Vroeg wakker

Discussion in 'Peuter en kleuter' started by Kaden, Aug 1, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Kaden

Kaden Actief lid

Dec 13, 2011
    441
    0
    0
    Hier heb ik een kleine meid die over een paar weken 2 wordt. Ze sliep eigenlijk altijd heel goed, en nog steeds, maar de laatste paar weken wordt ze steeds vroeger wakker. Het begon met 6 uur wat ik nog wel acceptabel vindt, maar het is inmiddels kwart voor 5 en dat word me een beetje te gek. Ze gaat meestal om 7 uur naar bed en ze slaapt 's middags nog zo'n anderhalf uur, van 1 tot half 3 ongeveer. Ik heb niet het idee dat ze nog heel veel kan slapen als ze zo vroeg wakker is, dus zou het tijd worden om het middagslaapje weg te laten? Ze lijkt me nog zo jong. Iemand advies? Zijn er sprongetjes met deze leeftijd dat iemand weet? Ik ben moe :p:)

2. fairy2011

fairy2011 Fanatiek lid

Nov 28, 2010
    3,509
    295
    83
    Ik doe moe met je mee :D.

Onze zoon van 8 maanden meent elke dag tussen half 6 en 6 op te moeten staan. Dat is te vroeg!!! :)

Denk maar niet dat hij nog gaat slapen, ook niet na een fles. Ik heb alles al geprobeerd, maar niets zorgt voor langer slapen.

En dan te bedenken dat mijn dochter 10 weken na haar geboorte al uit bleef slapen tot 8.30 en dat nu nog doet. Geloof dat we verwent waren ;).

3. misa

misa Niet meer actief

Ik denk dat het een fase is. 11 uur op een nacht slapen op dese leeftijd is heel normaal. En 1,5 uur tussen de middag ook hoor. Ik zou dat zeker nog niet zomaar weglaten.
    Misschien moet je haar eens met het hoofd aan de andere kant vh bed leggen. Vroeger hielp dat bij mij altijd goed als ik even slechter sliep.

Maar als het binnenkort niet veranderd, misschien toch eens proberen zonder middagslaap...?

4. monica73

monica73 Bekend lid

May 14, 2011
    580
    16
    18
    Mijn zoontje is altijd om klokslag 6 uur wakker. Wij hebben hier al vanalles geprobeerd, maar niets helpt....hij kan echt nog niet zonder middagslaap, maar deze verkorten we wel tot max anderhalf uur. Anders is ie sochtends nog vroeger wakker....

5. mavi derya

mavi derya Fanatiek lid

Dec 4, 2011
    3,414
    0
    36
    Female
    zuid holland
    Mijn zoontje is ook deze maand twee en hier ook vroeg wakker.. hij gaat ook niet meer slapen dan en hij ziet er ook klaarwakker en uitgerust uit.. maar zonder middagslaapje kan hij niet.. hij ook van 1 tot half 3..

Dus als iemand de oplossing weet lees ik mee..

6. kwebbel17

kwebbel17 Niet meer actief

Later naar bed? Hier was het ook altijd om 19.00 naar bed maar werd ook steeds rond 6.30 wakker. Nu gaat ze om half 8 en wordt ze tegen 7uur wakker.

7. myuna

myuna Bekend lid

Mar 10, 2011
    715
    0
    16
    On knulletje slaapt al vanaf geboorte slecht. Als baby was hij al vaker wakker dan dat hij liep. Pas bij 18maanden sliep hij elke nacht van 19.00uur tot 06.00uur door. Tegen zijn tweede verjaardag werd hij soms al om 05.30uur wakker. Ik heb toen alles geprobeerd. Later naar bed in de avond werkte hier niet. Werd gewoon om 05.30uur wakker. Wat bij ons heeft geholpen is een Nijntje slaapwekker. In de avond zeggen we Nijntje welterusten en dan gaan de oogjes van Nijntje dicht. In de ochtend (op de door jou ingestelde tijd) wordt Nijntje wakker en mocht onze knul papa en mama roepen. In het begin gewoon om half 6, maar daarna steeds iets later. Moet zeggen dat het nu goed werkt!!
    Succes!

8. Kaden

Kaden Actief lid

Dec 13, 2011
    441
    0
    0
    Bedankt!

Later naar bed gaan hebben we geprobeerd maar dat hielp niet. Ze werd op dezelfde tijd ongeveer wakker maar was nog moeier ha ha! Vandaag wilde ze geen middagslaapje doen. Ze heeft 3 kwartier in bed boekjes gelezen en toen heb ik d'r maar uit bed gehaald. Ze ligt nu op de bank een beetje te doezelen. Lastig is het!

Zo'n soort wekker heb ik toevallig gisteren besteld. Ik hoop dat ze het al begrijpt.

Share This Page