haha jammer idd maar heel goed lachen en de volgende keer beter, zou inderdaad niet boos ofzo worden maar het vooral positief en leuk te houden!. hier wilde ze net voor het slapen gaan ook niet,moest huilen omdat ze gewoon doodop was! doen we het straks na het slaapje gewoon nog een keer proberen
Hier doen we weer een een stapje terug. Kleine man doet niks meer op het potje, poepte niet meer, dus we gaan gewoon weer de luier aan doen en hem na het ontbijt en avondeten even lekker op het potje laten spelen.
Ik wilde morgen poging zonder luier gaan doen, maar die stel ik uit want E is hard van de trap gevallen.... Vannacht wekadvies, maar ik geloof dat alles ok is gelukkig.
Thnx was gelukkig maar van de tweede tree, maar dat kan natuurlijk ook net verkeerd gaan. Maar ze zag er gelukkig vrolijk en als zichzelf uit, dus denk dat het los loopt. Bij jou dus toch niet gelukt ff met het poepen? Hield hij het in? En inderdaad stapje terug en vrolijk verder
Het hoeft niet hoog te zijn om verkeerd terecht te komen... Hoe gaat het nu met haar? Wij zijn gewoon weer aan het spelen op het potje. Sinds dat we de luier uit hebben gedaan, heeft hij er niks meer in gedaan. Hoop dat hij dit wel weer gaat doen, anders stoppen we even helemaal. Nu zit hij ook niet lekker in zijn vel; flinke sprong achter de rug met weinig slaap, nu doodmoe, zijn tanden lijken allemaal in één keer te komen. Even rust dus voor ons mannetje...
Vannacht drie keer gewekt, maar was allemaal prima en ze is vandaag helemaal zichzelf. Dus alles ok. Thnx for asking ☺ Voor het slapen weer gepoept, de andere dame poepte al tijdens de lunch 😁 Dus houden de luier nog ff aan. Mss volgende week luierloos poging. En zo'n sprong hakt er aardig in inderdaad, dus ff rustig aan klinkt als goed plan. Moet vooral ontspannen blijven.
Ohh wat geweldig om te lezen dat het echt allemaal kan! Kleintjes vroeg zindelijk maken. Ik was als kleine meisje ook vroeg zindelijk, geleerd op de crèche, was de jongste. Van het weekend gaan we een potje kopen! De luierbroekjes en onderbroekjes zijn al gekocht. Ik ben zo benieuwd hoe ze het gaat vinden. Ze is al wel bewust dat ze moet poepen. Zodra ze klaar is komt ze naar mij toe en zegt poep. Dit doet ze al vrij vroeg eigenlijk, maar ik heb nooit bij stil gestaan om alvast op een spelenderwijze haar op het potje te zetten. Ik merk wel dat ze interesse heeft. Want als ik haar verschoond, vraagt ze of ze geplast heeft. Plas klink in haar oren als plaa. Hihi. Ik ben echt benieuwd van het weekend. Wel spannend allemaal, realiteit check ze worden groot
Dit weekend had N een poep én een plas tegelijk gedaan op het potje! Super trots natuurlijk, zij en ik. En zus E stond er ook naast te juichen, zo cute <3 Ik had gewoon noooooit gedacht dat ze het serieus LEUK zouden vinden om op het potje te zitten. Ze gaan er gewoon op zitten, inmiddels ook zonder de incentive van de rozijntjes, en spelen zo tussen de 2 en 10 minuten. Bij succes grote afscheidsparty bij de WC Vandaag weer op het kleine wc'tje op het kdv. Ik heb nu even rozijntjes meegegeven voor daar. Mss leggen ze dan de link tussen potje thuis en wc'tje daar. Ben benieuwd...
Het potje is hier ook iets heel gezelligs en leuks ik heb nu meestal van die luierbroekjes, makkelijk om regelmatig op het potje te zitten, maar niet steeds zo'n rommeltje bij missers ow en ik heb nu onderbroekjes van oa Hema, maar die kleinste maat zit prima!
Heb je de luier nu overdag af? Heb hier ook luierbroekjes, veel makkelijker idd. Wil do luierloos gaan proberen
Nu niet de luier af werkt hier eigenlijk alleen als het heel rustig is, anders gaat het steeds mis. Dus dat doe ik op dagen dat we maar met z'n tweetjes zijn op andere dagen van die pull-up luiers, dus wel makkelijk om regelmatig het potje te gebruiken. Hoe gaat het bij jullie?
Wat goed van N.!!! Wat zijn ze dan trots hè... Hier al ruim een week niks meer in het potje. Nu is ons mannetje ook ziek, dus we hebben het even stop gezet. Als hij er zelf om vraagt, mag hij erop, maar voor de rest even pauze. Gisteren was hij allemaal moeilijk aan het doen, beetje jammeren, maar ja, dat deed hij al de hele dag. Stond bij het potje aan zijn broek te trekken, maar ik dacht dat hij gewoon wilde spelen. Wilde even snel iets afmaken en toen kwam mij een heerlijk aroma tegemoet... Hij had dus keurig aangegeven dat hij moest poepen. Balen dat ik er niet meteen op ingespeeld had...
Hier nu elke dag wel of een poep of een plas in het potje, beide dames. We doen nog steeds 5dgn per week (6x erop, na elk eten en na het middagslaapje) en vanaf vandaag dus ook 1-2 x op kdv. Do. is hier ook rustig. Dus wil eerst even een ochtend zonder luier proberen, 's middags naar cb, dus gewoon met luier. Ik vind het inmiddels minder gedoe, het is voor ons allemaal meer routine geworden nu. Soms slaan we wel over hoor, als iedereen te moe is, maar verder zijn we behoorlijk consequent. Met ziek hebben we hier ook pauze gedaan, das geen doen anders. Wat super stoer kiekske dat hij het zelf aangaf! Jammer dat het ernaast was, maar ja het belangrijkste is dat hij het zelf gaat aangeven. Echt knap!
Mijn dochtertje poept eigenlijk alleen als we haar naar bed hebben gebracht (superonhandig), of soms als ik mn handen vrij wil hebben en we haar wat langer in de box laten zitten. Het lijkt alsof ze er verder gewoon te druk voor is (bezig bijtje). Ze zit graag op het potje, maar dat lijkt meer een spelletje, is ze dus ook erg druk mee. Ik zie dit niet binnenkort vanzelf gebeuren eigenlijk Iemand die dit herkent en mij kan vertellen of dit soort types ook snel zindelijk kunnen worden?
Wat leuk om te lezen allemaal! Leuk dat ze elkaar zo stimuleren heerenbeest Hier sinds zondag de luier af. Zondag: 1 ongelukje, hij plaste in z'n broek op weg naar het potje, dus we waren net te laat. En smiddags 1 ongelukje, hij kwam met het potje aanlopen, en dan mag hij erop gaan zitten, maar hij had net daarvoor er al 2x op gezeten, dus ik dacht, ik wacht heel even want ik was bezig, maar dat had ik beter niet kunnen doen want z'n broek was gelijk nat Maandag: Alleen smorgens 1x te laat,maar hij gepoept. Verder alles op het potje! Vind het zo knap van hem. Vandaag weer een dagje zonder luier. Ben benieuwd wat het oplevert. De ene keer geeft hij het wel aan, de andere keer niet. Zet hem gewoon na eten en slapen erop, en als hij met het potje aan komt lopen. Wil het morgen bij de go ook proberen, maar ben benieuwd of hij het daar ook zo doet.
Leuk dat je het vraagt! Begon goed,vanmorgen gelijk een plasje op het potje. Daarna geen plasje in de pot maar iedere keer in z'n broek helaas Dus na z'n middagslaapje maar een luier om en vanv gaf hij weer zelf aan dat hij moest plassen, en toen was het ook raak. Heb nu voorgenomen om elke dag luierloos te beginnen,,en na 2 ongelukjes een luier om. Stapje voor stapje maar verder gaan
Dat is inderdaad wel een goede strategie misschien ga ik het ook maar zo doen. Jullie al een luierbroekjes dagje gehad heerenbeest?