Fopspeen vanaf 6 mnd

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Mamavyas, Dec 8, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Mamavyas

Mamavyas Fanatiek lid

Mar 22, 2006
    2,691
    0
    36
    utrecht
    Hallo dames,

Ik vervang regelmatig voor Yassir zijn speentjes.Het is nu hoogst tijd om zijn speen weer te vervangen(hij heeft er nu 3) Nu heb ik andere 3 spenen vanaf 6 mnd.

Mag ik deze al voor hem gebruiken? .

;)

2. eliesja

eliesja VIP lid

Oct 3, 2005
    8,226
    0
    0
    @t Home
    Duurt nog een maand, zou et niet doen!

3. Judith75

Judith75 VIP lid

Oct 9, 2006
    5,623
    0
    0
    Mama
    Bergen op Zoom
    Speentjes = fopspeentjes? Zoja, dan kan het wel hoor. Geef er eens 1 aan em en kijk of hij em wil, want ze zijn wel iets groter.

4. Mamavyas

Mamavyas Fanatiek lid

Mar 22, 2006
    2,691
    0
    36
    utrecht
    Ja fopspeentjes bedoel ik. Het is toch zonde als ik er nu weer 2 moet kopen? Ik heb altijd 1 extra bij me.

5. patricia240477

patricia240477 Fanatiek lid

Feb 20, 2006
    1,232
    0
    0
    spijkenisse
    hihi ik geef sem nu al een fopspeen voor babys van 6 maanden.

Die je vanaf de geboorte kan geven, wilt hij niet die spuugt hij nu uit :D
    Dit komt omdat ik die fopspeen van 6 maanden verkeerd had gekocht en hem gewoon had gegeven. Nu wilt hij die kleinere niet meer en hij houdt ze ook niet goed meer in zijn mond, die grotere blijf beter in zijn mondje hangen :p

Ach de een is wat sneller dan de andere en sem is gewoon wat sneller met zijn fopspeen hihi, met zijn gewone flesspenen niet!
    Hij drinkt nog steeds uit speen 2 van avent, anders slurpt hij zijn fles binnen 5 minuten leeg!

6. daantje86

daantje86 Fanatiek lid

Nov 20, 2006
    3,570
    0
    0
    kraamverzorgende
    ijsselstein
    brandon kreeg met 4.5 maanden al voor vanaf 6 maanden omdat die andere te klein waren. nu nog heeft die ene fopspeen maar die noemen wij ene tutje...

7. Mamavyas

Mamavyas Fanatiek lid

Mar 22, 2006
    2,691
    0
    36
    utrecht
    Dus het zou geen kwaad kunnen? Ik zal er 1 uitkoken en kijken hoe hij hier op reageert.

Dames bedankt voor jullie info ;)

8. maisy

maisy Fanatiek lid

Jun 12, 2006
    4,859
    0
    0
    Een beetje off topic, maar waarom geven jullie een speen eigenlijk?

9. patricia240477

Feb 20, 2006
    1,232
    0
    0
    spijkenisse
    :confused: waarom niet :(

Als de baby dat wil, sem duimt anders, dus ik kan kiezen duimen of de fopspeen!

10. maisy

maisy Fanatiek lid

Jun 12, 2006
    4,859
    0
    0
    Oei niet gelijk zo aangevallen :p
    Ik vroeg alleen waarom hoor, als je kindje er echt om vraagt omdat het veel zuigbehoefte heeft snap ik het, maar ik zie ook veel om me heen, dat het kind een dag oud is en er gelik een speen wordt aangeboden, terwijl het toch het mooiste zou zijn als je e rniet aan hoeft te beginnen...ik vraag het uit belangstelling , mijn jongste was erg aan haar speen gehecht, zij had heele rg zuigbehoefte dus ik had weinig keus uiteindelijk maar ik vond het heel moeilijk haar de speen af te wennen, het liefste begin ik er bij deze baby niet aan als het kan.

11. shelde

shelde Fanatiek lid

May 1, 2006
    2,816
    0
    0
    Ik was van de week bij de tandarts en die heeft me 'voorgelicht' over baby's/kinderen.
    Ik wist zelf al wel het een en ander, maar is toch handig als de tandarts er wat over verteld!

Baby's hebben een grote zuigbehoefte, daarvoor geef je een speen.
    Laten duimen is NIET goed... een duim heeft niet de goede vorm en een duim heb je altijd bij je.
    Een speen is gemaakt naar de vorm vanhet mondje en is makkelijker af te leren.
    De tandarts zei ook dat hij genoeg kinderen van 12 heeft die nog duimen en hierdoor ook geen beuegel kunnen dragen.

12. maisy

maisy Fanatiek lid

Jun 12, 2006
    4,859
    0
    0
    Dat tanden ervan vergroeien is weer een heel andere discussie ;)

13. patricia240477

Feb 20, 2006
    1,232
    0
    0
    spijkenisse
    Yep en daarom ook voor mij de fopspeen, die kan je beter afleren dan duimen.

Ik heb sem pas de fopspeen gegeven toen ik met bv ben gestopt, omdat hij zo een sterke zuigbehoefte heeft. Ik gebruik Avent flessen en in het begin kreeg hij speen 1 en zo met 3 maanden op speen 3! Maar omdat hij zo een zuigbehoefte had en nog heeft dronk hij zijn flesje binnen 5 minuten leeg met speen 3, dus hij krijg nu nog speen 2 en dat met friso comfort, dit is zeer dikke voeding :D

Dus sterke kaakspieren heeft hij wel hihi

14. Mamavyas

Mamavyas Fanatiek lid

Mar 22, 2006
    2,691
    0
    36
    utrecht
    Yassir heeft ook enorme zuigbehoefte, eerst gaf ik hem geen speen en op advies van de verlpleegkundige heb ik een speen aangeschaft. Ik heb een ander kindje voor terug een tevreden kindje. Zo gauw Yassir 1 jr is dan wil ik de speen minderen en weg doen. Yassir heeft de speen voornamelijk in tijdens het slapen. Zodra hij diep slaapt haal ik hem eruit.

15. Deb

Deb VIP lid

Jul 19, 2005
    7,394
    0
    0
    Noord- Scharwoude
    even het bakerpraatje over de speen ontzenuwenen :)

met een speen zou je kind minder kans hebben op een afwijking op de tandjes ?

halaaaaaaas gaat dat ook niet altijd op
    ik heb een fop kind en een duim kind gehad toen ze klein waren

fop kind moet aan een beugel en duimkind die toch geduimd heeft tot haar 8ste hoeft geen beugel :rolleyes:

hoe verklaren we dit ? hahaha

Share This Page