Vroeg zindelijk...

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Kiekske, 21 jan 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kiekske

Kiekske Niet meer actief

Mijn zoontje was net voor zijn 2e verjaardag zindelijk en hij doet het echt supergoed. Geen ongelukjes, alles gaat op het potje/ de wc. Ook als hij ergens anders dan thuis is. Geeft het keurig aan. Tijdens het slapen nog wel een luier. Overdag vaak droog en de nachtluier wisselt sterk qua hoeveelheid plas.

Wij hebben wasbare luiers gebruikt vanaf dat hij 8 mnd was.

2. Lichtroze

Lichtroze Bekend lid

22 apr 2014
    568
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoe doen jullie dat als jullie op stap zijn met jullie net zindelijke kindjes? Het dochtertje van een vriendin van me is nu zindelijk (ruim 2) en zij heeft altijd een opvouwbaar potje bij zich. Omdat ze dat meteen moet neerzetten als het kind aangeeft dat het moet plassen. Zelfs een keer gewoon in een winkel (wel in een hoekje). Maar ik zie dat niet helemaal zitten. Ik wil binnenkort ook eens starten, omdat mijn dochter inmiddels ook aangeeft als ze heeft geplast en gepoept. Maar ik zie een beetje op tegen het hals-over-kop zoeken naar een wc buiten de deur :D

3. Emma86

Emma86 VIP lid

25 jun 2012
    5.281
    2.232
    113
    Vrouw
    Nederland
    @Lichtroze
    Ik zou dus voor uitstapjes nog een luier omdoen of een oefenbroekje. Blijven ze droog dan daarvoor prijzen, lukt het niet dan zeggen dat ze het de volgende keer eerder aan moeten geven.
    Potje in een winkel ga ik dus echt niet doen, zie mezelf al lopen. En anders maar een keer een natte broek hoor, je kan altijd een extra setje kleding meenemen toch?

4. Pluisjee

Pluisjee Fanatiek lid

15 mrt 2012
    4.592
    20
    38
    Vrouw
    Noord Holland
    Mijn zoontje vind de wc reuze interessant mag altijd mee als wij of grote zus gaan. Duwt ons er letterlijk af om te kijken wat er allemaal gebeurd. Ik heb hem voor de gein er een paar keer opgezet voor het douche en ja hij ging plassen (heb boven een bril verkleiner , gekregen tijdens de kraamweek). Hij gaat steeds vaker bij de wc staan en dan kijken en wijzen , aan zijn luier trekken. Ik ga dus wat intensiever er mee aan de slag , hij vind het blijkbaar erg leuk.

Ga van de week een potje kopen. Gewoon kijken wat hij doet ;)

5. Emma86

Emma86 VIP lid

25 jun 2012
    5.281
    2.232
    113
    Vrouw
    Nederland
    @Pluisjee
    Gewoon doen! Wie weet heb je een snel zindelijk mannetje.

@Kiekske
    Knap dat ie zo snel zindelijk is zeg! Mag ik vragen welke wasbare luiers je gebruikt(e)? En heeft het naar jouw idee ook geholpen met het zindelijk worden? Ze voelen dan toch dat ze nat worden met wasbare luiers?

Weet iemand nog leuke boekjes voor mijn kleine dame die gaan over zindelijk worden/op het potje gaan?

6. Uuz

Uuz VIP lid

8 dec 2014
    6.241
    818
    113
    Ik had een leerzame ervaring dit weekend. Moesten ergens heen, dl had luier om, dus toen ze op een onhandig moment aangaf te moeten plassen zei ik plas maar even in je luier. Bleek ze haar plas zolang opgehouden te hebben, dan ze meteen gigantisch doorlekte en we rest vd tijd met een zeiknat stinkend kind zaten...(ja, ook nog 's vergeten reservekleren mee te nemen). "Grote plas!' zei dl. Tja...Dat hoort blijkbaar bij zindelijk worden?!? Ze moet nu 10 tellen extra op wc blijven zitten, zodat we zeker weten dat ze uitgeplast is en niks gaat ophouden.

Verder kan ik niet wachten tot ze haar nieuwe dekbed krijgt met Sinterklaas, want ze wil nu elke avond als ze net in haar slaapzak is ingepakt plaaaaassen....Een keer of 3. Heul vermoeiend.

7. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.277
    17.156
    113
    Ik wil er van de week ook actiever mee aan de slag. Jongste gaat al maanden smorgens uit bed op het potje. Eens kijken wat ze gaat doen als ik haar er vaker op zet

8. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    Ik kom uit lamd waar ze 6 mnd oude babys op pot zetten en troots mededelen dat hij poeptin potje;) dat kan maar later kan je kind terugval krijgen of afweer bij potje. Ook hangt dat van wat maatschappij vraagt. In mijn land kind met 2 gaat naar kdv fulltime maar alleen als die zindelijk is dus het "moet".
    Ik ken persoonlijk veel vrouwen die vroeg zindelijk deden maar achteraf werkt dat niet want op kdv hier doen ze niet mee ze willen kind die aangeeft, loopt, aankleed en kan wachten dus ruim zindelijk anders doen ze gewoon luier om of je dat wil of niet. Psz gaat ook niet broek steeds wisselen etc.

Wetenschappelijk bewezen dat kind kan zindelijk pas worden als hij dat begrijpt en als sluitingspier werkt ermee in relatie. Dus c va 18 mnd kan.
    Ik heb zelf niets meegedaan. Ineens met 2.2 zei ze dat ze geen luier wil en was binnen paar dagen zindelijk overdag zonder ongelukjes.
    Ze is wel wat voor in ontwikkeling, kon al praten/aangeven en zelf aan/uit kleden zelf jeans..

Ik denk dat puut afhangt van kind zelf. Gewoon naar je kind kijken waar hij aan toe is. Ik had persoonlijk geen tijd met gedoe opzetten op potje, wachten, boekje lezen, voor tv in woonkamer etc. Potje hoort in wc en daar lees je geen boek etc. Geen gedoe gewoon plassen/poepen en klaar. Niets belonen. Maar dat past bij mijn dochter ook bij andere werkt iets anders.

9. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.277
    17.156
    113
    mijn oudste dochter poepte al heel jong op het potje omdat dat makkelijker ging. Met 14 maanden overdag zindelijk, nooit terugval gehad en ook niet veel ongelukjes. Ik ben van mening dat het jong op de pot zetten heeft geholpen. Ook met de jongste ben ikjong begonnen methet potje, elke ochtend bij het aankleden. Nu elke ochtend na het opstaan.
    Scheelt denk ik wel dat ik tbm ben en dus "tijd zat" heb ervoor maar als kind er niet aan toe is lukt het echt niet.

Maar met 2.2 kunnen praten /aangeven is toch niet zo gek?

10. Emma86

Emma86 VIP lid

25 jun 2012
    5.281
    2.232
    113
    Vrouw
    Nederland
    @Uuz
    Ik moest wel lachen om je verhaal. Voorlopig vergeet je vast geen schone kleding meer.
    Heeft ze inmiddels haar dekbed? Hoe gaat dat nu?

@toch3
    Al wat actiever ermee bezig? Doet ze 's ochtends dan ook iets op het potje?

@Piccolina
    Ligt er ook aan wat je definitie van zindelijk is. Als je kindje zelf niet aan geeft dat het moet plassen of poepen dan is het in mijn ogen nog niet zindelijk. Ik kan me voorstellen dat ze daar op het kdv geen tijd voor hebben. Wel vind ik dat ze kunnen helpen met het op de wc zetten, broek aan en uit als het kindje zelf aangeeft te moeten.
    Knap dat je dochter zelf zindelijk is geworden. Helaas ken ik genoeg kinderen die zonder zindelijkheidstraining nu nog in de luiers zouden zitten (zijn nu ruim 4 jaar).

Ik ga zeker na de feestdagen beginnen. Vorige week weer hele akelige luier uitslag. Nu gaat het gelukkig weer goed

11. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.277
    17.156
    113
    2 middagen in de blote billetjes, eerste dag ging goed, tweede dag niet. Potje staat wel gewoon in de kamer nu en ze gaf gister zelf paar x aan dat ze wilde, met een nog warme plasluier :cool:
    smorgens doet ze eigenlijk altijd een plas en soms nog een poep

Deel Deze Pagina