Hier met 13 maanden een week lang een paar keer per dag op het potje geplast, daarna was het over. De lol er af denk ik 😂 Nu hoeft ze van ons ook nog niet, wat verwacht je met13 maanden?! Nu is ze 19 maanden en ze pakt soms zelf haar potje. Dan trekken we haar luier uit en zien we wel of het haar weer eens lukt. Tot nu toe niet 😅 ze gaat zitten en zegt dan psssst😂 om om vervolgens ergens in een hoekje van de kamer te gaan plassen... Lang leve de tegels! Hier geen druk en of stress tegen de tijd dat ze 18 is plast ze vast wel op de wc 😉
Heerenbeest, hoe gaat het nu bij jullie? Hier vandaag een week de luier uit en hartstikke zindelijk Meneer plast en poept uit zichzelf op het potje. Ben echt supertrots op hem! Nu nog tijdens het slapen, maar dat komt wel.
Hij is nog erg jong (4mnd) maar kan het niet uitstaan als er ook maar iets in zijn luier zit en met uitzondering van 's nachts natuurlijk kunnen we het ook duidelijk horen aan de geluidjes die hij maakt dat hij gaat plassen/poepen. Zodra de luier vol zit is het een driftbui van jewelste dus nu doen we het als we het "horen" en het uitkomt zo dat we hem meenemen naar de badkamer, luier uitdoen en zijn gang maar laten gaan. Zodra de luier uit is stoppen de geluidjes ook meteen ook al duurt het soms nog eventjes voor hij echt gaat. We hebben dan ook maar besloten om hem zodra hij zelf kan zitten gewoon na elke maaltijd of bij het horen van de geluidjes op een potje te zetten. Waarschijnlijk zal het dat nog erg lang duren voor het goed gaat maar als hij er een gelukkigere baby van lijkt te zijn, waarom ook niet
Yes! Hier zijn we sinds 3 weken uit de luiers. Zo fijn! Zoon met 2 jaar en 2 maanden, dochter met 2 jaar en 1 maand. Ging bij beide ook erg makkelijk, zeker als ik soms verhalen van anderen hoor 😁
Gaat goed hier! Allemaal knappe kindjes Vandaag bij het cb geweest en die waren echt verbaasd. Had het potje voor de zekerheid meegenonen en meneer heeft daar even lekker geplast Vind het echt fijn dat de luiers weg zijn, verschonen ging steeds moeizamer... Scheelt me ook veel was, wij hebben wasbare luiers namelijk.
Wat knap allemaal! Hier hebben we er een hele tijd niks mee gedaan. Planning was om in de vakantie de luier lekker af te doen, maar toen werd dl ziek dus dat ging niet door. @Dormouse, beetje bzc-achting dus! Knap hoor. Ideaal toch als je het op die manier kan introduceren Hier weet dl heel goed dat ze een vieze luier heeft en als ze zonder luier loopt vertelt ze ook zodra ze plast. Maar het potje blijft tot nu toe droog. Maar ik word altijd heel gemotiveerd van al die positieve verhalen hier dat wij ook maar weer eens een poging gaan doen. @ heerenbeest, hoe heb je het gedaan? Opbouwen met aantal keer per dag op potje zetten, of gewoon luier uiten ervoor gaan?
@Goldsword: ik kon die term nog niet maar inderdaad! Erg leuk om er wat over te kunnen lezen dus dankjewel! De meeste reacties die we krijgen zijn verre van positief onder het mom van dat het geen enkel nut heeft om vroeg te beginnen en dat het vast heel moeilijk zal worden omdat het lang duurt en we het onszelf en de baby dan alleen maar lastig maken. Maar ja, mensen zeggen zoveel hè, lekker ene oor in en andere weer uit En wat fijn dat ze het aangeeft! Succes met de laatste stapjes richting het potje
Tsja, ik denk altijd maar, als je een kind niet leert om in de luier te plassen, maar gelijk leert dat dat op de wc/potje/etc hoort, dan hoef je dat later niet meer te 'corrigeren'. Want dat is zindelijk worden toch eigenlijk? Ik lees mee op de Facebook van bzc, gewoon omdat ik het interessant vind (hier nooit gedaan, wist ook niet dat het bestond) niks aantrekken vanw at anderen zeggen hoor, gewoon doen wat goed voelt
Zijn dus in jan begonnen, toen drie weken lang 5x per dag op potje, daarna wegens ziekte van kids en blessure bij mij 4,5mnd bijna niks mee gedaan. Wel af en toe boekjes lezen en laten zien hoe mama plast. Toen nu met warme weer luier uit en blote billen en dus in twee dagen viel het kwartje. Plan was eigenlijk om in vakantie bij schoonouders luier uit te doen, maar omdat het zo warm was, hebben we de gok maar genomen. Gewoon in 1x uit. Om het half uur herinneren, en toen had ze op dag 1 en 2 nog wel wat ongelukjes. Maar vanaf dag 3 nog maar 1-2 en na 5 dagen hele dag gewoon droog. Alleen poepen is dus nog een dingetje... En oja: voor onderweg heb ik de potette plus. SUPER HANDIG!!
Wij hebben het vanaf 18 mnd spelenderwijs gedaan. Toen kwamen echter zijn oorklachten en werkte het niet meer. 27 mei geopereerd en nu zit hij weer lekker in zijn vel. Voorbereid op dat de luiers weg zouden gaan en vorige week woensdag de luier uit. Hij krijgt alleen nog een luier in bed. Hier ook een pottete plus. Maar vanmorgen heb ik gewoon zijn eigen potje meegenomen. Even nog vertrouwd houden
Onze zoon kwam er zelf mee dat hij geen luier meer aan wilde doen. Is 2 jaar en 3 maanden oud. Gaat vanaf het begin gelijk goed. Alleen als we een dagje weg zijn of als hij aan het spelen is met neefje en nichtje wil hij nog wel eens vergeten om een grote boodschap te doen. Maar thuis en op het kdv of de stad in gaat super!
Leuk Kiekske! Zo te zien zijn oze kids even oud, hier worden ze morgen 2! En bij ons is het ook zo gegaan. Vandaag op cb goed laten zien hoe het gaat: 2 keer op wc en potje geplast en in onderbroek gepoept. Kiekske hoe gaat het poepen bij jullie? Meteen goed?
Heeft iemand tips? Dl en ik zijn nu een paar dagen bezig volgens boekje zindelijk maken is kinderspel en ze is stapelgek op haar potje en zit er graag 20 minuten op maar ze gaat pas plassen als ze weer staat. Vanmiddag al staande plassend die pot ertussen gefrut en wat opgevangen en daar blij mee geweest ( ze krijgt graag applaus ). Plassen in haar blootje of zonder luier vind ze niet fijn en een volle luier of een luier verschonen ook niet... de pot op zou de oplossing zijn! Ben nog niet van plan om het op te geven maar tips zijn zeer welkom!
Tikigo: wat goed!! Heerenbeest: wat zeiden ze op het cb? Hier vielen ze zowat van hun stoel af Poepen gaat hier ook helemaal goed. Ook daarvoor loopt hij zelf naar zijn potje. En trots dat hij dan is. De eerste keer hebben we dat echt uitbundig gevierd: dansen, klappen, juichen en een cadeautje. Dat zo nog een paar keer gedaan en nu is ook het poepen gewoon. Vanmorgen maakte hij me wakker omdat hij moest plassen. Dat terwijl hij een luier aan had. Hij plast/poept dus niet meer bewust in zijn luier. Trots!! Ddana: ik zou lekker spelenderwijs doorgaan en alles wat in het potje valt groots vieren. Idd klappen, juichen en dansen enz.
Ik heb Z vanochtend na ontbijt en potje in haar blote kont rond laten lopen. Eerst een ongelukje maar 10 minuten daarna liep ze naar haar potje, zat wat aan haar muts te friemelen. Verloor een heeel klein plasje. Ik heb haar snel op de pot gezet, ze ging vrolijk spelen, stond na 5 minuten op om me te knuffelen, liet de rest lopen en ging weer zitten om te spelen MAAR ZE GAF HET AAN! Dat helpt om de motivatie erin te houden zeg! Overigens was dit de natste knuffel die ik ooit gehad heb
Onze dochter is nu anderhalf en geeft al een tijd aan dat ze moet poepen of plassen. Daarom zijn we spelenderwijs gestart met het potje. Dat ging fantastisch, totdat ze laat kreeg van doorkomende kiezen en misschien wel mede doordat ze zich dus niet lekker voelde, niet meer wilde. Nu roept ze heel hard nee als ik vraag of ze op het potje moet. We laten het nu maar een beetje zitten, tot ze zich weer ok voelt. Het potje staat er gewoon en af en toe loopt ze er naartoe en geeft ook aan dat ze moet of zegt 'pot', maar als je dan vraagt zegt ze nee. Ik wil er geen strijd van maken, maar eigenlijk ook wel doorzetten. Luiers vindt ze namelijk ook niet fijn meer, zeker als ze gepoept heeft.
misschien helpt het als je niet vraagt of ze op het potje wilt maar in plaats daarvan haar uitnodigt om wat leuks te doen/ lekkers te eten en haar dan (eerst weer gewoon met kleertjes aan) naar de pot begeleid en daar gezellig samen bezig te zijn. Voor sommigen is dat rozijntjes eten bijvoorbeeld en voor Z. is dat bezig zijn met een blocnote en waskrijtjes. Ze vond de waskrijtjes zo bijzonder dat er al heel snel een positieve klik met het potje werd gemaakt. Eerst vond ze het vervelend als ik haar bij het potje uit haar luier deed dus na het oefenen met kleding aan heb ik haar daarna bloot van het verschoonkussen af gelaten en dan in de kamer gevraagd of ze met de waskrijtjes wilde. Ze liet zich spontaan op de pot vallen om maar met die krijtjes te kunnen spelen In elk geval kun je misschien op die manier het negatieve van het potje weer omdraaien en wordt het weer leuk. Succes!
Overigens had ik nog een succesje vandaag! Na haar slaapje op haar potje gezet en ze had naar allerlei speelgoed gewezen wat ze graag bezorgd wilde hebben. Toen ik vond dat ze wel genoeg had om mee te spelen (ze wil steeds meer!!) ben ik haar drinken klaar gaan maken. Ik hoorde haar O oh mompelen en dacht eigenlijk dat er nog speelgoed te ver weg lag maar toen ik naar haar toe ging lag er een flinke plas in de pot!!!