Gezeur gewicht dochter

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Eden28, Jul 8, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Eden28

Eden28 Fanatiek lid

Jun 23, 2012
    1,623
    0
    0
    Vandaag bij het cb geweest en volgens het cb is mijn meisje van de gemiddelde lijn naar de -1 lijn gegaan. Ze woog vandaag 5900 gram en is 63 cm. Oké ze drinkt niet veel maar dat heeft ze nooit gedaan, krijg er niet meer in en ze is super tevreden. Bij thuiskomst zelf nagewogen (heb een weegschaal van een vriendin geleend) en thuis weegt ze (zonder kleren en luier) 6200 gram. Vind dat verschil nogal groot. Ze hebben nu de standaard afspraak bij 6 maanden gezet maar vind dit onzin omdat ik al 2 jongens heb en eigenlijk alleen naar het cb wilt voor de prikken.

Zouden jullie extra gaan om gewicht in de gaten te houden?

2. Mykelti

Mykelti VIP lid

Apr 3, 2010
    11,110
    3
    0
    Ik zou wel extra gaan, maar tijdens de weeguurtjes gewoon.

3. Annabel274

Annabel274 Fanatiek lid

Jul 19, 2012
    2,370
    109
    63
    Ik persoonlijk zou geen afspraak maken, maar wel 1x extra gaan wegen over 4 weken. Dan nog niet eens zo zeer om dat het cb dat graag heeft, maar voor je eigen gevoel. Dan kan je dat zelf in het boekje bij schrijven en het bij 6 mnd laten zien!
    Volgens mij hoef je je geen zorgen te maken hoor. Mijn dochter is zo veel gaan bewegen (rug buik draaien en terug) met de 4 mnd check dat ze ook iets afweek van haar lijn.

Ik zou trouwens 1 weegschaal aan houden, want niet iedere weegschaal is hetzelfde.

4. Eden28

Eden28 Fanatiek lid

Jun 23, 2012
    1,623
    0
    0
    Maar dan kan ik haar ook gewoon thuis blijven wegen, weeg namelijk haar altijd op die weegschaal (normaal bij me vriendin en nu dus thuis)en dan zelf in de gaten houden

5. mamazeyad

mamazeyad Niet meer actief

ik zou het zelf in de gaten houden. ik moest met mijn zoon toen hij 1,5 was na 3 maanden terug komen omdat hij wat te zwaar was. ben niet geweest en is helemaal goed gekomen.

6. Jazziepooh

Jazziepooh Niet meer actief

Ik zou eens per maand tijdens de weeguurtjes gaan.

7. MamaR

MamaR Fanatiek lid

Jul 4, 2010
    3,420
    17
    38
    Mijn dochter zat op de -2 lijn en ik heb haar nooit vaker gewogen.. Ze is erg ziek geweest en dat heeft natuurlijk bijgedragen aan haar te lage gewicht.. Met vaker wegen werd ze toch niet zwaarder en maakte ik me alleen maar onnodig druk.. Ze zit nu op de -1 lijn, eet als een bouwvakker en heeft nog jaren genoeg om aan te komen ;)

Als je echt het idee hebt dat het gewoon goed met d'r gaat en je niet ongerust bent, zou ik het mooi laten zitten en gewoon de volgende controle afwachten... Anders moet je d'r straks ook lepeltjes boter gaan geven..... ;) dat was de tip die ik kreeg:cool:

8. Gazy

Gazy Niet meer actief

Jij bent haar moeder en als moeder zijnde moet je doen waar jij je prettig bij voelt.
    En naar mijn idee wil jij alleen heen voor de prikken en af en toe even naar binnen om te kijken wat ze weegt. wanneer het jou uit komt..
    Als mama van 2 weet je dat het voedingsschema nog zovaak gaat veranderen! En wellicht dat je dan een s dekt van jo ik ga nog eens heen om te wegen. maar ik zou me (al helemaal niet door de cb) Een afspraak laten opdringen.

9. IngeM

IngeM Fanatiek lid

Dec 17, 2011
    1,590
    0
    36
    Goeree Overflakkee
    Ik heb hetzelfde gezeur bij het cb. Zoonlief was twee weken geleden 5775 gr en 59cm. Te weinig volgens het cb, dus ik moet dus nu ook elke twee weken laten wegen... Hij is idd niet groot en komt ook niet megaveel aan steeds maar hij valt niet af, is vrolijk, alert en drinkt, poept en plast goed. Hij komt gewoon niet snel aan, eergisteren was hij 5800 gr, maar hij is ook aan het draaien en mega bewegelijk.

10. Averlhach

Averlhach VIP lid

Mar 26, 2011
    8,809
    1,014
    113
    Female
    Drenthe
    Er zit altijd verschil in weegschalen, om die reden hebben wij onze vergeleken met die van de kraamzorg.

Wat je kunt doen is over een week of wat op het cb wegen en dan de 5900 gram aanhouden.
    Of bij je vriendin wegen en dan de 6200 gram als begin aanhouden.

Zelf vind ik van het gemiddelde naar de -1 niet heel drastisch, mede om jouw reactie. Wel zou ik het, zelf, het even in de gaten houden.

11. Eden28

Eden28 Fanatiek lid

Jun 23, 2012
    1,623
    0
    0
    Het weeguurtje is hier alleen van 8 tot 9 op dinsdag (onmogelijke tijd) en moet daar dus met 3 kids heen dus blijf lekker die van me vriendin gebruiken

12. kwebbel86

kwebbel86 Niet meer actief

Mijn dochter woog met 4 maanden krap 5,5 kg !! Oké ze is niet groot (jouw dochter) maar dat was de mijne ook niet. Ze hebben hier nooit gezeurd over het gewicht.
    Ja, wat drinkt ze?
    O nou 5x150 friso comfort.
    Geef je hapjes?
    Ja, met 4 maanden. Ze heeft verborgen reflux.
    Oké prima.
    Geen verder afspraken, geen extra controle's, ze groeide gestaag maar prima. Daarna een groeispurtje waarin ze 4x210 dronk met 5,5 maand. Is weer rechtgetrokken met 6 maanden en dus ook de opvolgmelk.

Je zou extra kunnen wegen maar om te voorkomen dat je onzeker(der) wordt, zou ik geen extra afspraak maken. CB's kunnen je best wel onzeker maken.

13. Eden28

Eden28 Fanatiek lid

Jun 23, 2012
    1,623
    0
    0
    Hier zei ze wel dat ik hem bijvoeding moest gaan beginnen omdat ze niet van de fles houdt maar omdat ze eczeem heeft en nu op nutramigen AA zit wil ik daarmee wachten. Ze gaan na deze pot weer terug op gewone nutramigen en wil weten hoe ze daarop reageert en wil dus wachten met bijvoeding, anders weet ik nooit waarop ze reageert.

Ik maakte me geen zorgen maar wat kunnen sommige mensen je onzeker maken

14. Annabel274

Annabel274 Fanatiek lid

Jul 19, 2012
    2,370
    109
    63
    Sorry las je post fout! Nu ik terug lees zie ik goed wat je schreef!

15. Ona

Ona Fanatiek lid

May 8, 2011
    1,469
    1
    36
    Even ter illustratie: hier is mijn dochter gekrompen de vorige keer. Ze woog 100 gram minder en was 1 cm kleiner, in een maand tijd. Serieus!:D Ze schuiven het op het feit dat het de vorige keer waarschijnlijk een ander is geweest die haar heeft gemeten. Ook werd ze te licht bevonden. Thuis bleek ze bijna een kilo zwaarder te wegen. Je begrijpt dat ik ze weinig serieus kan nemen. Ze ziet er prima uit, eet goed, drinkt goed en is vrolijk. Kortom ik maak me geen zorgen. Is het misschien een optie om naar het spreekuur te gaan? Of wellicht een afspraak te maken bij een ander cb in dezelfde plaats/stad?

16. Ona

Ona Fanatiek lid

May 8, 2011
    1,469
    1
    36
    Oh ja ze raadden me aan om een extra flesje te geven (bij 9 maanden). Nou dat leek me niet zo'n goed idee want dat schijnt niet zo goed voor de nieren te zijn (teveel flessen).

17. Gazy

Gazy Niet meer actief

nou lekker de weegschaal van je vriendin gebruiken en de theemutsen op het cb laten

18. Eden28

Eden28 Fanatiek lid

Jun 23, 2012
    1,623
    0
    0
    Haha LOL

ga ook zeker geen extra fles geven, ze slaapt door en komt zelf wel als ze honger heeft. Net wel wakker moeten maken maar anders had ze maar 4 flessen op (van 130 cc) en dat vind ik wel te weinig. Maar meer ga ik haar niet geven als ze er niet om vraagt

19. kwebbel86

kwebbel86 Niet meer actief

Bijvoeden met reflux kan een hele hoop schelen (in het voordeel dan) maar met KMA durf ik daar geen uitspraak over te doen. Misschien juist dan met 6 maanden beginnen om zo langzaam op te bouwen. Reflux is natuurlijk heel iets anders....

20. Merlijn1981

Oct 1, 2012
    83
    0
    0
    NULL
    NULL
    Als jij je geen zorgen maakt is het goed toch? En helemaal als ik lees dat het van 8 tot 9 is in de ochtend. Mensen van het CB zouden toch beter moeten weten.

Share This Page