Vroeg wakker

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Danoek, 16 jul 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Danoek

Danoek Bekend lid

30 nov 2007
    839
    0
    0
    Drenthe
    Mijn zoontje van 5 maand sliep elke nacht van 20.30 tot 7.30, maar sinds een week of 2 is het 's morgens half 6 dat hij de slaap uit heeft. Hij is dan druk aan het babbelen en vrolijk gillen en houd ons uit de slaap. Het lijkt er niet op dat hij honger heeft dus krijgt hij pas om 7.30 uur een fles met rijstebloem en sinds een week ook 's morgens een groentenhapje. Heb al geprobeerd om de groenten 's avonds te doen, maar daar blijft hij niet langer van slapen.

Kan het zijn dat hij vroeg wakker wordt doordat hij overdag te veel slaapt? Hij slaapt 's morgens nog tussen 9.00 en 10.30 uur, 12.30 tot 15.00 uur en tussen 17.00 en 18.30 uur.
    Het CB raadde mij aan om 's morgens een papfles te geven, maar misschien dat deze beter 's avonds gegeven kan worden?

2. Almi

Almi Actief lid

30 mrt 2008
    356
    0
    0
    Gelderland
    Het kan ook van het licht komen! Die van ons (7,5 mnd) is soms al om 05:30 wakker. Ja daaag! Speen d'r in en mama gaat terug haar nest in ;)
    Maar ja, voor hem is het natuurlijk al daglicht, dus tijd voor aandacht! Nou blijft hij wel braaf liggen en slaapt soms nog wat tot ongeveer 07:15. Maar zelf ben je inderdaad ook helemaal wakker!

Geef je geen papfles 's avonds? Ik stop altijd wat pap bij de fles van 19:30. En nu sinds vandaag ook pap in de ochtendfles.

3. Deurtje

Deurtje Fanatiek lid

8 mei 2008
    4.332
    0
    0
    Denk dat het bij leeftijd hoort (dat hoop ik althans ;)). Bij de februarimama's zijn er ook veel kindjes die ineens weer 's nachts wakker worden. Incl. mijn zoontje helaas, speentje erin en knuffeltje bij zn koppie helpt prima, maar ik ben zelf dan wel wakker helaas.
    Ik hoop dat het een tijdelijk iets is.

Succes ermee!

4. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Mijn zoontje is 4 maanden en 3 weken en wordt ook rond half 7 wakker. Voorheen half 8.
    Hij slaapt ca van 21 tot half 7 nu dan. Soms begint het gebrabbel al om 5 uur... pfff ! Ondanks rijstebloem in de laatste fles. Laatste flesje een uur opschuiven maakt ook niet uit, evenals groentenhap 's avonds. Verduisterende gordijnen hebben we al...
    Ik hoop dat t door zn verkoudheid komt, maar zou t ook niet een sprongetje kunnen zijn?

5. mamamuts

mamamuts Niet meer actief

Mijn dochter van 13 maand wordt sinds 3 weken eigenlijk stiekum ook steeds vroeger wakker.
    Het was altijd standaard 7.30, toen half 7, laatste week 6 uur en vanmorgen was het nog niet eens half 6!!! En ze vermaakt zich ongeveer een half uurtje met een paar knuffels en gaat dan jengelen, wat overgaat in hard huilen... Pffff (waar is m'n wallencreme...)
    Hier komt het niet door honger of iets, maar jullie kindjes zijn een stuk jonger, ik neem aan en hoop voor jullie dat het tijdelijk is....

Het is hier altijd wel heel licht in haar kamer en heb vanavond een donker dekbedovertrek over/tussen haar rolgordijn gepropt, nu is het een stuk donkerder. Eerst maar kijken wat ze morgen doet voordat ik verduisterende gordijnen ga halen. Ik lees namelijk regelmatig dat dat niets helpt.
    Ben benieuwd...

6. lob

lob Fanatiek lid

27 nov 2007
    2.646
    0
    0
    brabant
    hier sinds een paar dagen een ook wel heel erg vroege vogel ;).
    ons manneke slaapt overdag ongeveer net zoveel als jouw zoontje en ik vraag me ook af of het misschien niet teveel is?
    hij is nu 6 maanden oud.

7. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.206
    432
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Die van ons begint nu ook eerder wakker te worden 6.30 i.p.v. 7.30 maar mag nog niet klagen. Mocht hij ook straks gaan brabbelen voor 6 uur dan ga ik de babyfoon uit doen hi hi

8. Danoek

Danoek Bekend lid

30 nov 2007
    839
    0
    0
    Drenthe
    Speen erin werkt bij hem niet. Hij kan hem namelijk er zelf uit halen. En zolang hij de speen nog in de hand heeft kan hij die ook weer in de mond doen, maar als de speen uit de hand valt dan moet mama of papa er weer aan te pas komen :)

Zo te lezen is het dus alleen maar een fase. Misschien is het een sprong, of is die er niet rond de 5 maanden? Ik heb het boek niet, dus weet niet precies wanneer ze zijn en op de website worden ze niet vermeld.

9. Female24

Female24 Fanatiek lid

15 mrt 2008
    2.595
    0
    0
    denk inderdaad ook dat het de tijd van het jaar is :D mijn dochter sliep altijd netjes van 19.00 tot half 8 en nu meestal ook al rond 6 uur wakker..

10. Nijnka

Nijnka Actief lid

14 jul 2008
    194
    0
    16
    Interieurvormgever / keukenontwerper
    Vittinge, Zweden
    Hier net hetzelde. Jarne sliep altijd netjes tot 7u-8u en nu sinds een paar weken is hij altijd rond half 6-6uur wakker (hij gaat rond 19-20uur naar bed). Hier is het wel echt wenen, dus ik geef hem een flesje en leg hem terug, dan slaapt hij nog flink een uur of 3-4 verder. Hier is het dus eerder soort van een 'nachtflesje' :D Langs ene kant wel goed want kan mama nog eens wat langer slapen ;)
    Denk ook dat het de tijd van het jaar is of zo :D

Deel Deze Pagina