Wat trekt je peuter morgen (sneeuw) aan?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door River87, 15 jan 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. River87

    River87 Fanatiek lid

    28 nov 2016
    1.315
    1.063
    113
    Morgen gaat het sneeuwen hoera!!!
    Nu bedenk ik me alleen wat doe ik onze zoon van 2.5 dan aan.. heb geen thermo kleding of skipak ofzo voor die ene sneeuw in het jaar
    Maar hoe dan wel warm aan te kleden ik dacht misschien pyamabroek onder zn broek aan als extra laag. Doe ik dan juist een spijkerbroek aan of een joggingbroek
    En dan regenlaarzen met extra sokken of is dat te koud?
    Alle tips ideeën zijn welkom :)
     
  2. Felice

    Felice VIP lid

    22 apr 2009
    6.515
    7.312
    113
    Oproepje op Facebook?
    Wellicht heeft iemand nog iets liggen wat te klein is voor z'n eigen kind. Een skipak, of skibroek.

    En anders, ik kreeg vroeger vaak een maillot aan onder een joggingbroek.
    En inderdaad dubbele sokken in de regenlaarzen, snowboots hadden we toen nog niet!

    Verder lekker in beweging laten blijven, als je hem op een slee zet eventueel toestoppen met een lekker fleece dekentje.

    Edit: ik zat vroeger in een aardappelkistje op de slee onder een dekentje met een lekkere warme kruik :D
     
    hummeltje5 en River87 vinden dit leuk.
  3. cherrytomaatjes

    cherrytomaatjes Fanatiek lid

    30 mrt 2018
    1.807
    1.786
    113
    Vrouw
    Idd lekker een legging/malliot/pyamabroek onder een geowne broek.
    Bij dubbele laag sokken: trek ze niet te strak over elkaar, daar worden je voeten juist kouder van.
     
    River87 vindt dit leuk.
  4. Sophy

    Sophy VIP lid

    28 aug 2011
    5.760
    2.625
    113
    Noord-Holland
    Ik koop altijd tweedehands skipakken en daarna als ze te klein zijn, gaan ze voor dezelfde prijs weer weg
     
    River87 vindt dit leuk.
  5. River87

    River87 Fanatiek lid

    28 nov 2016
    1.315
    1.063
    113
    Ja tis een jongen dus heb geen maillot en tis dat alles dicht is anders had ik vandaag wel even naar zeeman ofzo gegaan..

    Die sokken is wel een goeie niet te strak
    En deken en kruik op een slee ook niet aangedacht! Thnx!
     
  6. Dubbelgeluk

    Dubbelgeluk VIP lid

    18 mei 2013
    11.511
    10.344
    113
    Ik heb wel maillots voor de jongens. Al is het voor onder het pietenpak. Ik zou ook even een oproepje doen, bijna altijd is er wel iemand die een skipak heeft liggen. En ze mogen best een beetje ruim zijn, je doet verschillende laagjes eronder.
    Ik hoop echt dat het morgen een witte wereld wordt, zo leuk voor de kinderen!
     
    Huismuisie vindt dit leuk.
  7. Theezeefje

    Theezeefje Fanatiek lid

    13 okt 2014
    3.530
    3.756
    113
    Overijssel
    Gewoon een spijkerbroek en dikkere sokken en snowboots/ laarzen? Als je stilzit kun je wel 10 lagen kleding aandoen maar koud krijg je het wel.
    We zijn niet van suiker...;)
     
    Sado vindt dit leuk.
  8. River87

    River87 Fanatiek lid

    28 nov 2016
    1.315
    1.063
    113
    Heb even snel op mp gekeken zag in het zelfde dorp een juiste maar ski broek dus even een bericht gestuurd.
    Hopelijk ligt er ook echt een lekker pak sneeuw
     
    Zxcvb vindt dit leuk.
  9. Zxcvb

    Zxcvb VIP lid

    13 dec 2019
    9.985
    11.663
    113
    Vrouw
    Ik heb lang geleden eens maillots voor mijn zoons gekocht. Hele stoere in camouflage print. Mooi voor zulke dagen onder de broek. Nou, mooi niet dat mijn zoon dat aan trok: 'was voor meisjes' :roflmao:

    Hopelijk lukt het om een skibroek te vinden. Anders is een pyjama broek een goed alternatief:thumup:
     
    River87 en esklessebes vinden dit leuk.
  10. esklessebes

    esklessebes VIP lid

    23 mrt 2014
    6.456
    3.312
    113
    Hier heb ik geloof ik alleen voor de jongste een skibroek, voor de oudste had ik er altijd wel 1 liggen maar de afgelopen jaren nooit gebruikt dus haal het niet meer voor die paar dagen.
    De oudste krijgt wel een joggingbroek of pyjama broek(heeft er ook 1 van fleece) onder z'n normale broek. En dan dubbele sokken in z'n laarzen.
    Bij de jongste kan ik dit evt ook nog doen.

    Hoooop dat er een hele boel valt.....
     
    River87 vindt dit leuk.
  11. samarinde01

    samarinde01 Fanatiek lid

    11 dec 2012
    2.809
    1.023
    113
    Bij mij is het meer de vraag wat ik hem überhaupt aan krijg.
    Muts en sjaal wil hij niet aan/om. Regenpak is al helemaal uitgesloten.
    Gelukkig wil hij wel handschoenen aan. Maar dan van die stoffen vingerhandschoentjes. Die zijn in 2 tellen nat. Ooooh echt. Wat een gedoe altijd met kleding.
     
  12. MamaChantal

    MamaChantal VIP lid

    14 okt 2010
    16.182
    2.833
    113
    Ik heb geen skipakken liggen volgensmij dus trek ze een maillot aan (van onder hun pietenpak) broek en regenbroek.
    Zo blijven ze vast warm en droog ;)
    Zoveel valt er ook niet.
     
  13. Phoebe

    Phoebe Fanatiek lid

    15 dec 2016
    3.423
    1.209
    113
    Ik doe ze hier extra laagjes aan, zorg dat ik beneden binnen hand bereik droge kleding heb mochten ze te nat worden ze zo weer omgekleed kunnen worden en weer lekker kunnen spelen. Hoop dat er vandaag genoeg gaat vallen en er iig 1 dagje van genoten kan worden :roflmao:
     
  14. GossipGirlxoxo

    GossipGirlxoxo VIP lid

    7 okt 2019
    22.123
    32.348
    113
    Thermo ondergoed, warme hoodie, skibroek, warme jas, ski handschoenen, eventueel een muts maar dat vind ze vaak niet fijn zitten. Oh ja en aan haar voetjes waterdichte uggs.
     
  15. Fristi2012

    Fristi2012 VIP lid

    23 jun 2014
    5.900
    3.317
    113
    Vooral niet teveel gaan aanschaffen. Kijk wat je al hebt. Oude dikke sokken van jezelf als beenwarmers.

    Voor t zelfde geld vindt je peuter het niks in de kou en sneeuw. T blijven peuters.

    Maar ik zie iedereen van alles te koop zetten op Facebook, als je voor een klein prijsje een skipak en snowboots kunt vinden zou ik dat doen.
    En anders gewoon wat warms. Daarna in warm bad en lekker schone kleren aan.
     
    River87 vindt dit leuk.
  16. River87

    River87 Fanatiek lid

    28 nov 2016
    1.315
    1.063
    113
    Heb vanmorgen hier verderop voor 5eu een ski broek gekocht valt nog groot dus kan volgende winter ook weer aan ;)

    Nou sjaal en muts zijn ok maar handschoenen maar vanmorgen buiten wilde hij ze toch wel aan :)

    Veel plezier allemaal in de sneeuw!
     
  17. Prettykitty

    Prettykitty Fanatiek lid

    22 dec 2016
    4.623
    3.002
    113
    Vrouw
    Eerst maar eens zien of er sneeuw komt.

    Mijn zoontje heeft het heel snel warm, dus ik doe alleen een pyjama broek onder een denk spijkerbroek. Muts, sjaal, handschoenen, ondergoed :p, longsleeve, Trui, jas, sokken, gevoerde regenlaarzen.
     
    GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  18. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Voor 1x sneeuw zou ik niks gaan aanschaffen. Dikke broek of laagjes (bv een wat ruime broek met een pyjamabroek eronder), t-shirt en trui, dikke jas, sjaal, wantjes, muts, warme sokken of 2 over elkaar...
     
  19. roever

    roever Niet meer actief

    Eerst maar afwachten of er daadwerkelijk minstens 0,5cm valt en blijft liggen hahah

    hier gewoon laarzen en oude kleren, evt een skibroekje oid. En dikke jas.. thats it denk ik
     
  20. Koekie1

    Koekie1 VIP lid

    31 jul 2013
    5.625
    1.974
    113
    Vrouw
    Haha dit inderdaad.
    Wij zijn gisteravond nog naar buiten geweest.
    Mijn jongste gewoon in haar dunne legging, longsleeve, winterjas en schoenen. De rest weigert ze.
    Nou prima, ze heeft ook niet geklaagd dat ze het koud had. Mijn oudste daarentegen.... :rolleyes:
     

Deel Deze Pagina