Vroeg zindelijk...

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Kiekske, 21 jan 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Moppiemuis

Moppiemuis Fanatiek lid

6 okt 2014
    1.996
    232
    63
    Ergens in het midden
    Klinkt wel heel interessant, mijn meisje wordt over 2 weken 1 jaar en ik heb er tot nu toe eigenlijk nog niet eens over nagedacht!
    Wordt dus eigenlijk tijd om een potje uit te zoeken 😊

Klinkt nog zo onlogisch, ze loopt nog niet, praat nog niet echt, dus nooit gedacht dat ze er misschien aan toe kan zijn om te starten, of dat ze zou kunne begrijpen hoe dat zit. Misschien dat boek maar bestellen inderdaad, want zou nu echt even geen idee hebben waar en hoe ik begin!

2. heerenbeest

heerenbeest Actief lid

13 jan 2013
    448
    0
    0
    030
    Ik vond dat boekje echt heel prettig. Wel is het echt erg handig als ze kan lopen, want anders lijkt het mij best veel tegelijk: leren lopen én leren zitten op het potje.
    Maar verder: go for it! Ik heb nog geen idee of het hier gaat lukken, maar ben tot nu toe positief verrast!

3. Goldsword

Goldsword Fanatiek lid

14 dec 2013
    1.422
    0
    36
    NULL
    Rotterdam
    Waar heb je de onderbroekjes vandaan? Ik kan er niet echt veel vinden in de juiste maat (74) voor mijn dochter. Heb al een paar keer deel van de dag de luier uit gehad, maar toch nog veel ongelukjes. Was altijdje geleden, dus binnenkort hier ook maar weer proberen :) Ben benieuwd! Het motiveerd mij wel hoor, zo'n topic!

4. Moppiemuis

Moppiemuis Fanatiek lid

6 okt 2014
    1.996
    232
    63
    Ergens in het midden
    Ja ze loopt nu aan een vinger of ergens langs, nog niet los.
    Ik ga eens even nadenken erover 😊

Maareh, wat voor potje koop je dan? Er zijn zo veel verschillende!

5. Sarax

Sarax Bekend lid

19 jan 2014
    928
    0
    0
    Provincie Utrecht
    Gewoon een simpele, voor een meisje maakt het niet uit, voor een jongetje is het belangrijk dat de voorkant aardig hoog is, anders plast hij nog wel eens over het potje.

6. Sarax

Sarax Bekend lid

19 jan 2014
    928
    0
    0
    Provincie Utrecht
    Ik heb bij de zeeman 5 onderbroekjes voor 4 euro gekocht, in maat 92 of 86/92, dat weet ik even niet precies, en die op 90 graden gewassen, passen prima nu 😉 heb ook van lief maat 86 en die passen ook mooi.

7. Moppiemuis

Moppiemuis Fanatiek lid

6 okt 2014
    1.996
    232
    63
    Ergens in het midden
    Potje, boek en potjesvoorleesboekje besteld, zal me een feest geven 😂

8. heerenbeest

heerenbeest Actief lid

13 jan 2013
    448
    0
    0
    030
    Potje heb ik van de hema. Onderbroekjes ook. Kleinste daar is maat86/92. Is inderdaad nog wat groot, maar hier heb ik de luier nog aan.

Do gaan we paar dagen zonder proberen. Aangezien het winter is maakt het denk ik niet uit de de broekjes nog wat groot zijn. Ik ga ze er gewoon een maillot over heen aantrekken, dan loopt alles ook niet zo langs de benen bij een ongelukje 😊

9. Amaranthas

Amaranthas Fanatiek lid

29 nov 2013
    3.534
    3.869
    113
    Hier zet ik onze zoon soms ook op het potje, hij vind het erop zitten al supergaaf en zit dan breed te grijzen. Maar daar blijft het tot nu toe nog bij. Ik zal wel zien wanneer we een stapje verder gaan, hij begint nu pas goed te stappen dus we doen het rustig aan.

10. heerenbeest

heerenbeest Actief lid

13 jan 2013
    448
    0
    0
    030
    Vandaag met het kdv afgesproken dat ze na het slapen op het wc-tje gaan daar. Zo benieuwd hoe de dames het vinden... :)

11. Kiekske

Kiekske Niet meer actief

Ik heb er hier vandaag één in een boxershort lopen met daar overheen een oefenbroekje. Ben benieuwd...

12. Moppiemuis

Moppiemuis Fanatiek lid

6 okt 2014
    1.996
    232
    63
    Ergens in het midden
    Leuk! Hier is het voorlopig nog een hele uitdaging haar überhaupt erop te willen laten zitten, maar ze is nog super jong, dus ik heb geen haast

13. Goldsword

Goldsword Fanatiek lid

14 dec 2013
    1.422
    0
    36
    NULL
    Rotterdam
    vanmiddag luierloos begonnen :) twee ongelukjes en 1 raak. Ik gebruik ook legging oud, zodat het iig niet allemaal op de grond beland :)

14. Liza28

Liza28 Fanatiek lid

24 apr 2012
    1.229
    1
    0
    Marketing & Communicatie
    Brabant
    Maar je laat haar dus gewoon zonder luier in de woonkamer rondlopen, met enkel een legging? Of ook een onderbroekje? En dan zet je het potje centraal in de kamer? Of op de WC?

15. Goldsword

Goldsword Fanatiek lid

14 dec 2013
    1.422
    0
    36
    NULL
    Rotterdam
    Ja inderdaad, heb nog geen onderbroekjes, maar zodra ik die heb met onderbroekje. Wij hebben laminaat, dus is makkelijk schoon te maken als het mis gaat.

16. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Gisteravond een stunt.... Vriend zit op de klep van de wc op de badkamer. Kleine meid roept poepen! Hij reageert niet en even later vraagt mijn oudste wat er nu in bad ligt 😜

17. rums

rums Niet meer actief

Ik zet onze zoon van 22 maanden ook wel eens op het potje maar hij krijst en huilt dan alles bij elkaar. Iemand ideeën om dat te voorkomen of is er gewoon nog niet aan toe ? Wil anders van het zomer beginnen.
    Op eBay zijn trouwens broekjes te vinden voor het zindelijk worden.

18. Kiekske

Kiekske Niet meer actief

#38 Kiekske, 26 jan 2015
    Laatst bewerkt door een moderator: 26 jan 2015
    Haha, Frannie! Dat wordt voortaan dus meteen reageren...

Even jullie mening/advies nodig. Zoontje heeft vandaag dus in zijn boxershort gelopen (met oefenbroekje van de hema erover, ideaal). Vanmorgen 2 x geplast, helaas beide keren een ongelukje. Hij wil graag op zijn potje, maar vandaag heeft hij er niks op gedaan. Net na het eten een lange tijd op het potje gezeten (hij speelt dan met kinetic sand), maar niet geplast of gepoept. Rende daarna nog even in zijn blote billen rond, niks aan de hand. Trek ik hem net zijn luier voor de nacht aan en binnen een paar seconden plast hij. Hij heeft heel de dag niet gepoept, normaal 2 keer.

Hij blijft dus lang droog, maar plast (vandaag iig) niet op het potje. Wat nu? Doorzetten? Hij wil zijn luier eigenlijk al niet meer aan.

19. heerenbeest

heerenbeest Actief lid

13 jan 2013
    448
    0
    0
    030
    :D lol lol

20. heerenbeest

heerenbeest Actief lid

13 jan 2013
    448
    0
    0
    030
    In het boekje wat ik soort van 'volg' gaat het meer over 'uitnodigen om erop te zitten' ipv 'erop zetten'. Je moet ff kijken wat werkt. Hier ben ik begonnen met rozijntjes geven. Dus ik zet ze er op en dan krijgen ze een doosje met 5 ofzo rozijntjes. Dat doen we nu al twee weken en nu kan ik af en toe de rozijnen achter wegen laten. Ze weten nu: na het eten even op dat gekke ding.

Dus mijn tip zou zijn: het potje niet noemen, maar zeggen: zullen we met de blokken? of wil je een paar rozijntjes? en dan rustig erop zetten. Als ie er af wil, gewoon laten gaan en volgende ronde weer proberen. Hopelijk wordt het zo een meer ontspannen plek voor hem.

Deel Deze Pagina