Geslacht bij nekplooimeting?

Discussion in 'Onderzoeken en echo's' started by Jess93, Nov 6, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Jess93

Jess93 Fanatiek lid

Sep 9, 2014
    2,966
    2,294
    113
    Female
    Houten
    Ik heb morgen de echo van de nekplooimeting, suuuuper spannend!! Ik ben dan 13+4 (zoals jullie in mn banner kunnen zien :p). Nu vroeg ik me af of ze dan ook naar geslacht (willen) kijken?
    Is het raar om het te vragen, aangezien het een medische echo is?

2. paula1984

paula1984 Niet meer actief

Het is idd raar vind ik en daarbij komt het is nog veel te vroeg.
    Succes.

3. Zwangernr6

Zwangernr6 Niet meer actief

Vragen staat vrij toch? Zou niet weten waarom dat raar is ;)
    Ik heb t ook gevraagd maar ze kon het niet zien, beeb wilde niet meewerken

4. Tonks

Tonks Bekend lid

Jul 5, 2014
    519
    53
    28
    Je kunt het altijd vragen, maar het is wel nog heel vroeg natuurlijk :)

5. merah

merah VIP lid

Jun 8, 2009
    13,473
    4,923
    113
    Female
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Vragen staat vrij, maar voor het vaststellen van het geslacht is het nig veel te vroeg. Geen enkele normale echoscopist zal zich eraan wagen.

6. Linky

Linky Fanatiek lid

Jun 12, 2014
    3,487
    172
    63
    Female
    Je kunt heel subtiel vragen vanaf wanneer er op een echo te zien is wat het geslacht is. Misschien begrijpt de echoscopist de hint en wil hij/zij wel even voor je kijken. Het is nog wel erg vroeg daarvoor, dus een 100% zekerheid zul je niet krijgen.

7. masami

masami Fanatiek lid

Jul 27, 2011
    4,248
    802
    113
    Female
    Het ligt eraan hoe de persoon is die de echo neemt.
    Het is wel vroeg, om het goed te kunnen zien.
    Bij mij deed ze een zij foto, om de nub er goed op te krijgen.
    Na aanleiding daarvan zei ze een jongen.
    Hier op het forum de meesten ook een jongen en ja mijn zoon is ondertussen 16 maand :)
    Succes

8. gitta

gitta Fanatiek lid

Oct 22, 2013
    2,625
    427
    83
    Ik zou mezelf afvragen: zou ik op basis van een uitspraak van een echoscopist op deze termijn geslachtsspecifieke dingen gaan kopen? Zo nee, dan zou ik het niet eens vragen, want dan schiet je er helemaal niets mee op.

9. Fee89

Fee89 Fanatiek lid

Aug 23, 2013
    2,349
    808
    113
    Gent
    Eventueel zal de nub te zien zijn en als je echoscopist ervaren is, zal die misschien een gokje durven wagen over het geslacht, maar het is heel vroeg en er zijn er niet veel die hierop willen ingaan denk ik.

Ik heb er gewoon naar gevraagd tijdens de nekplooimeting & toen zei de gyn dat het vroeg was maar dat hij soms een gokje durfde wagen. Toen zweeg hij en bleef ik doorhameren dat hij ook wel een gokje bij mij mocht doen dan hé. Gaf toen een voorkeur van geslacht aan met 60%, volgende keer (16w) terug een voorkeur, en met 19w heeft hij het dan willen/kunnen bevestigen. Zijn voorkeur was wel elke afspraak gelijk gebleven :)

Wel zei hij steeds dat ik me zeker niet mocht vastpinnen en nog geen roze of blauwe spulletjes moest gaan inslaan. Het was een gewoon een voorkeur dat hij had, maar kon/wou dit niet te vroeg bevestigen. Dus vol ongeduld toch afgewacht om spulletjes te kopen en we bleven onze beeb 'het' noemen tot we zeker wisten ;)

10. Jess93

Jess93 Fanatiek lid

Sep 9, 2014
    2,966
    2,294
    113
    Female
    Houten
    Bedankt voor alle reacties! :)

Hmmm ja hier zit wel wat in inderdaad. Ik zou zeker nog geen kleertjes kopen omdat het nog erg vroeg is, zoals iedereen ook zegt. Vanaf wanneer heb je een betrouwbare geslachtsbepaling? Ik lees hier op t forum zoveel verschillende dingen namelijk. Sommige wel al met 13/14 weken, sommige met 16 en sommige ook pas tegen de 20 weken.. I'm confused! :( Oftewel wanneer zou ik een (betrouwbare) geslachtsbepalingsecho kunnen plannen?

11. lovely2be

lovely2be Actief lid

Sep 29, 2014
    212
    0
    0
    Verzorgende
    Almere
    Meestal doen ze het niet omdat zo geen garantie willen geven op dat termijn.
    Zijn misschien bang dat mochten ze het mis hebben wij verhaal komen halen.
    Dat vertelde een gynaecoloog mij.

12. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

Mar 27, 2012
    6,134
    1
    0
    Vragen staat vrij :)

Ikzelf heb gisteren een echo gehad bij de gyn in het ziekenhuis. Ook is was erg nieuwsgierig en vroeg of er al iets te zien was. De beeb lag er niet goed voor, maar ook al was dit het geval dan kan het bij deze termijn nog veranderen/verkeerd gezien worden.

De gyn zei letterlijk, als het nu geboren zou worden, zouden ze niet met 100% zekerheid kunnen zeggen welk geslacht het heeft, laat staan d.m.v. een echo. En dat was met 16 weken..

13. Hannah1989

Hannah1989 Fanatiek lid

Jan 11, 2014
    1,269
    16
    38
    bij sommige kunnen ze het al zien..
    ligt denk ik ook aan het apparaat dat ze hebben en of de persoon die het doet het wilt doen..
    bij sommige echo bureau's doen ze het al vanaf 13 weken dus zou kunnen toch :D
    heel veel succes!

14. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

Mar 27, 2012
    6,134
    1
    0

Het zijn alleen de (commerciële) echobureau's die dit aanbieden. Er is nog geen ziekenhuis wat dit aanbiedt met 13 weken dus daar kun je ook een conclusie uit trekken.. :D

15. Dopey

Dopey Bekend lid

Nov 21, 2008
    893
    1
    0
    Vanaf 16 weken is het geslacht vaak goed en betrouwbaar te zien. Voor die tijd kun je alleen varen op de NUB, dus niet zeker zeggen of het een jongen of meisje is. Ik ben echoscopiste en waag me er echt pas aan vanaf 16 weken. Dan nog moet een kindje goed liggen, want e moet in 2 richtingen kijken tussen die beentjes. Hoe verder in de zwangerschap, hoe beter het te zien is, natuurlijk, hoewel tegen de uitgerekende datum aan het kindje ook weer onhandig ervoor kan liggen.

16. Tonks

Tonks Bekend lid

Jul 5, 2014
    519
    53
    28
    Wij hebben met 16 weken een geslachtsbepalingsecho laten doen, ze kon ons toen voor 100% zeggen dat het een jongen was. Maar ze zei voordat wij kwamen ook dat het kon zijn dat ze het niet goed kon zien, en dan konden we terug komen voor nog een poging.

17. tikigo

tikigo Bekend lid

Oct 16, 2012
    595
    0
    16
    NULL
    NULL
    Vragen kan altijd. Het is niet altijd goed te zien.
    Wij hebben deze test gehad in het ziekenhuis in Breda, daar is de apparatuur veel beter / scherper. Bij ons was het heel duidelijk te zien. Wij wisten het daardoor met 14 weken

18. Zwangernr6

Dit maakt me wel aan het twijfelen. Ik ben met 13.4 weken in Lommel geweest. Ze kon het kindje niet van de zijkant in beeld krijgen, ze zei dat het kindje in de meest ongunstige positie lag, en heeft op basis van een potty shot alleen gezegd dat het een jongen is. Ik twijfel omdat ze dus niet de stand van de nub heeft kunnen beoordelen. Zou het alsnog een meisje kunnen zijn?

19. Jess93

Jess93 Fanatiek lid

Sep 9, 2014
    2,966
    2,294
    113
    Female
    Houten
    Wat grappig, zoveel verschillende verhalen! Nou ik merk het wel vanmiddag! Eerst maar is hopen dat het allemaal goed is, sinds vannacht/vanochtend namelijk bruinig bloedverlies en dat na krampen woensdagavond vertrouw ik het niet helemaal... 14.45 heb ik m!

20. Zwangernr6

Ik duim met je mee dat het allemaal in orde is! Dat is belangrijker dan het geslacht!

Share This Page