"Vroegah"

Discussion in 'Zwangerschap' started by spotlight, Jul 5, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. croky

croky Actief lid

Aug 9, 2007
    428
    0
    0
    :confused: :confused: :confused:
    Sorry hoor, maar dit is wel erg kort door de bocht!
    Foliumzuur slikken heeft zijn nut wel bewezen, ik vind het geen overserieuze opmerking van Natas, maar heel goed dat ze je terecht wijst.

Dit is juist een van de dingen die men 'vroegah' nog niet wist, en nu wel en erg belangrijk is om je juist wel aan te houden. Ga jij het een beetje ter discussie stellen hier?! :(

2. Female24

Female24 Fanatiek lid

Mar 15, 2008
    2,595
    0
    0
    ieder ze eigen mening he

3. rainbow1984

rainbow1984 Actief lid

Mar 2, 2008
    383
    1
    0
    als een baby in een rokerige ruimte is, heeft het kindje meer kans op wiegendood... en vroegah in hun tijd waren er dus meer gevallen van wiegendood (en kraamziekte) ;)

4. Natas1

Natas1 VIP lid

Aug 4, 2007
    7,903
    0
    0
    Almere
    En jij weet het dus beter dan de artsen en weet-ik-hoeveel onderzoeken...... dream on darling, wat je zelf wilt denken is prima maar ga dat een ander niet wijs maken.

5. Pinjo

Pinjo Bekend lid

Jan 5, 2008
    672
    0
    16
    Hm, beetje heftige reacties af en toe. Maar da's ook precies het hele punt volgens mij met de 'vroegah'discussie en wat nou wel of niet goed zou zijn. De een is nou eenmaal makkelijker dan de ander. Blijkbaar ben ik niet zo makkelijk: vind roken slecht en vies, ik slikte braaf tot 10 wk mijn foliumtabletje, en probeer gezond te eten, geen rauw vlees en alcohol dus. Maarrr, ik vind het een beetje onzin als anderen (dus ook de generatie voor ons) dat afdoen als overbezorgheid. De vorige generatie deed wat zij dachten dat goed was, en dat betekende idd soms roken in de zwangerschap. En ik doe ook wat ik denk dat goed is. Daarom hoef je elkaar toch geen verwijten te maken? Van mij mogen mensen hun sigaretje roken hoor, en natuurlijk helemaal in hun eigen huis. Zal ook zeker niet suggereren dat ze dat moeten laten als ik kom (zoals sommigen blijkbaar denken). Maar waarom krijg ik direct allerlei verwijten en een hoop stampij als ik mezelf en mijn kind daar niet aan bloot wil stellen? Als anderen roken in aanwezigheid van hun kind maak ik daar ook geen opmerkingen over, en ik begrijp zelfs wel dat sommige vrouwen er niet zo'n kwaad in zien om een glaasje wijn te drinken tijdens de zwangerschap (daar hoor je soms ook wisselende geluiden over, er is ook onderzoek dat laat zien dat een glaasje wel kan). Maar IK doe het niet omdat ik me er niet prettig bij voel. En dat is volgens mij het punt dat TS (en een aantal anderen) hier wilde maken: waarom moeten sommige mensen, en vaak de vorige generatie, er altijd zo op hameren dat wat een ander doet niet goed is?

6. Female24

Female24 Fanatiek lid

Mar 15, 2008
    2,595
    0
    0

de artsen en weet-ik-hoeveel onderzoeken wijzen ook uit dat het toch zeer zeker óók aan bepaalde risicogroepen ligt bv erfelijkheid, te jong, te oud... dus ik denk echt niet dat alleen foliumzuur daar wat aan veranderd! het zal heus wel goed zijn en het zal ook echt wel een en ander tegengaan of aanvullen, maar het zal heus niet waterdicht zijn dat kan je mij niet wijsmaken want als dat zo was zouden er dus helemaal geen kinderen meer geboren worden met open ruggetjes e.d.

7. melloncollie

melloncollie Niet meer actief

Daarom heb ik wel braaf foliumzuur gebruikt, vanwege de erfelijkheid. Waarschijnlijk maakt het niet zoveel uit dat mijn nicht een kindje kreeg met een open ruggetje, maar toch.....bovendien zit foliumzuur ook standaard in de multivitaminen die ik slik.

8. croky

croky Actief lid

Aug 9, 2007
    428
    0
    0
    Misschien goed dit eens te lezen:
    http://www.ifglobal.org/spina_bifida.as ... in=6&sub=6

En waterdicht... die garantie geeft niemand, maar is het niet alleen al de moeite waard om foliumzuur te slikken als het risico op dat soort afwijkingen enorm verkleind wordt? Mij wel.

9. Vlinder84

Vlinder84 Niet meer actief

Jij ziet de humor in van het gebruik van foliumzuur en neurale buis defecten? En over wat voor risicogroepen heb je het in godsnaam? En hoe kan jij zeggen dat foliumzuur bij deze 'groepen' geen zin heeft? Neurale buis defecten komen overal voor, bij kinderen van jonge, oude, dikke, dunne, lange, korte, witte en bruine vrouwen.

Meisje, meisje toch, je moet nog veel leren. Ik hoop dat het jou nooit overkomt, maar juist mensen die dit soort opmerkingen plaatsen overkomt het niet...

10. conny75

conny75 Fanatiek lid

Jan 18, 2007
    1,881
    0
    0
    tilburg
    ik ben nu 23weken zwanger en slik nog steeds gravitamom voor zwangere vrouwen met extra foliumzuur.
    De voorschrift van foliumzuur was bij mijn moeder al bekend en werd toegepast. Om te zeggen dat het onzin is, sorry dat gaat mij te ver, het is bewezen dat het zo is, geen leugen maar een feit.

11. djen

djen Lid

Oct 11, 2007
    89
    0
    0
    ik zou het ook niet accepteren in zo een vakantiehuisje ,ze gaan maar naar buiten zeker als het een familie huisje is samen.Naar andere plekken bijv op visite bij iemand word het moeilijk want het is hun huis en zij bepalen dus hoe en wat in huis dus moet jij een keuze maken om dus hun maarbij jou uit te nodigen.Wij gingen gewoon niet naar plekken waar gerookt werd en zeiden dat ook gewoon uiteindelijk hielden ze wel rekening ermee.

Share This Page