Dames, ik heb even jullie advies nodig: Ik heb voor mijn verjaardag van mijn sm een reiskoffertje (handbagage-formaat) gehad. Heel lief. Heel leuk. Mooi ding ook. Probleem is dat ik dat koffertje nooit zal gebruiken. Ik reis nooit, ben geen weekendjes weg en als ik wel reis, gebruik ik een handtas die ik bij me kan houden in het vliegtuig (stoel voor me), omdat ik gewoon snel bij mijn spulletjes wil. Mijn sm heeft dit ding waarschijnlijk op advies van mijn man gekocht. Ik had mijn man een enorme waslijst met kado-wensen gegeven voor mijn verjaardag (hij is een ramp in het verzinnen van dingen, dus ik dacht het makkelijk te maken voor hem). Nu stonden er bepaalde dingen op, waar je niet echt heel makkelijk aan kon komen of alleen online. Dat is natuurlijk lastig voor mij sm, dus waarschijnlijk heeft zij aan mijn man een alternatief gevraagd. Hij vroeg notabene nog een paar dagen voor mijn verjaardag 'wil je misschien een handig reiskoffertje??' en ik heb duidelijk 'nee' gezegd en ook uitgelegd waarom. Krijg ik dus alsnog dat ding. Ik heb heel enthousiast gedaan en bedankt ervoor en volgens mijn sm kon ik hem nog (in)ruilen, als ik de kleur niet leuk vond (juist het enige wat ik wel leuk vond aan dat ding...) Nu zit ik ermee. Moet ik dit gaan bespreken met mijn man en kijken of mijn sm hem nog kan terug brengen, geld terug vragen (waarvan ik me dus afvraag of die winkel dat wel doet of dat je alleen kan ruilen/tegoed krijgt), waarbij ik dus het risico loop dat ik als 'ondankbaar' wordt aangezien...of moet het zo laten, dat koffertje op zolder zetten en er vervolgens niet naar omkijken? Daarbij komt ook nog dat het gewoon even allemaal in de soep liep met mijn verjaardag. Ik had aan mijn man een geurtje gevraagd en hij komt met precies hetzelfde geurtje die ik al had...ik zei maar dattie toch bijna op was en dat het dus niet uitmaakte (had hem ook duidelijk suggesties voor ANDERE geurtjes gegeven) Dus qua kados is het niet allemaal volgens mijn wensen gegaan en ik vind het ook gewoon zonde van het geld van mijn sm en mijn man. Nu wil ik een gegeven paard niet in de mond kijken, maar ik zit er nu toch echt mee en irriteer me. Hebben jullie tips hoe ik dit aan kan pakken?
Ik zou het nu zo laten want jij hebt enthousiast gereageerd tegen sm. Beetje lullig voor haar als je nu nog zegt dat je het eigenlijk niet wilt. Zou het gewoon gebruiken als opslag voor iets. Is het nog een beetje nuttig haha. Wat ik voor de verjaardag/sinterklaas/etc. doe van mijn dochtertje als mensen niets weten is het plaatje uit knippen/printen van het geen wat ik vraag voor haar. (prijs erbij) De mensen kunnen dan het plaatje uitkiezen en meenemen. Nooit klachten over gehoord en scheelt ook een hoop geruil als er dubbele cadeaus zijn. Misschien is dat een tip voor volgend jaar.
Ja ik neig nu ook erg naar niets-zeggen. Misschien kan ik nog wel mijn frustratie naar mijn man even duidelijk maken. Want daar zit ik eigenlijk meer mee dan dat ik dat hele koffertje niet wil. Daarbij komt dat mijn man dat koffertje wel goed kan gebruiken, aangezien hij voor zijn werk vaak paar dagen weg moet. haha! Tenks voor de tip van die plaatjes, zal het onthouden.
Ik zou het zo laten, maar ik vind alles wat ik krijg leuk. Ook als het niet binnen m'n smaak valt, kan ik er wel iets mee verzinnen..
Bonnetje vragen en mee naar de winkel gaan. Tegen sm zeggen, dat je er nog eens over nagedacht hebt, en dat je dat ding nooit gaat gebruiken. Misschien vragen om samen te gaan. Vindt ze misschien wel heel leuk/gezellig. Zij ook weer blij.
Nee zou het zo laten, helemaal nu je zo hebt gereageerd. Dan weet ze straks nooit meer of je iets echt leuk vond of niet. Goede reden om een weekendje weg te boeken, zodat je je koffertje kunt gebruiken, ideaal excuus
Niks zeggen.. Je kunt er altijd nog logeer spullen in doen voor je kleine als die eens uit logeren gaat.. En als het een trolley is mag hij wel mee als handbagage dus weg is het ding nooit.
Gewoon zo laten, gegeven paard en zo... Misschien kun je het zelf nog eens 're-giften', doorgeven aan iemand die het wel kan gebruiken, of je man kan hem inderdaad gaan gebruiken. Of grijp het als aanleiding aan om wel eens leuk op reis te gaan!
Ik zou er nu niets meer van zeggen. Gewoon weggeven aan een goede vriendin die het goed kan gebruiken, maak je toch weer iemand blij. Beter dan het ding laten verstoffen op zolder!!!
Ik zou 't zo laten en je man het ding laten gebruiken. Wordt het op zijn minst toch nog gebruikt . Voor volgende keer zou ik dan eerder een bon om uit eten te gaan ofzo vragen. Dat kan schoonmoeder gewoon in de winkel kopen. Hier zo ook massa's "rommel" liggen gekregen van schoonouders. De kelder en de zolder zijn er heel blij mee. En mijn moeder was vorig jaar heel blij met de flanellen lakenset die ik toch nooit ging gebruiken omdat we een donsdeken hebben op ons bed. Hier staat "protesteren tegen een cadeau" overigens gelijk met 4 jaar niet tegen je spreken bij mijn schoonouders. Mijn schoonzus heeft dat ooit geriskeerd (mijn schoonouders stonden te zwaaien met 35 jaar oude babykleding en nog ander 35 jaar oud babygerief die mijn schoonzus echt niet moest) en het heeft erin geresulteerd dat mijn schoonouders de eerste 4 jaar van hun kleinzoon gemist hebben door hun koppig gedrag. Ik neem dus gewoon alles aan van hen.
Het is een klein koffertje toch? Dan gebruik je hem toch voor je kindje als hij/zij een keer uit logeren gaat? Ideaal om alles in te doen
Gewoon aanpakken en vervolgens een aantal maanden bewaren op die stoffige zolder; evt. in plastic verpakking... Daarna vervolgens een doekje erover heen en verkopen op marktplaats Ik durf dat soort dingen ook nooit te zeggen en ondanks ik DUIDELIJKE lijstjes maak op mijn verjaardag, is er vrijwel nooit iemand (afgelopen verjaardag had ik 1 persoon die luisterde; mijn schoonmoeder - de schat!!!) die ook daadwerkelijk koopt wat er op mijn lijstje staat. Voor de rest vraagt iedereen naar mijn lijstje; stuur ik het door, er staan ook echt geen onredelijke dingen of dure dingen op - maar uiteindelijk komt iedereen aan met: ik heb toch iets anders gekocht hoor, hoop dat je het niet erg vond.... Nou ja, en afhankelijk van hoe vaak ik die persoon zie zet ik het op marktplaats, op de weggeefhoek of de ruilhoek. Ik heb wel eens een halve dag later al iets verruild voor 3 zakken koffiepads omdat ik die persoon toch de eerst komende 5 jaar (waarschijnlijk!) niet meer hier thuis zal ontvangen vanwege de grote afstand tussen onze huizen. Tja, je kunt het allemaal wel bewaren; maar dan mogen ze mij op een zekere verjaardag met zijn allen een opslagloods gratis cadeau doen om die onzin te bewaren. Er was hier op het forum een half jaar geleden een cadeautjes-ruil-topic of doorgeeftopic vol nutteloze cadeautjes; en daar ben ik van een aantal dingen afgekomen Gebruik dat maar !
Ik heb juist afgelopen jaar een kerstpakket uitgezocht waar zo'n koffertje bij zat, wetende dat ik of mijn hem never nooit niet zouden gaan gebruiken, maar dat mijn oudste zoon (nu 3) hem ontzettend gaaf en stoer zou vinden En inderdaad, hij vond en vindt het echt geweldig dat hin al zo groot is voor een eigen koffer (net terug van de eerste vakantie sindsdien), en heeft ons toch weer de kosten gescheeld om iets voor hem aan te schaffen. Ook met logeren gaat de koffer mee (met de spullen van hem en zn broertje samen erin), is toch wat handiger dan een AH-boodschappentas Dus, ookal is het zeker niet leuk dat jij voor jouw verjaardag geen leuk kadootje voor jezelf hebt gekregen, vind je er misschien wel een hele goede bestemming/doel voor..?