Ik ben op maandag (6w5d) in het ziekenhuis geweest en ze zagen een stevig kloppend hartje en een embryo van 6,1 mm. ze zeiden dat alles prima was maar verschoven mijn bevallingsdatum van 26 naar 30 september omdat het embryo dus 6,1mm was. daar maak ik me nu dus zorgen om. ik lees vanalles. ik lees enerzijds dat embryo´s van 6,1 mm perfecte grootte hebben voor 6w5 en op andere plaatsen lees ik dat ze op 7 weken 1 cm zijn, dus dat ze op 6w5d dan toch eerder 7 a 8 mm zouden moeten zijn. wie kan me geruststellen
hoi dafne, ik zou me er niet teveel op vast pinnen op die grootte... het verschilt enorm per apparaat welke grootte bij welke termijn hoort! bijvoorbeeld: ik had bij mn eerste ma een echo gehad en daarbij was het vruchtje bij de eerste echo 4,5 mm groot en zij zei dat dat hoorde bij een termijn van 5+2 weken. drie maanden later had ik voor een nieuwe zwangerschap een echo met 6+0 ivm bloedverlies en ons vruchtje was toen 3,5 mm, maar volgens dat apparaat precies overeenkomstig met 6 weken... (ik dacht 'huh! een kleiner vruchtje maar verder in termijn, gek!') als verder alles er goed uitzag is dat echt het belangrijkste! daarnaast is een meetfoutje op die termijn snel gemaakt. het verschilt zo enorm waar ze dat kruisje plaatsen, kan zo een paar dagen, echt waar! ons vruchtje was inderdaad iets groter met 6+5 (namelijk 7,6 mm), maar ik denk echt dat dat dus niet meteen slecht nieuws betekent! hoewel ik me je onzekerheid heel goed kan voorstellen, want ik heb toen ook ontzettend veel gegoogled en vergeleken met andere echofoto's of ons vruchtje wel goed op grootte was en hoeveel hij moest zijn. ik hoop dat een volgende echo ook weer helemaal goed zal zijn!