Vroeg zindelijk...

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Kiekske, 21 jan 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. heerenbeest

heerenbeest Actief lid

13 jan 2013
    448
    0
    0
    030
    Ik zou nog even volhouden. Maar wel het niet poepen in de gaten houden. Ik neem aan dat de poep er heus wel uit komt. Mss wel morgenochtend. Maar als ie het echt gaat ophouden en 2-3 dagen niet poept, mss weer iets anders proberen (bv onderbroek aan en luier eroverheen ipv oefenbroekje?)

2. Goldsword

Goldsword Fanatiek lid

14 dec 2013
    1.422
    0
    36
    NULL
    Rotterdam
    Ik zet ook nog wel eens de tv aan, die staat normaal niet vaak aan, dus dat is speciaal en iets waar ze voor blijft zitten :) potje is hier idd iets leuks en gezelligs. Wat is een oefenbroekje waar ik steeds over lees?

3. heerenbeest

heerenbeest Actief lid

13 jan 2013
    448
    0
    0
    030
  4. heerenbeest

heerenbeest Actief lid

13 jan 2013
    448
    0
    0
    030
    Zo. Vandaag kdv dag. N hebben ze na het slapen erop gezet en E zijn ze vergeten. Haha, kwam ik helemaal hoopvol aan, waren ze het bij E gewoon vergeten. Naja. Wo weer.

Ik weet ook niet hoe het bij N is gegaan wat die info was even verloren gegaan in de overdracht. Voor de juffen ook nog even wennen blijkbaar. Maar ben zo blij dat ze zo enthousiast mee willen doen! Echt top!

's Avonds weer een poep op de pot, dus weer afscheidsparty bij de grote wc :D :D

5. Charise

Charise VIP lid

9 nov 2011
    5.664
    5
    38
    Zwanger zijn van een prachtig meisje!
    Zuid-Holland
    Leuk om te lezen.
    Mijn dochter is 16 maanden en loopt nu sinds kort.
    Zag in kruidvat folder een potje van bambino in aanbieding staan en dacht die ga ik kopen. Wil ik ook met haar gaan oefenen.

Ben benieuwd hoe ze dat gaat vinden. :D

6. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Ja dat gebeurt hem niet nog een keer.... Ze poept ook nog in de luier hoor en kondigt het dan niet aan maar soms klopt het echt en volgt ee wat. Het 'pier' om af te vegen blijft toch favoriet 😉

7. Sugarblossom

Sugarblossom VIP lid

23 jul 2010
    5.439
    11
    38
    Vrouw
    Nederland
    Leuke topic!

Ik ben pas begonnen (als spelenderwijs) het potje neer te zetten. Ze gaat er zelf op zitten en dan zeg ik: pssss ga je plasje doen? etc. Ze vind het geweldig! :D Ze is 17 maanden.

Ik ga als ze wat ouder is een luierbroekje kopen. Mocht ze het straks opeens door hebben zou ik hier mee beginnen om haar zindelijk te maken en dat ze zelf haar luierbroekje naar beneden kan doen. Ben benieuwd. ;)

8. Goldsword

Goldsword Fanatiek lid

14 dec 2013
    1.422
    0
    36
    NULL
    Rotterdam
    Thanks, wist helemaal niet dat ze die hadden ;) nu doe ik steeds een maillot aan, vangt ook aardig wat op als het mis gaat. Wij hadden een hele goede dag, vanmiddag de luier afgelaten en na de eerste twee ongelukjes alles netjes op het potje :) zullen zien hoe het morgen gaat ...

9. Fijn topic! Wij zijn op 1 januari begonnen, maar toen Tobias ziek werd van zijn BMR prik zijn we ermee gestopt en nog niet opnieuw begonnen.

De bedoeling is om Tobias na elke verschoning evne op het potje te zetten (5 minuten ongeveer) en als hij plast is het een feestje, zo niet, dan maakt het ook niks uit....

10. O ja... tot nu toe heeft ie dus 2 keer geplast op het potje ;) De overige keren niets

11. Saren

Saren Actief lid

7 jun 2012
    329
    23
    18
    NULL
    NULL
    Leuk topic idd!

Wij zijn vanaf dat onze dochter 18 maanden is bezig om op het potje te plassen. Dit kwam eigenlijk doordat zij meerdere malen in haar kruis zat te grijpen :) en wij dachten dat ze op dat moment dan plaste dus vandaar. Iedere keer als we haar verschonen zetten we haar ook op het potje en in het begin plaste ze dan 1x maar nu bijna iedere keer. Ook al 1x een hoopje op het potje maar ik geloof dat ze daar van geschrokken is hihi want ze heeft het nog niet weer gedaan.
    Ze is altijd wel erg aan het ouwehoeren op het potje, iedere keer er vanaf en dan weer zitten, oog voor alles om haar heen. We moeten haar er regelmatig op wijzen of ze ook nog een grote meisjesplas gaat doen en als ze geconcentreerd blijft zitten plast ze zo. Dus het plassen is het probleem niet alleen het blijven zitten. Hoe doen jullie dit?

12. Hier heb ik ontdekt dat hij het leuk vindt om te plassen in de badkamer. Eerst stond het potje in zijn slaapkamer, maar dat vindt ie niks, dan gaat ie huilen :(

13. Sugarblossom

Sugarblossom VIP lid

23 jul 2010
    5.439
    11
    38
    Vrouw
    Nederland
    Dat is eigenlijk nog een stapje verder. Ik vind dat best knap! Dus ga zo door!

14. Sugarblossom

Sugarblossom VIP lid

23 jul 2010
    5.439
    11
    38
    Vrouw
    Nederland
    Wat spannend!!

15. selina89

selina89 Bekend lid

5 sep 2012
    982
    2
    18
    gastouder
    Utrechtse heuvelrug
    wat leuk dit topic.. mijn dochter is nu 15 maanden en ziet van de andere kindjes (ben gastouder) dat die ook op het potje aan het oefenen zijn,zijn wel wat ouder al maar ze vind het erop zitten wel echt heel leuk en gaat ook al steeds zelf zitten.kan nog niet echt stilzitten zoals ik hierboven ook al bij iemand las.
    geef er iets om mee te spelen en dan blijft ze redelijk zitten,zet er nu maar steeds zonder luier erop,nog niets gedaan hoor maar kan ze alvast wennen...ben benieuwd wat ze er van vind als er wel wat komt...
    zon broekje is inderdaad ook wel een handige tip:)

16. selina89

selina89 Bekend lid

5 sep 2012
    982
    2
    18
    gastouder
    Utrechtse heuvelrug
    even een abbo ;)

17. Goldsword

Goldsword Fanatiek lid

14 dec 2013
    1.422
    0
    36
    NULL
    Rotterdam
    Na twee dagen met heel weinig ongelukjes gaat vandaag echt alles ernaast ... Vandaag ook oppaskindje erbij, misschien teveel afleiding, dus toch maar weer een luier en dan na het eten op het potje :)

18. Liza28

Liza28 Fanatiek lid

24 apr 2012
    1.229
    1
    0
    Marketing & Communicatie
    Brabant
    We oefenen hier nu standaard voor ze naar bed toe gaat.. Gisteravond dus op het potje en boekjes lezen, liedjes zingen etc.. Op een gegeven moment staat mevrouw op loopt weg en poept.. Om vervolgens weer op het potje te gaan zitten.. Dat was dus precies de verkeerde volgorde.. Iemand enig idee?

19. heerenbeest

heerenbeest Actief lid

13 jan 2013
    448
    0
    0
    030
    Ja: heel hard lachen en morgen nog een keer proberen ;) :D

20. Liza28

Liza28 Fanatiek lid

24 apr 2012
    1.229
    1
    0
    Marketing & Communicatie
    Brabant
    Hahahaahaha ja dat eerste is al gelukt en het tweede gaan we vanavond weer doen :D

Deel Deze Pagina