weer naderende miskraam?

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Stewardess72, 4 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Stewardess72

Stewardess72 Actief lid

13 jul 2012
    240
    0
    0
    Vliegen!!!
    Hoi allen!

Ik heb een zoontje van 4 jaar, (spontane zwangerschap) en na 2,5 jaar proberen was er nog geen zicht op een brusje. De MMM in, en in mei een laperascopie gehad met doorspuiten eileiders. In juni was ik toen ineens zwanger! Maar vanaf 4 weken steeds beetje bloedverliesmet snotachtige afscheiding. Helaas werd dat een miskraam met 5 weken.

Nu aan de IUI begonnen, en 20 september geinsemineerd. En wat blijkt....zowel gisteren als vandaag zwanger getest! Vandaag veel donkerder streep dan gisteren, dus dat leek goed. Maar nu begint die vieze snotsliert afscheiding weer, met wat roze er dorrheen. Is dit al de slijmprop die eruit komt? En wordt het weer een miskraam?

Ik ben net 40 jaar geworden, das ook niet echt positief he? Maar maak me beetje zorgen over die rare afscheiding.....

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi

ik snap je zorgen, zeker na een miskraam is het lastig om opnieuw vertrouwen te krijgen.
    Maar toch is het normaal om in een zwangerschap meer afscheiding te hebben en betekent dit zeker niet meteen dat het weer een miskraam wordt. Zolang je geen helderrood bloedverlies hebt en krampen heb je alle kans dat het goed blijft gaan. Succes en sterkte in deze spannende periode.
    Neem je foliumzuur?

Mirjam

3. Stewardess72

Stewardess72 Actief lid

13 jul 2012
    240
    0
    0
    Vliegen!!!
    Hoi Mirjam!

Dank voor je reactie!
    Heb vanaf donderdag gelukkig bijna geen afscheiding meer, en ook geen roze toiletpapier gehad met afvegen.
    Dus ben iets rustiger, maar echt blij en ontspannen is er nog niet bij.
    Ben telkens bang om te gaan plassen. Tel de dagen af tot 22 oktober, dan heb ik de eerste echo. Ben dan 6 weken en 4 dagen zwanger, dus hopelijk een kloppend hartje?
    En ik neem trouw mn foliumzuur in hoor!

Groetjes!

4. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi

fijn dat het rustiger is met afscheiding dan. Ja, bij 6+4 zou je een hartje moeten zien kloppen. Goed dat je foliumzuur neemt!
    Succes en laat je het even weten als je de echo hebt gehad?

Mirjam

Deel Deze Pagina