Hoi, Mijn zoon is nu 5 maanden en gaat rond 19.00 naar bed.. Hij komt meestal uitzichzelf om 22.00 voor z'n laatste voeding.. Dit doet hij allemaal heel goed.. Maar rond 2 uur begint het feest, hij word elk half uur dan wakker voor z'n speen. Tot het ongeveer half 7 is en dan geef ik hem de fles.. Heb al geprobeerd nachtvoeding om 2 uur te geven maar daar drinkt hij heel weinig van dus honger heeft hij niet.. Bij zijn laatste voeding doe ik rijstebloem, maar alsnog spookt hij snachts.. 2 dagen geleden had ik melkpapje biscuit geprobeerd en toen sliep hij zonder wakker te worden tot half 7!! Maar dit is pas voor kinderen vanaf 6 maanden en ik las ook dat er veel suikers in zaten.. Is dat wel goed? Zijn er meer baby's die steeds wakker worden voor hun speen, want iedereen die ik ken hebben een kind dat (volgens hun) al bij 4 weken doorslaapt.. Ik heb ook geprobeerd om hem even te laten huilen maar m'n dochter van 5 word daar wakker van en ikzelf zou t ook niet leuk vinden als niemand me troost als ik huil..
Hoi, Over het slapen zelf kan ik je niet zoveel tips geven aangezien wij met onze dochter zulke problemen tot nu toe niet hebben gehad. Maar over al die mensen die beweren dat hun kindje al zo snel doorsliep: ik zeg niet dat die mensen bewust liegen maar in mijn ervaring worden dingen wel eens achteraf mooier gemaakt dan ze in werkelijkheid waren. In mijn eigen omgeving vaak meegemaakt dat vooral de moeders - misschien ook onder invloed van hormonen en slaapgebrek - de neiging kunnen hebben om dingen mooier te maken (en dan hoor je van de mannen dat de kindjes helemaal niet doorsliepen, etc.). Heeft ook met geheugen te maken, mijn dochter is net 7 maanden en ik moest laatst in dagboek al terugzoeken wanneer ze iets voor het eerst deed. Als je kindje geen honger heeft, zou ik 's nachts even ernaartoe gaan, aai over de bol, instoppen, kus en dan weer weggaan; dus niet tegen kindje praten. Misschien helpt dat? Speen heb ik geen ervaring mee, onze dochter heeft nooit een speen gewild. Krijgt je kindje al bijvoeding? Misschien daar voorzichtig eens mee starten - bijvoorbeeld een paar hapjes groenten 's avonds - in plaats van die pap? Heb begrepen dat dat echt een suikerbom is, dus zou ik zelf niet zo snel doen. Succes!
Hey, Ik kan niet echt meepraten over het niet doorslapen want ik had dus wel een kindje dat heel snel doorsliep (2,5 maand) maar tuurlijk hebben we daarna ook nog wel gebroken nachten gehad. Hoe wij het deden Timo ging altijd na voor zijn 7 uur fles in bad lekker moe worden en daarna kreeg hij een fles met pap in de winter toen het al donker was op die tijd zo min mogelijk verlichting aan niet te veel praten echte complete rust ...daarna naar zijn kamer gingen we nog even een boekje lezen en dan heerlijk naar bed....dit ging goed totdat hij ongeveer 5,5 maand was toen werd hij weer elke nacht wakker...totdat we de avondfles van 2200 weer in het leven roepte deze hebben we net zo lang gegeven totdat hij hem niet meer leegdronk..en mocht hij snachts toch nog komen gingen we niet onmiddelijk naar hem toe we luisterde naar zijn huiltje als het een zeurderig huiltje was gingen we niet binnen 10 min. naar hem toe meestal sliep hij alweer na 5 minuten... als het een scheeuw huiltje was gingen we naar hem toe deden we zijn muziekje aan stopte we hem in en gingen weg zonder tegen hem te praten en zonder het licht aan te doen. Even over het Pyamapapje daar zit echt niet meer suikers in als opvolgmelk hoor ik zou het niet elke dag geven maar om de dag of 2 keer per week. Ik hoop dat je er wat aan hebt...
Ik heb helaas geen tips voor je, maar herken het wel. Mijn zoontje "spookt" al 's nachts vanaf zijn geboorte. Hij deed altijd vroeg in de avond al zijn paar uur slaap, om 's nachts hetzelfde ritme aan te houden als overdag: nml 45 minuten slapen (met een beetje geluk) en dan weer wakker. Van alles geprobeerd (extra fles, bedje voorverwarmen, in de wieg naast ons bed,bij ons in bed, nachtlampje, muziekje, warmere slaapzak, koelere slaapzak, bedje aan de andere kant van zijn kamer etc.), maar niks hielp. Nam hem maar bij ons in bed, dan hoefden ik in ieder geval mijn bed niet uit. Was overdag echt een wandelende zombie, viel op de meest vreemde plaatsen in slaap *oeps* Nu sinds 3 weken slaapt hij "door". Dat wil zeggen dat de ene nacht ik er niet uit hoef, en de andere nacht een keer of 3, inderdaad voor een speen, of even recht leggen, of soms wil hij gewoon even contact. Ik vind het allang prima, hij slaapt nu het grootste gedeelte van de nacht.
Ja, lastig! Hier een zoontje van 8 mnd die niet doorslaapt! Inmiddels heb ik de avond fles weer in t leven geroepen en die geef ik m al slapend in zn bed. Als ik geluk heb dan slaapt hij dan door tot 6uur. Als ik pech heb dan wordt hij s nachts alsnog wakker! Dan geef ik m een klein stokje water en dan slaapt hij zo door. Voor dat de avond fles weer in t beeld kwam, dan kwam hij rustig 3 keer s nachts. 1x voor voeding en andere keren werd hij "gewoon" wakker. Ik heb me er bij neer gelegd, so be it! Hij zal vast niet op zn 16e mama wakker maken, omdat hij een slokje water wilt
Hij doet het ontzettend goed hoor.. Hij slaapt zonder een kick te geven vanaf 19.00 dan om 22.00/22.30 de fles.. En dan vanaf 2 uur gaat ie in bed rollen en druk doen, dan wilt hij de speen.. Ik zeg ook niks tegen hem en probeer er voor te zorgen dat hij me niet ziet, maar zodra hij me ziet heeft hij een smile van oor tot oor en als ik dan weg ga word ie boos.. Na 5 min geef ik dan weer de speen, dan slaapt hij even en is ie weer wakker.. De ene nacht is het drama maar soms ook niet.. Het is nu sinds 5 nachten echt extreem.. Kan het anders te maken hebben met tandjes die er aan kunnen komen of omdat hij sinds kort kan draaien en zijn voeten kan pakken?
Tandjes kunnen het zijn hoor chemodent helpt goed en kan geen kwaad om te geven voor het slapen gaan.... ligt hij al in een slaapzak??
Niet alle kindjes zijn gelijk, heel goed dat je ingaat op zijn/ haar behoeftes!!!! Heel knap!!! ik zou sowieso geen melkbiscuitpapje geven. Kan je over een tijdje weer afleren, wat ook een helse karwei is. Succes!
Hij ligt in een slaapzakje.. Eerst lag hij ingebakerd maar doordat hij ging draaien kon dat niet meer.. Ik dacht dat dat een ramp zou worden maar in een slaapzak doet hij het precies t zelfde.. Hij draait nu sinds 3 weken.. Misschien word het hem allemaal teveel wat hij nu ineens allemaal kan en verwerkt hij dat snachts.. Ik lees ook wel eens over sprongetjes.. Hij is nu 23 weken.. Zou dit anders een sprong kunnen zijn.. Sinds 5 dagen zijn die nachten echt heftig..