Vroege echo 7,5 week?

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door itakepictures, 8 mei 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. itakepictures

itakepictures Niet meer actief

Dames ik heb een vraagje! Mijn verloskundige maakt alleen een termijnecho bij +/- 10 weken en geen vroege echo (alleen bij medische indicatie), ik kan terecht bij 10,5 week (half juni). Nu kwam ik via internet bij een centrum in de buurt wat ook een vroege 'pret'echo kan maken vanaf 7 weken. Ivm mijn ouders die eind deze maand voor 3 maanden naar het buitenland gaan lijkt het me mooi ze iets te kunnen laten zien voor ze weg gaan, het is mijn/hun eerste (klein)kind. Maar is zo'n vroege echo bij 7 weken de 'moeite waard'? Kun je iets zien? Ik ben heel bang dat het ook voor veel spanning gaat zorgen als er nog weinig te zien is en dan nog 3 weken in spanning zit tot de termijnecho. Ik lees niet alleen maar positieve verhalen over vroege echo's. Hebben jullie ervaring met een echo bij 7 weken? Hoe was dat?

2. moontjemoon

moontjemoon Niet meer actief

Soms ben je toch iets minder ver dan je denkt.. bijv door late innesteling, dan kan het wel zijn dat je nog geen hartactie ziet.
    Persoonlijk zou ik het niet doen.

3. ano1

ano1 Niet meer actief

Heb een echo gehad met 5,5 week wel kloppend hartje en alles was goed maar het was zo mega klein ! Ik denk dat heg zonde geld is bij 7 weken zie je ook nog vrij weinig pas rond 10 weken is het een klein ding met alles erop en eraan

4. umm

umm Bekend lid

29 dec 2013
    544
    1
    18
    NULL
    NULL
    Zou het persoonlijk niet aanraden, je kan altijd iets korter zwanger zijn dan je denkt en is ook nog niet veel herkenbaars te zien. Zou gewoon wachten tot de termijnecho om onzekerheid en teleurstelling te voorkomen. Zo wie zo is vrij prijzig en niet echt de moeite waard omdat nog zo pril is.

Maar als je echt graag wilt moet je natuurlijk gewoon je gevoel volgen.

5. itakepictures

Voor het geld hoeven we het niet te laten, het is 30 euro. Wat me vooral tegenhoud is als e rbijv (nog?) geen kloppend hartje is ik me dan zorgen zou gaan makken. Aan de andere kant zijn we ook gewoon razend benieuwd :)

6. Tero

Tero Actief lid

7 dec 2013
    333
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij hadden (wel met medische indicatie) een echo met 7weken en 1 dag. daar was wel duidelijk een kindje op te zien hoor (was wel een inwendige echo) en een knipperlichtje (kloppend hartje).

7. violetta

violetta Niet meer actief

Ik heb echo bij 6w5d. Volgens vp kunnen ze dan hartje zien (weet niet of ze beter kunnen plannen omdat via icsi is?) ze weten wel precieze datum van bevruchting.
    Maar als niet om financieel gaat zou ik met je man overleggen wat jullie willen want inderdaad kans dat je juist onzeker van wordt. Wil je dit aan? Kun je niet je ouders iets anders kado geven en evt echo foto mailen of opsturen?

8. JJ1980

JJ1980 Niet meer actief

Een pretecho is een uitwendige. Waarschijnlijk zie je met die termijn dan vrij weinig :(
    Ik had een pretecho op 9 weken, die was onduidelijker dan de inwendige op 7.4 weken.

9. AmberS

AmberS Bekend lid

16 okt 2013
    685
    0
    0
    Eigen baby- en kinderkleding zaak
    Gelderland
    Ik heb zelf deze week m'n eerste echo gehad samen met m'n intake. Bij de intake doet mijn VK ook gelijk een echo.

Je kon het bij mij via de buik - dus niet inwendig - al zien zitten, en je kon zien dat het hartje klopte.

Dat is niet bij iedereen het zelfde, maar ik vondt het in ieder geval erg fijn. Nu heb ik bij 12 weken weer een echo, ik ben er nu 7.

10. Niandra

Niandra Actief lid

19 sep 2013
    311
    1
    16
    Ik zou eens navragen of ze ook inwendige echo's doen.
    Ik heb met precies 7 weken een inwendige echo gehad, en daar was al goed te zien dat ik zwanger was én dat het hartje klopte.

11. tifa

tifa Bekend lid

6 jan 2014
    512
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ikbheb met bijna 7 weken een uitwendige echo gehad waarop eeb kloppend hartje te zien was en de baby bewoog al veel. Zeker leuk en geruststellend om te zien!

Ik weet niet of ze het hartje dan ook al kunnen horen, ik kon het vnlanaf 9 weken zelf horen met de angelsound.

Bijgevoegde bestanden:

12. MH1113

MH1113 Bekend lid

8 jun 2009
    774
    0
    0
    Hier met 6.1 weken een klein vlekje met kloppend hartje.

13. Me84

Me84 Fanatiek lid

18 mrt 2014
    1.180
    363
    83
    Ik heb ook bij zo'n bureau een vroege echo laten maken ivm dat ik wilde weten hoe het was..
    Een mooi kloppend hartje te zien! Zal een foto toevoegen
    Dit was met 7+4 en uitwendig..

14. Nispie

Nispie Actief lid

24 mei 2012
    337
    0
    16
    Ik laat a.s. Week pretecho maken bij 6+2. Bureau hier in de buurt doet dit ook inwendig. Is wel heel pril nog maar als mijn termijn klopt zou er hartactie te zien moeten zijn... Ben benieuwd...
    Bij 7 wkn lijkt me dat er genoeg te zien is. Succes!

15. babbel1983

babbel1983 Fanatiek lid

3 jul 2013
    1.338
    302
    83
    Ik heb zelf ook op eigen kosten een vroege echo laten maken met 7 wk, omdat ik de termijnecho nog te lang vond duren en we tussendoor met vakantie gingen. Bij mij was ook het vruchtje met kloppend hartje te zien (zowel inwendig als uitwendig). De termijnecho was wel mooier een paar weken later, omdat daar al echt handjes en voeten te zien waren. Maar ik was blij dat ik de vroege echo heb gedaan, zodat ik wist dat het hartje klopte.
    Maar volg gewoon je eigen gevoel hierbij. Wil je het dan doen, twijfel je dan wellicht beter wachten tot de termijnecho.

16. itakepictures

Oh heel fijn om te lezen! Ik ben boven alles gewoon heel benieuwd wat zich in m'n buik afspeelt dus we gaan het wel doen. Ze kunnen ook een inwendige echo maken daar dus ik hoop dat er wat te zien is. Thanks voor het delen van jullie ervaringen!

17. belliebel

belliebel VIP lid

11 jun 2009
    14.226
    648
    113
    Vrouw
    Buschauffeur
    Ik heb bij mijn 2e zwangerschap ook een vroege echo gehad met 6 weken en 5 dagen. Dit was ook gewoon via m'n buik gedaan. Nu ligt het denk ik ook een beetje aan je postuur hoe het beeld is. Maar hier klopte het hartje dus ook al.

Ook van mij een foto'tje!

Ik heb trouwens volgende week ook een vroege echo gepland staan. Cadeautje van ML. Geloof dat hij nog nieuwsgieriger is dan dat ik het ben haha:D.

Bijgevoegde bestanden:

18. Trotsemama31

Trotsemama31 Niet meer actief

Hier ook een pretecho bureau die zowel in als uitwendig doet. Ik zal het wel gewoon doen. Ondanks er mischien weinig te zien is. (al zagen ze bij mij best wel veel) Is het leuk de kleine even te bewonderen.

19. mamavisser

mamavisser Actief lid

20 jan 2014
    148
    0
    16
    Drachten
    Ik heb met 7weken gewone echo gehad was niet veel te zien maar wel een kloppend hartje vorige week 2de echo gehad :) 10 weken echo

Deel Deze Pagina