapen"
Ik functioneer beter met wat meer slaap. Altijd al, ik sliep als kind al de klok rond en mijn ouders hebben nooit anders geweten. Maar ik zit nu ook alweer een tijdje beneden met mijn stiefkids.. Die staan uiterlijk om half 7 langs bed. Vriend was pas om 4u thuis die slaapt nog. Hoewel die geen moeite heeft met 3-4u slaap. Als wij samen zijn weg geweest, en ik slaap net zo lang als mijn vriend kan je mij opvegen, terwijl mijn vriend dan om 8u smorgens alweer actief is. Maar mijn dag om zeep? Nee hoor, gezellig op de bank wat tv kijken met mijn schatjes tot papa wakker is.
Voor mij zou het wel abnormaal zijn omdat onze dochter heel decadent slaapt van 19:00 tot 8:30. Ik weet dat zal ook een keer ophouden maae ik hoop dat dat langzaam gaat. Voorlopig geniet ik er dus maar van want met de beebs straks zal dat ook niet zo zijn misschien. Maar mn dag is niet naar de filistijnen als ze een keer vroeg wakker is hoor.
Ik zou daar niet vrolijk van worden nee.. Doordeweeks begint mijn werkdag al om 6 uur in de ochtend dus om 5 uur ben ik al wakker. Als ik dan in het weekend ook vroeg eruit zou moeten zou ik wel sacherijnig zijn. maar op facebook zetten? Nee dat niet. Gelukkig slaapt dochterlief in het weekend graag uit en word ze tussen 8.30-11.30 wakker. Kunnen wij ook even bijtanken.
Ik heb er geen moeite mee om vroeg uit bed te gaan. Inmiddels is onze dochter zo groot dat ze goed weet dat ze niet voor 7:00 bij ons mag komen. Dan komt ze zich melden met een knuffel en een kus en soms even kletsen (met mij want papa geeft geen antwoord alleen mmmmmm laat staan dat hij een gesprekje met haar begint...) Dan gaat ze zelf naar beneden en pakt haar boterham uit de koelkast of smeert er zelf een en pakt een beker karnemelk. Dan blijft ik nog eventjes liggen. Nu ben ik er een uurtje uit en dan heb ik ook gewoon trek. Toen ze kleiner was gingen we er om beurten met haar uit zodat de ander kon uitslapen maar ik kan niet meer uitslapen, en blijf ik eens iets langer liggen voel ik me stijf en niet fit als ik uit bed kom, daar baal ik dan weer wel flink van. Na een klein ontbijten kruip ik lekker met dochter op de bank onder een dekentje om samen tv te kijken of zo. Heerlijk!
Ik kan prima vroeg opstaan en genieten van mijn volle dag . Ik zie mezelf nog niet mijn zoontje zo vroeg wakker maken want 06:00/06:30u is mij iets te vroeg maar 7u is prima. Door mijn wisseldiensten heb ik niet echt een ritme.
Tja het is maar net wat je gewend bent denk ik. Ik ben echt een ochtendmens en sta altijd tussen 6 en 06.30 op. Nu is het hier vakantie en als het even kan blijf ik nog een half uurtje langer liggen maar dat ligt maar net aan de kinderen.
Nou wij slapen doordeweeks altijd tot 7 uur, vind ik geen probleem en dan heb ik inderdaad nog wat aan mijn dag. Wat ik wel irritant vind is als je rond 5 uur gewekt word door wat dan ook. En als je dan weer terug in slaap dommelt en vervolgens een uur later weer gewekt word en de kids zijn ook wakker dan baal ik inderdaad als een stekker. Dan word ik sago en kan dat mijn hele dag verpesten. Uitslapen is voor ons 07:30 maar dat is de max, ik kan niet te lang slapen in verband met mijn heftige vorm van Migraine maar goed, 07:30 is dus bij ons dus heerlijk. En ja hoor dat plaats ik ook op facebook. Mensen die zich er aan irriteren dat ik dat plaats die ontvrienden mij maar of scrollen er maar overheen
Ha ha morgenstond heeft goud in de mond. Mijn dochter is ook een vroege vogel; zij staat meestal tussen 6 en 6.30 naast m'n bed. Komt door het schoolritme denk ik. Ik kan me ook niet voorstellen dat je heeeeeeele dag verpest is als je vroeg wakker bent.
Ik vind het ook vroeg voor ze, maar zal toch naar mijn werk moeten (en mijn kids dus voor die tijd naar de opvang).
Hier ben ik blij dat ze 7 uur wakker zijn, heel soms half 8. ach uitslapen komt over een paar jaar wel weer
Hier echt geen ochtendmens. Het is voor mij makkelijker en zelfs fijner om tot 6 uur wakker te blijven dan om dan wakker te worden. Als het nodig is, zoals wanneer mijn lessen om half 9 beginnen en ik er om 5:45 uit moet, dan doe ik dat ook wel, maar liever niet. Dat gebeurt trouwens wel altijd met de gedachte dat ik die avond vroeg op bed ga, wat nooit lukt... Als ik er wel vroeg in lig, lig ik nog uren wakker. Om heel eerlijk te zijn post ik dit nu ook vanuit bed en slaap ik zo nog even heerlijk verder.
doordeweeks gaat onze wekker om 05.00 en ik haal de kindjes (man is dan al werken) om 06.30 uit bed. in het weekend worden we uiterlijk om 07.00 wakker. ik heb er niet zo moeite mee. mijn man heeft er meer moeite mee. al kom ik de laatste weken wel mopperend me bedje uit omdat onze dochter heeft besloten dat ze elke dag om 04.00 uit bed wil en dan heel hard 'mama! ik ben wakkerrrrrr!'gaat roepen. pff
Sinds ik thuis zit ben ik ook ineens "vroeg" wakker. Maar vind het niet heel vervelend. Heb gelukkig ook kinderen die uitslapen.... En als ze dat een keer niet doen... kruipen ze gezellig tussen in om nog even bij te komen. En daarbij heb ik geen Facebook meer dus dat lees ik ook niet meer.
Dat je je geirriteerd voelt omdat je niet zo lang hebt kunnen slapen als je dacht, is nog tot daar aan toe. Maar het dan uitgebreid op facebook zetten gaat wat mij betreft wel ietsje te ver. Tijdstip maakt wat mij betreft niet uit. Ben al blij als ik wat eerder wakker ben, dan kan mn hoofd even wakker worden voordat zij tegen me begint te 'kletsen'.
Oh nee, wat dat betreft ben ik een enorme zeikerd. Als ik om vijf uur nog wakker lig en dan vooral nog in combinatie met rot voelen, wil er nog wel eens een liedje verschijnen op Facebook. Als ik daarna ook nog eens om half acht wakker ben (dan gaat vriendlief naar z'n werk, meestal draai ik me om en slaap verder, maar soms lukt het niet meer), kan ik daar ook wel eens een sarcastische post over plaatsen.. Ik vind m'n slaapritme overigens wel ongelofelijk zonde. Ik word rond 12 uur wakker en dan is de halve dag al weg. Wil het eigenlijk terugbrengen naar minstens 8:30, maar momenteel is het hoe minder slaap, hoe meer kans op een paniekaanval en dat werkt ook weer niet erg uitnodigend.. M'n hele dag is er dan overigens niet door verpest, maar een enorme vrolijkerd ben ik dan niet, nee.
Hier ook altijd tussen 6:30 en 7:00 een dochter die de kamer op komt mama het is licht!! Ik zet de wekker wel om 7:15 maar goed die heb ik niet nodig de kinderen zijn de wekker. Soms na een &^#%&#nacht baal ik er wel van, maar goed die lekker knuffel van ze maakt alles goed. Ik hou niet van uitslapen 8 uur is voor mij al laat.
Ik ben alles behalve een ochtendmens. De kinderen gelukkig ook niet. Ik ben 6 dagen in de week er om 7 uur uit, en dat vind ik vroeg genoeg. En vandaag pas om 9.30 uur wakker, de kids om 9 uur. Heerlijk.
Mijn zoon slaapt altijd tot 7.45/8u. 7 uur of eerder op een vrije dag vind ik dus wel vroeg ja. Als ik werk sta ik 5.45 op dus ben blij met mijn zoon zijn ritme op mijn vrije dagen. Maar dat is wat ik gewend ben. Als mijn zoon straks ineens om 7u besluit wakker te gaan worden word dat vanzelf mijn ritme en zal ik ook iets eerder naar bed gaan. Maar er over klagen op fb zou ik niet doen, het is mijn kind die me wekt en daar heb ik voor gekozen. Hij heeft me nodig welke tijd dan ook..