Vroeg zwanger na keizersnede

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Daan22, 6 jun 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Daan22

Daan22 Bekend lid

12 mei 2012
    744
    1
    0
    NULL
    NULL
    Hallo dames,
    Ik heb een dochter van 7,5 maand en ben zwanger, 3 weken geleden getest dus gok een week of 7/8? Nog geen echo gehad,
    Het advies was binnen een jaar na de keizersnede niet zwanger te raken, dit was ook niet helemaal de bedoeling,
    Iemand ervaring.

2. Annabel274

Annabel274 Fanatiek lid

19 jul 2012
    2.370
    109
    63
    ik ben precies in de eerste cyclus na mijn dochter haar 1e verjaardag zwanger geworden, en ik vind het heftig. heel zwaar. heb nu al ruim 3 weken last van mn bekken, veel pijn aan het baarmoeder litteken. en ik ben moe.. maar dat 'hoort' er bij.
    ik hoop dat iemand anders je positieve verhalen kan vertellen!

3. Eriva

Eriva Niet meer actief

Ten eerste gefeliciteerd met je zwangerschap ;)

Ik ben ook de maand na 1e verjaardag van dochter onverwachts zwanger geraakt. Vond het ook al vrij vlot. Maar goed, we zijn er heel blij mee hoor!

Al vrij snel had ik last van m'n bekken. Nu wordt het ook wat erger, veel last van stuitje. Ook litteken is pijnlijk sinds een week of twee. Een branderig gevoel, onderhuids. Daarnaast wil dochter nog veel opgetild worden. Kortom, ik vind het wel pittig.

4. maja246

maja246 Fanatiek lid

7 okt 2009
    1.468
    30
    48
    Het advies varieert van een half jaar tot een jaar wachten met opnieuw zwanger worden. Ik denk dat je je hierover geen zorgen hoeft te maken

5. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Een vriendin van mij kreeg als advies minimaal 6 maand was vanuit het wkz. Dit was wel na een bevalling waarbij t kindje na 24 uur overleden is dus niet de lichamelijke inspanningen gehad en heeft alle tijd gehad om te kunnen rusten misschien dat dat verschild?

6. ChocoChick

ChocoChick Fanatiek lid

10 apr 2011
    2.152
    0
    0
    NULL
    NULL
    Gefeliciteerd!

Volgens mij raden ze iedereen aan om er min 9 maanden tussen te laten zitten, ongeacht de bevalwijze of heb ik dat verkeerd begrepen? Met een ks zal het langer kunnen zijn voor het litteken.

Ach, het is wat het is hè? Heel veel succes alvast en hopelijk heb je een fijne zwangerschap gewenst!

7. sjanniee

sjanniee Fanatiek lid

15 aug 2012
    1.533
    0
    0
    Gefeliciteerd met je zwangerschap.
    Zelf heb ik geen ervaring, maar een vriendin van mij is door middel van een keizersnede bevallen van haar dochter.
    Ze kreeg het advies 9 maanden tot 12 maanden niet zwanger te raken.
    Na 4 maanden was ze toch weer zwanger, en ze heeft de zwangerschap als extreem zwaar ervaren. Veel pijn etc etc.
    Met 18 weken al gestopt met werken, en veel op bed door gebracht van de pijn. ( wel is ze gewoon vaginaal bevallen van de 2e )
    Maar goed, niet iedere vrouwen lichaam is hetzelfde, dus misschien valt het bij jou wel mee.

8. mamajanneke

mamajanneke Fanatiek lid

22 mei 2007
    2.688
    4
    38
    Vrouw
    hierkreeg ikhet advies naeen halfjaar en dat was in2004.
    3 maanden na de geboorte gestopt met de pil, omdat het bij Darryl* heel lang duurde. maar 3maandenlater was ik zwanger.zat op de grens van de half jaar. het was wel zwaar, maar niet heel erg zwaar. ben ook op natuurlijke wijze bevallen en nergens problemen mee gehad.

9. Tikske

Tikske Actief lid

30 jan 2007
    265
    0
    0
    Thuismama
    België
    Hier na de eerste keizersnede geen 'advies' gekregen, en was zwanger na 7 maanden van de 2de. Eigenlijk niet echt last van de keizersnede gehad. Is natuurlijk niet altijd gemakkelijk om met een kleintje zwanger te zijn (eentje die kruipt/begint te stappen), maar eigenlijk is de zwangerschap vlot verlopen.

Deel Deze Pagina