Vroeg wakker

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door lievebeeb, 27 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lievebeeb

lievebeeb Actief lid

17 mrt 2010
    382
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal,

Wil even mijn verhaal kwijt en hoop stiekem dat iemand een tip heeft :D
    Onze docher, 1,5 jaar, is tegenwoordig rond 6:00 wakker..
    Door de weeks is dat geen probleem maar in het weekend zou ik toch graag pas om 7:00 (of later ;)) het "wekkertje" horen :D

Nu is ze altijd al een moeilijke, lichte slaapster geweest, die noooooit heeft uitgeslapen.. met geluk is het 1 keer tot 7:30 gelukt maar toen heeft ze 's nachts gespookt..

Ik probeer van alles..
    Later op bed, vroeger op bed, korter middagslaapje, donkere kamer, lichte kamer, terug leggen, laten huilen.... niks lijkt te helpen.

Het middagslaapje heeft ze echt nog wel nodig, dus deze weglaten is geen optie.

Iemand een idee/tip?
    Liefs, LB

2. Sunlover

Sunlover Bekend lid

26 jan 2011
    764
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nee, wij hebben ook geen uitslaper! Een keer 8.45u, maar normaal tussen 6 en 7 met uitschieter 7.30u

3. Marleen31

Marleen31 Fanatiek lid

5 aug 2011
    2.586
    475
    83
    NULL
    Noord Holland
    Ook al geprobeerd om alles elke dag een kwartiertje op te schuiven? De biologische klok een beetje foppen.

4. Faye80

Faye80 Actief lid

13 apr 2011
    453
    2
    18
    NULL
    NULL
    Hier ook een hele vroege vogel die vaak rond 6.00 wakker is (17 maanden) gaat vaak na een flesje nog wel een uurjte slapen maar lang niet altijd helaas...

5. Emmarijn

Emmarijn Fanatiek lid

21 jun 2011
    2.548
    2
    0
    Ik lees mee! Ik ben inmiddels zo moe... In de kerstvakantie sliep onze oudste van 2 jaar en 3 maanden prompt tot 7 uur. In die 2 jaar ervoor kon ik de keren dat ze tot 7 sliep of later op 1 hand tellen, want ze werd altijd rond 6 wakker... Sinds de kerstvakantie heeft ze iets nieuws: ze wordt steevast om half 6 wakker. En soms nog eerder...

Probleem bij ons is vaak een overvolle luier en/of een poepluier. Dan snap ik dat ze wakker wordt. Alleen zou ik graag willen dat ze dan nog even verder slaapt!

6. Amethist

Amethist Niet meer actief

Het accepteren en zelf wat vroeger naar bed gaan is denk ik het enige dat werkt...

Mijn dochter is altijd rond 06.00/06.30 uur wakker. Later naar bed en/of geen middagslaapje hebben geen effect. Althans niet het gewenste, ze wordt even vroeg wakker 's morgens en is dan de hele dag chagrijnig ;).

7. Sunlover

Sunlover Bekend lid

26 jan 2011
    764
    0
    0
    NULL
    NULL
    Later naar bed is hier ook geen optie. Chagerijnig en 's ochtends zelfde tijd wakker of nog vroeger..

8. jetje86

jetje86 Actief lid

3 jul 2011
    454
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier ook standaard half 6. Hij mag dan altijd nog even tussenin. Dan geef ik m een boekje waar hij nog minstens een half uur tot een uur zoet mee is. Hij geniet hier zelf ook altijd heel erg van en ik probeer nog even mn ogen te sluiten terwijl hij naast me zit te brabbelen. Heel soms dut hij zelf ook nog een beetje weg en dan worden we daarna samen wakker. Hij met een hele grote glimlach als hij ziet dat hij lekker naast me ligt. Toch een heerlijk begin van de dag dan.
    Liefs Jetje

9. jetje86

jetje86 Actief lid

3 jul 2011
    454
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bij spooknachten slaapt hij overigens wel tot 8 uur of iets. Maar dan ga ik persoonlijk toch liever voor de vroege vogel optie hihi

10. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.201
    432
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Hier een dametje die ook steevast tussen 5:30 en 6:15 wakker is. Ik accepteer het maar gewoon wordt vast wel een keer wat later

11. Eylem

Eylem Niet meer actief

Ja inderdaad. Als je geluk hebt is het een fase maar ik heb gewoon 2 vroege vogels. Op het moment is 6.30 voor mij al uitslapen ;)

12. Djennaa

Djennaa Actief lid

22 mei 2012
    448
    0
    0
    stay at home mom
    Hier ook een vroege vogel, ik ben al blij met 06:00 :D Meestal is D eerder wakker.
    Heb me er nooit druk om gemaakt, naar mijn weten is het nou eenmaal niet anders met jonge kinderen. Zou lekker een uurtje eerder naar bed gaan savonds! Of smiddags een uurtje gaan liggen tijdens het middag slaapje.

13. Lola86

Lola86 Fanatiek lid

12 jan 2010
    1.660
    0
    0
    Bij ons wil het nogal eens helpen te zeggen dat het nog nacht is en dat iedereen nog slaapt. Dan krijgen we 9/10 keer een uur erbij :)
    Ook met 18 maanden begreep ze het al

14. Hopje

Hopje Actief lid

7 jan 2009
    172
    0
    0
    Inderdaad, zelf een uur vroeger naar bed gaan.
    En... nog even geduld, dan is het weer zomertijd en is hij netjes 7 uur wakker! :-D

15. noensje

noensje Bekend lid

25 jul 2011
    968
    0
    0
    In me holletje
    Hier idem. Ik ken hem niet foppen hoor, in de zomer vind ik het niet erg maar hartje winter 5.30 brrrr

16. Anne22

Anne22 Actief lid

18 nov 2007
    220
    1
    0
    Tjaaa, acceptatie inderdaad.... :(

Ik was als kind ook een hele vroege vogel. Standaard om 5 uur wakker en dus ook klaarwakker. Wat bij mij als kind hielp waren cassettebandjes van sesamstraat. Daar kon ik mij dan nog tot een acceptabel tijdstip mee zoet houden. Wie weet helpt dat bij jullie ook?
    Één voordeel: tegenwoordig met de cd's (of mp3) hoef je er niet elk half uur uit om t bandje om te draaien... ;)

17. sundance11

sundance11 Actief lid

24 jul 2011
    328
    0
    16
    Hier ook een vroege vogel al vana 10 maanden tot nu 13 maanden rond 5 uur wakker. Laatst was het een week 6.30/7.30 heerlijk!!!!
    Nu weer half 6, vanmorgen uitgeslapen tot 6.15 haha.
    Met speentje hou ik ze nog wel even een half uurtje stil.

Enigste bij ons is ze dus niet uitgeslapen en wil ze rond 8 uur half 9 weer naar bed.

heb ook al vanalles geprobeerd, papfles savonds en smorgens, maar honger is het niet.
    Ga zelf maar vroeg naar bed en probeer het te accepteren.

18. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Mijn dochter is ook een uitslaper maar mn zoontje is altijd wel rond 6 uur wakker. Met wat geluk slaapt hij na zn voeding nog een uurtje maar meestal liggen we al een uur te knuffelen en spelen op bed en dan slaapt hij net en is de oudste wakker. Helaas, het hoort erbij; 6 uur is tenslotte al ochtend - maar nog wel donker en koud!

19. lievebeeb

lievebeeb Actief lid

17 mrt 2010
    382
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oww zo fijn te lezen dat er meer zijn!
    De kindjes hier in de buurt, geloof het of niet, slapen gemiddeld tot half 9!!! Sommigen zelfs tot 10:00-11:00!!

Wij liggen elke avond uiterlijk om 22:00 op bed.. Accepteren is idd het enige..

Had hier trouwens beter niks neer kunnen zetten, lijkt wel alsof ze mee leest.. Want ze sliep vannacht super slecht! Is zo'n 2 uur wakker geweest, en dan nog niet langer slapen.. :)

Binnenkort maar eens een verhaaltjes mp3 regelen..
    En het CB had het over een soort wekkertje, als het poppetje slaapt moet je kindje ook slapen, en je zet het wekkertje dan bijv om half 7 en dan zie je het poppetje ook wakker worden.
    Vraag me alleen af of ze daar niet een beetje te jong voor is..

Liefs, LB

20. silvana81

silvana81 Fanatiek lid

12 feb 2007
    2.777
    17
    38
    administratie
    Diemen
    Hier ook rond 6 uur wakker, vorige week in Centerparcs zelf iedere dag om 5 uur toen ging ik s´middags zelf ook maar ff plat.
    ben nu dus blij met 6 uur hahaha.

ze heeft ooit een maandje tot 7 uur a 7.30 geslapen wij dachten toen hehe eindelijk redelijke tijd nou na een maandje weer de oude tijden.....

Deel Deze Pagina