Accepteren idd en je aanpassen, vroeg naar bed. Baby's hebben n biologische klok en de dag begint vroeg Weekend kan je om de beurt 1 uitslapen en de ander voor de kleine zorgen.
Onze dochter is sinds half oktober rond 5 uur wakker (tussen 4.45 en 5.20). 9 van de 10 keer slaapt ze niet meer verder. Ik vind dit een goed artikel, veel tips. Wij gaan nu aan de slag met het middagslaapje inkorten. Maximaal 2 uur. In het artikel hebben ze het over 45 minuten. Maar aangezien ze nu 2 1/2-3 uur slaapt gaan we het eerst maar eens wat afbouwen. Het valt te proberen.... Jonge kinderen 's ochtends langer laten slapen | Mens en Samenleving: Ouder en gezin
Ik heb haar na 2 uur rustig laten ontwaken kijken of tot 2 uur beperken echt gaat helpen. 2 uur is ook lang zat...
Ik heb niet alles gelezen dus wellicht is dit dubbel maar ik dacht ik zal even reageren omdat ik toevallig hier ook een ventje heb dat ineens vroeg wakker was. Hiervoor sliep hij van 7 tot 8, dat werd langzaam van 7 tot 7 en toen ineens rond 5 uur, daarna verbeterde ditndus ik dachtnaan een sprong maar ik kwam r laatst achter dat hij dan eigelij nog heel moe is. Dus ik gaf een flesje ennweer naar bed. Maar nu heb ik van de weekneens geprobeert hem te laten liggen om te kijke of hij weer in slaap valt en dat is nu voor de tweede keer gelukt, hij ligt nu nog heerlijk te slapen.... Ik weet niet of jouw kindje dannook rustig in bed ligt met af en toe een geluidje natuurlijk maar zolang hij/zij zich vermaakt kan je het misschien proberen hem/haar eens te laten liggen om te kijken of het lukt zelf weer in slaap te vallen....
Hier hebben we de kinderen eigenlijk nooit uit bed gehaald zo vroeg. Werden ze zo vroeg wakker gingen we er naar toen en zeiden we dat het nog geen tijd was en ze nog even moeten gaan slapen. Soms waren ze het daar natuurlijk niet mee eens maar dan legde ik ze gewoon steeds terug, ben ik best streng in. En dan accepteren ze dat na een tijdje ook. Nu zijn ze 5 en 3 en soms nog wel vroeg wakker maar ze mogen dan niet uit bed. Prima dat ze niet slapen maar gewoon lekker op bed blijven liggen (vaak vallen ze dan wel weer in slaap)