Vroeg zindelijk...

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Kiekske, 21 jan 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sarax

Sarax Bekend lid

19 jan 2014
    928
    0
    0
    Provincie Utrecht
    Hier tot 18.30 zonder luier gelope, toen z'n 2e ongelukje.
    Het lijkt wel of het een dag goed gaat en dan weer een dag slechter, en zo door.
    Herkennen jullie dit een beetje?

2. Goldsword

Goldsword Fanatiek lid

14 dec 2013
    1.422
    0
    36
    NULL
    Rotterdam
    Ja heel erg, soms denk ik ze heeft het door! Om de dag erna bijna hopeloos te worden van het aantal ongelukjes ;) maar ik hoop dan maar dat de dagen die niet goed gaan minder worden en de dagen die wel goed gaan meer :)

3. prsclla

prsclla Lid

30 jun 2014
    12
    0
    1
    NULL
    NULL
    Hallo Dames ik meld mij ook hier. Sinds 2 weken gaat dl op het potje. We hadden het potje gekocht omdat hij in de aanbieding was. Dl toonde erg veel interesse in het potje dus hebben wij haar op het potje gezet. Tot onze verbazing plaste ze meteen! Wij natuurlijk super enthousiast gereageerd, maar dachten nog wel dat het misschien toeval was. De volgende ochtend weer op het potje gezet en ze plaste weer meteen. Daarna at ze een broodje. Toen ze die op had zette ik haar op de grond en ging ze meteen weer naar het potje toe. Ik vroeg of ze op het potje wilde en ze knikte ja. Ik zette haar erop en tot mijn verbazing kwam daar het eerste poepje op het potje! Vanaf dat moment zijn wij elke dag druk aan het oefenen. 3x per dag zet ik haar zelf op het potje en als ze zelf naar haar potje gaat zet ik haar er ook op. Wij gaan dus lekker door met oefenen! Owja dl is toen wij begonnen met oefenen net 1 jaar!

4. heerenbeest

heerenbeest Actief lid

13 jan 2013
    448
    0
    0
    030
    Wow prsclla wat een super start! Lekker oefenen inderdaad :)

Hier weer eentje ziek. Dus weer potjes pauze. Al zet ik E er wel elke keer op als ze het potje pakt. Meestal heeft ze dan nét geplast. Dus ze voelt dat er iets gebeurt, maar is dan net te laat. Maar goed, vind het super knap dat ze steeds het potje pakt :D

Met N even niks dus. Die is al 4dgn ziek, hopen dat ze gauw beter is...

5. Sarax

Sarax Bekend lid

19 jan 2014
    928
    0
    0
    Provincie Utrecht
    Knap hoor prsclla!

Hier sinds het wekend groot verzet om op het potje te gaan, alleen een filmpje kan soms nog afleiden maar anders krijg ik hem er echt niet op helaas :(
    Ook al een hele tijd niet lekker, iedere x oorontsteking en last blijven houden. Dus wij doen even rustig aan ;)

6. Goldsword

Goldsword Fanatiek lid

14 dec 2013
    1.422
    0
    36
    NULL
    Rotterdam
    Hoi dames, hoe gaat het bij jullie? Wij zijn er door ziekte even helemaal uit, maar volgende week gaan we weer beginnen :)

7. Kiekske

Kiekske Niet meer actief

Hier ook door ziekte een stop. Eerst oorontsteking, nu 5e ziekte en hij krijgt al zijn tanden tegelijk. Hij (en ik daardoor ook) slaapt ongelooflijk slecht door alles, dus is doodmoe. Hoop dat hij snel opgeknapt is en we weer kunnen beginnen...

8. Sarax

Sarax Bekend lid

19 jan 2014
    928
    0
    0
    Provincie Utrecht
    Beterschap allemaal voor de kindjes!
    Ik ga denk volgende week maar weer beginnen met m'n 2 ongelukjes per dag beleid :p ;)
    En soms vraag ik me af.. Kan ik niet gewoon beter een half jaartje wachten en dan gaan proberen ;)
    Maarja ik ga gewoon door en zie wel waar het schip strand, hoop dat het snel het effect van zindelijk worden heeft, ook al weet ik dat ik blij moet zijn met elk plasje en poepje op de pot ;) maar na 3 maanden is het wel leuk als het een keer goed lukt.. Einde korte klaagzang ;):D

9. Catou

Catou Fanatiek lid

11 okt 2013
    3.683
    1.860
    113
    Ze zijn gewoon nog erg jong. Bij dochter ook begonnen rond de 1jaar. Eerst gewoon een aantal keer per dag op het potje als ze wilde. Ze deed zo nu en dan een plasje. Met 1,5 haar luierloos in de tuin laten lopen, geen succes want ze poepte alles onder zonder het door te hebben. Twee maandjes later poging 2, had ze ook niet in de gaten. Toen even laten gaan en met 26 maanden luier uit en toen begreep ze wel dat zij de natte vloer veroorzaakte. En was ze binnen 1 ochtend meteen zindelijk.

Zoon iets later met 1,5 potje erbij gepakt. Ook steeds erop, en hij begon het met 20 maanden ook steeds vaker te plassen. Met 23 maanden gaf hij plassen aan en was hij zindelijk. Luier uit en klaar met luiers!

Heerlijk zo vroeg, ik heb oppaskinderen van 2,5 a 3 in de luiers. Jakkes niet mijn idee! En rond de 2 zijn ze ook lang niet zo eigenwijs als met 3!

10. Weet iemand dit toevallig:
    Laatste dagen zie ik ons zoontje vaak squats maken. Echt hele diepe. Hij blijft dan een minuutje zo zitten en speelt daarna verder. Zou hij dan aan het plassen zijn??

11. Goldsword

Goldsword Fanatiek lid

14 dec 2013
    1.422
    0
    36
    NULL
    Rotterdam
    Dat zou zomaar kunnen Bolkje! Enige manier om erachter te komen is de luier af te doen ;) Wij hebben ook een pauze gehad, veel tanden tegelijk die door zijn gekomen en ziek. Zondag weer even luierloos om die arme rode billetjes wat te laten luchten, paar ongelukjes, maar dl weet wel dat dit komt omdat ze plast en geeft het meestal net iets te laat aan. Gaat in ieder geval de goede kant op :) !

12. heerenbeest

heerenbeest Actief lid

13 jan 2013
    448
    0
    0
    030
    Hier nog steeds pauze ivm ziek van of N of E of ik of mijn man. Ben het echt zat dat ziek zijn!! Als we weer op de been zijn, gaan we weer verder...

13. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.063
    3.858
    113
    Dat zie ik ook vaak in mijn omgeving. Kinderen die drie zijn en bijv. echt bang zijn om naar de w.c. te gaan of op het potje of precies aanvoelen dat ze moeten, maar dat alleen in een luier willen of durven doen. Ze zijn zich er dan meer van bewust, een luier is vertrouwd.
    Ik heb het idee dat ze rond hun tweede minder last van gewenning hebben met luiers.
    Mijn zoontje ging ook vanaf een maand of 21 al regelmatig op het potje, dat ging steeds beter tot hij rond zijn tweede verjaardag ziek was, toen had hij een terugval, maar kort daarna was hij helemaal dagzindelijk.
    Mijn dochter was iets later zindelijk 2 jaar en vier maanden. Al poepten ze gelukkig zelden 's nachts, dus dat is sowieso nooit een probleem geweest.
    Nou ja, je moet ook een beetje geluk hebben, dat wel.

14. andreams

andreams Bekend lid

19 feb 2010
    895
    127
    43
    Zaandijk
    Julia heeft met 14 maanden een periode gehad dat ze op het potje wilde zitten. Ze deed dan soms ook echt een plasje of een poepje. Heel knap natuurlijk, maar aanvoelen of aangeven dat ze moest zat er toen echt nog niet in. Dus heb het op z'n beloop gelaten, geen druk, als ze wilde mocht ze op het potje. Tot ik doorkreeg dat ze echt geïnteresseerd werd, altijd een plasje deed als ze op het potje ging zitten en de luiers droger bleven. Vanaf dat moment ben ik wel gaan stimuleren. Ook op de psz gevraagd of ze mee mocht in de toiletrondes. Ze deed toen eigenlijk altijd een plasje/poepje op de wc, soms zei ze zelf dat ze moest, soms stuurde ik haar. Toch zat er ook vaak nog wel wat in de luier. Dus afgelopen zaterdag, aan het begin van de voorjaarsvakantie, luier uitgedaan. Één ongelukje gehad, wat ze niet prettig vond. Haar er ongeveer elk uur even aan herinnerd dat als ze moest plassen dat ze dat op het potje/de wc mag doen, maar haar er niet verplicht opgezet. Vanaf dat moment is ze droog. Vandaag heb ik haar zelfs niet meer hoeven te herinneren, ze gaat zelf. Zelfs de nachten zijn droog, maar doe haar dan toch nog een luiertje om voorlopig, voor de zekerheid, omdat ik het sneu voor haar zou vinden dat ze zichzelf nat plast terwijl ze het zo goed doet. Hier dus net voor haar tweede verjaardag zindelijk.

15. mie

mie Fanatiek lid

17 jan 2011
    1.680
    7
    38
    Ik ben al een eindje niet regelmatig op zwangerschapspagina te vinden maar... wat ben ik blij dit topic gevonden te hebben!
    In de krokusvakantie (Belgje) heb ik het potje van mijn zoon in de keuken geplaatst zodat ik niet telkens mee moest naar het toilet. Mijn zoon is erg klein voor zijn leeftijd en kan zelf nog niet op het toilet gaan zitten. Mijn dochtertje, Kaat, is nu 1jaar en 4 maand en vond het allemaal heel leuk om te zien. Op de duur wou ze zelf ook eens op het potje zitten (met broekje aan). Uiteindelijk kwam ze regelmatig naar mij en zei 'Kaa pipi' en toen trok ze haar broek af. Voor de lol zette ik haar eens op het potje en zowaar, ze plaste en poepte! In de gaten beginnen houden en... na haar slaapje heeft ze inderdaad vaak een (bijna) droge pamper.. Geprobeerd en ze plast telkens ik ze er op zet...
    Alleen jammert ze soms als ze op het potje moet en moet ik haar dan entertainen met een bumbafilmpje terwijl ze er op zit. Maar dan plast ze wel telkens. Ze krijgt dan een stempel en is dan super trots! In de crèche wil ze niet op het potje maar toont ze wel heel trots haar stempeltjes op haar handjes.
    Daar vinden ze trouwens dat ik er veel te vroeg mee begin. Alleen heb ik het gevoel dat ze het zelf wel ergens voelt...
    Dilemma, wat zouden jullie doen? Alle tips & tricks zijn welkom!

16. evelien297

evelien297 Fanatiek lid

23 nov 2012
    3.168
    129
    63
    Ik ben op zoek naar het boek "Zindelijk maken is kinderspel" voor een schappelijk prijsje. Iemand die nog in de aanbieding voor me? :D

17. Sarax

Sarax Bekend lid

19 jan 2014
    928
    0
    0
    Provincie Utrecht
    Hoe gaat het verder bij jullie meiden? Het is een beetje stil gevallen hier ;)
    Helaas Evelien, ik heb hem al uitgeleend aan een vriendin, en daarna naar de volgende.
    Ben er zelf heel enthousiast over :)
    Hier door de buikgriep staat het even stil.
    Daarvoor ook niet heel actief bezig geweest, omdat hij nu filmpjes wil kijken als hij het potje pakt. Dus voor hem ligt het er niet aan of hij moet plassen, maar of hij een filmpje wil kijken.
    De associatie is wat verkeerd :)
    Dacht zelf om het gewoon even te laten rusten, en als hij het aangeeft weer te beginnen. Toch blijft m'n streven wel 1,5 jaar ongeveer, ik zie wel hoe het uitpakt ;)

18. evelien297

evelien297 Fanatiek lid

23 nov 2012
    3.168
    129
    63
    Jammer Sarax!
    Misschien iemand anders?

Ik wil ook heel graag mijn zoon rond 1,5 jaar zindelijk hebben, al kan ik die dan nog bijstellen naar 2 jaar. Maar ben al zo enthousiast! Gister begonnen en het potje naar beneden gehaald (tot die tijd gewacht in zijn kamertje tot we 'm zouden gebruiken). Hij vond het interessant maar ook wat eng heb ik het idee.

Hoe pakten jullie het allereerste begin aan? Met kleren aan het potje introduceren of gelijk zonder luier op het potje? En waar in huis zetten jullie het potje neer?

19. heerenbeest

heerenbeest Actief lid

13 jan 2013
    448
    0
    0
    030
    Hier weer rustig begonnen. E poept nu bijna elke keer na de lunch op het potje, super knap. N vind het prima om erop te zitten, maar er komt niet vaak iets. Ik zet ze er nu ook maar 1x per dag op, moet weer even inkomen ;)

Op het kdv zetten ze ze 2x op het kleine wc-tje. Er is daar nog nooit iets gekomen, maar ze wennen zo aan de wc. Volgende week krijgen ze daar (speciaal voor ons :) ) wc bril verkleiners en opstapjes, dus mss zitten ze dan wat lekkerder en gaat er ook iets komen.

evelien: in het begin zijn wij heel strak begonnen. Eerste week 1x erop, daarna echter meteen 5-6x per dag na de eetmomenten erop. In het begin kregen ze rozijntjes als ze erop zaten, groot feest. En daarna zijn we overgegaan op samen spelen op het potje. Nu kan ik ze erop zetten, en spelen ze zelf en blijven gewoon zitten. Ik kan ondertussen bijv. de tafel afruimen oid. Soms staan ze op om zelf te kijken of er al iets in zit (E), maar als ik zeg: ga maar weer zitten, gaat ze weer zitten. Tot dat er een poep in zit. Dan staat ze op en gaat juichen :D Dan gooien we het samen in de wc en zwaait ze de poep uit :D (zo cute).

20. Kimmy

Kimmy Actief lid

25 jun 2010
    315
    0
    0
    Leuk topic!

Hier is de jongste ook druk met het potje. 2 weken geleden gaf ze aan dat ze op potje wilde. Heb even de luier uit gedaan om te kijken wat we zou gebeuren. Eerst alleen op potje zitten en er weer af zonder plas. Toen zag ik dat ze moest, begon onderbroek te plukken. En daar was de eerst plas. Sindsdien thuis luier uit. Ze pakt het super op. Weinig ongelukjes (Max 2 per dag, maar meestal 1 kleine of geen). Ik merk wel dat ze met name in de namiddag vaak moet plassen en ze kan nog niet heel lang ophouden, dus pot midden in de kamer haha.
    Ze geeft het nog niet heel duidelijk aan (woorden plas/poep/potje nog niet in vocabulaire haha). Ze komt naar
    Me toe en begint aan broek/onderbroek te trekken. Dan vraag ik : moet je plassen/poepn en zegt ze ja! Dan gaan we samen naar het potje.
    Op Kdv wil ze trouwens nog niks weten van wc/potje, dus daar nog even lekker luier om!

Deel Deze Pagina