Hoi allemaal, Mijn zoontje is nu bijna 3 weken oud. Het eerste weekje slapen ging bijna perfect, viel makkelijk in slaap en sliep dan 1 1/2 à 2 uur door. Nu sinds een paar dagen doet hij zo ontzettend moeilijk, hij is onrustig en maait met zijn armpjes heen en weer. Nu heb ik geprobeert om hem zelf een keer in te bakeren met een doek en dit werkte ook nog! Hij sliep lekker door. Maar omdat de doek vrij warm was èn niet meerekte vond ik het zielig en heb het niet nog een keer gedaan. Bij wie van jullie was het inbakeren van jullie baby ook een succes en welke inbakerdoek hebben/hadden jullie? Grt Vanilia
Yep, hier ook een succes. Begonnen bij ongeveer 4 weken omdat ons zoontje overdag slecht sliep. Eerst gedaan met een badcape, maar die werd te klein en daarom gevaarlijk. Toen een Puckababy gekocht maar die werkt mijns inziens vooral voor kindjes die zichzelf wakker maaien en vooral heel onrustig zijn met hun armen waardoor ze zichzelf wakker houden. Ons zoontje had er geen baat bij want hij bleef 'woelen' (ondanks dat 'ie dus niet meer met zijn armen omhoog kon, bleef de bewegingsvrijheid te groot). Daarna op de markt 3 stukken hippe stof gekocht, en die omgezoomd. Daar wikkelen we hem nu in als hij moet slapen. Hij doet het er een STUK beter op dan slapen zonder inbakerdoek. Het lijkt of hij het zelf wel prettig vindt (in ieder geval zéér zeker niet onprettig!). Succes!
hoi hoi, wij hebben joey ook een hele lange tijd ingebakerd, werkt perfect, en idd dat strakke is fijn, dan hebben ze nog het gevoel dat ze in de buik zitten. zeker een aarader, en wij zweren ook bij pacco, gewoon ff op marktplaats kijken, daar worden ze ook vaak aangeboden hoor. succes groetjes angelique
Ik gebruik een puckababy. Is een slaapzak die lijkt op inbakeren maar is minder strak. Je hebt een puckababy piep tot 3 maanden en een puckababy mini van 3 - 6 maanden. Als ik mijn zoontje in bed leg, slaapt hij niet direct maar hij begint ook niet meer te huilen. Ik vind het super. Inbakeren vind ik zelf een beetje zielig omdat alles zo strak zit. Kindjes vinden het waarschijnlijk heerlijk, maar dat ligt meer bij mij. Ik vind de puckababy super (www.puckababy.nl).
Hoi hoi. Zolang je nog geen inbakerdoek hebt kun je je baby in een hydroluier inbakeren en zorgen dat er een korte punt onder de ene arm zit en een langere stuk onder het ruggetje en dat kun je even afplakken met wat papiertape.
Dank jullie wel voor de antwoorden. Ik heb net mijn zoontje na 1 uur schommelen eindelijk in slaap kunnen krijgen... Ik heb zojuist de Miracle Blanket besteld. Hoop dat dit zal werken. Ik denk dat het strakke omwikkelen van de armen wel zal helpen, omdat hij echt veel met zijn armen zwaait en dit maakt hem zo onrustig. Grt Vanilia
Ja, bij maaiers kan je het beste de armpjes ook strak inbakeren. Hier gebakerd met de Snug'n Tug en klassiek met zelfgemaakte doeken, maar dat is meer werk en mijn zoontje dronk heel veel en ik voedde niet ingebakerd (behalve 's nachts). Bij de puckababy hebben ze veel meer ruimte, die zit niet strak om het lichaam en de armpjes zitten los, alleen kunnen ze die niet meer boven het hoofd brengen. Als je gaat inbakeren; doe dat dan consequent bij ieder slaapje! Probeer rust en regelmaat in te bouwen en na het voeden bij het eerste teken van vermoeidheid naar bed te brengen. Mijn zoontje sliep de eerste 7 weken alleen op de borst. Toen ik ging inbakeren sliep hij meteen als een roosje! Succes ermee!
Zogelukkig, jouw verhaal is heel herkenbaar. Hopelijk wordt het inbakeren net zo'n succes als bij jou. Bedankt voor de tip. Grt Vanilia
Ik heb een Snug&Tug gekocht via MP. Hij kan elk moment bij mij in de bus vallen. Wat moet mijn zoon aan in de Snug&Tug? Ik heb zelf geen idee. Misschien weten jullie het?
Dat ligt aan de temp. in het kamertje in combinatie met de TOG (=warmte van het materiaal) van de bakerdoek. Ik had de Snug'n Tug light in de zomer, daar lag hij alleen in een hemdrompertje in. De gewone Snug'nTug is vrij dik. Tot 17 graden zou ik rompertje + Pyama doen, kan je er als het echt koud wordt nog een dekentje (of twee) overheen doen. Heb je een warm kamertje zou ik alleen lange mouwenromper en broekje doen.
ik heb ook de snug en tug ik vind het een erg makkelijk ding alleen hij is nog wat te groot als ik de lus op het klittenband doe heeft hij ze armen er zo uit, dus doe ik op de lus een stukje tape zodat ik hem wat strakker kan trekken en vast plakken bij hem op ze kmertje is het aardig fris, ik trek hem een romper korte mouwen aan en een pyama truitje geen broek want dit is veel te warm,vooral overdag, wel sokjes, savonds doe ik er een lakentje overheen, en bij de laatste voeding gaat er een dekentje op ! dit omdat bij ons appartement alle verwarmingen om 11 uur uit gaan dus het is snachts aardig fris. als het wat kouder word doe ik een broekje erbij aan, en evt dikkere kleding en een dikker dekentje.
Tim heeft afgelopen nacht voor het eerst in de bakerzak geslapen. Hij had enkel een romper met lange mouwen aan. Liever te koud dan te warm is mijn motto. Ben zo bang dat hij overlijd aan wiegedood he. Op de kamer is het zo'n 17-19 graden. Dan heeft hij nog een lakentje en een dekentje over zich, strak ingestopt om het inbakeren te versterken. Overdag trek ik zijn truitje, broekje en sokjes uit. dan heeft hij enkel nog zijn romper + T-shirt aan. Het aan en uitkleden vind ik wel een beetje vervelend, maar goed. Het is wel voor een goed doel
Hier ook ingebakerd(nu inmiddels weer gestopt) en het was een groot succes, ons meisje sliep eindelijk weer. Heb de losse doekn van mini monky gebruikt, erg fijn. Heb ze nu te koop....!!!!
Tim heeft afgelopen nacht maar liefst 8 uur geslapen met de bakerzak. Dat is 2 uur langer dan de nacht daarvoor. Ik ben er erg blij mee. Hij pruttelt wel wanneer hij erin moet, maar ik denk dat dat wel een beetje overgaat wanneer hij eraan gewend is.
Vandaag krijg ik eindelijk mijn bestelling binnen. Ik vind het wel een beetje irritant dat bij je bestelling 'op voorraad' staat maar je krijgt het pas na een week binnen. Het slapen gaat weer iets beter, maar ik wil hem toch inbakeren omdat ik merk dat hij er toch rustiger van wordt. Grt Vanilia