Eerder was het al mogelijk om een 3D echo te maken van je ongeboren kind. Nu is het in Japan zelfs mogelijk om een 3D print te maken van je ongeboren kind (Bron: http://info3dprinter.blogspot.nl/2012/08/een-3d-print-van-je-ongeboren-kind.html). Ik heb hier gemengde gevoelens over. Is een print van iets dat lijkt op een soort garnaaltje iets wat je later aan je kind wil laten zien? "Kijk, Jeroen, dit was jij vroeger in mama's buik..." Het is natuurlijk net iets beeldender dan een foto van een echo, maar biedt zoiets nu echt meerwaarde? Ik weet het niet of ik dit zou doen, zelfs als mijn vriendin het per se wil, bovendien vind ik het nog behoorlijk prijzig ook. Volgens mij is dit in Nederland ook nog niet mogelijk, maar als het kan, is het wel iets waaraan ik even zal moeten wennen. Ik weet niet hoe het met jullie zit?
Ik vind het geniaal bedacht. Echt interessant hoe ver de 3D print techniek inmiddels gevorderd is. Ik zie geen reden om dit zelf te doen, maar de medische toepassingen zijn natuurlijk fantastisch. Ik bedoel, als ze dit met een ongeboren kind kunnen, dan ook met bijvoorbeeld een hart. Ik hoop echt dat er een hoop patiënten mee geholpen kunnen gaan worden.
@Berte. Dat is zeker waar, de technologie is mooi, maar om nu zo'n een print van je kind te hebben? Hij/zij is toch altijd mooier wanneer het verder ontwikkeld is. Je wordt als ouder toch met de dag trotser op je kroost. Het is leuk om een foto terug te zien of een filmpje te hebben van z'n eerste verjaardag etc., maar een statisch beeld van een embryo? Ik zie daar de meerwaarde niet direct van in.
hmm ik weet niet ik vind het eigenlijk een beetje eng eruit zien lijkt wel iets op sterk water als je begrijpt wat ik bedoel, nee zou aan mij niet besteed zijn, ook niet later in de zwangerschap doe maar gewoon dan doen we al gek genoeg