Dag meiden, Omdat ik me wat zorgen maakte (geen zwangerschapssymptomen meer) mocht ik vandaag een echo laten maken. Het goede nieuws is; er zit een baby en het hartje klopt... maar ipv 1 a 2 cm is de baby 4 mm.. (een week jonger). De arts zei dat we maar moesten afwachten en dat hij niet kon zeggen of het een goed vruchtje was of niet. Heeft iemand hier (goede) ervaringen mee? xx Lintje
Weet je zeker wanneer je je ei gehad hebt? Zo niet dan kan het natuurlijk zijn, dat je ei later is geweest. Als dat niet het geval is, dan is het idd gewoon afwachten tot de volgende echo. Ze zeggen dat kindjes de 1e 12 weken allemaal even snel groeien, maar daar ben ik het absoluut niet mee eens. Ons kindje lag elke week ( elke week een echo gehad) wel iets voor op de groei. Varierend van 4 dagen tot een week. Ik ben helaas bang dat je toch echt je volgende echo moet afwachten. Wanneer heb je die?
Yep, hier heel goed nieuws. Ik liep eerst ook achter (ongeveer 5 dagen met 5 weken) en toen werd er tegen mij gezegd dat ik rekening moest houden met een MK. Inmiddels ben ik bijna 18 weken, is het kindje helemaal gezond. De groeiachterstand is ruimschoots ingehaald. Het is zelfs zo groot dat ik nu aan de bovenkant van de groeicurve zit. Zo zie je maar weer: het kan verkeren!
Die van mij lag bij de eerste echo (8 weken) meer dan een week achter, maar mn gyn. gaf al aan dat het bij een vroege echo heel moeilijk is om nauwkeurig te meten en dat als het vruchtje iets in elkaar gedoken zit het zo een paar mm scheelt en dus ook zo een paar dagen tot een week of meer. Bij 11 weken weer een echo gehad en de baby liep nog 5 dagen achter. Bij 20 weken weer een echo gehad en ons kleintje lag een paar dagen voor op schema en het gaat allemaal hartstikke goed. Dus maak je niet te druk, het opmeten van zo'n vruchtje blijkt erg moeilijk te zijn.
Janne, ik weet niet zeker wanneer ik mijn ei heb gehad. Ik denk zelf 30 november of 1 december, anders had ik de 14e vast niet met de digitale clear blue positief getest. 23 januari heb ik de volgende echo, inderdaad afwachten. Misschien moet ik wat meer gaan eten en me wat minder zorgen maken.. en hopelijk groeit de baby dan goed. Pfoeh, mijnimeel, ik ben blij dat het bij jou helemaal goed is gekomen. Dat geeft me een beetje hoop. Over enkele uren ga ik met vakantie dus dan gaat de tijd misschien wat sneller tot de volgende echo.. Dankjewel lieve meiden.
Ik was ook 1 week korter dan ik dacht. De VK zei dat ik niet druk om moest maken. Om deze enne week. Het kindje komt wanneer het komt kan met 38,40 of 42 weken komen. Groeit nu goed.
Bij bij scheelde het zelfs 11 dagen! Ik was dus 11 dagen korter zwanger dan ik dacht.Volgens de verloskundige had ik óf een latere eisprong (wat volgens mij niet zo is), óf het vruchtje had er wat langer over gedaan om te gaan groeien en dit was volgens haar niet erg. Ik weet niet hoe het nu is maar mijn buik groeit wel enorm dus ik ga ervan uit dat het goed gaat.Volgende week voor controle.Het voelt verder wel goed.
Ik ben echt blij met al deze reacties. De onzekerheid blijft wel.. maar de hoop dat het allemaal goed komt is al veel groter.
Zo ben terug van een onbezorgde skivakantie dankzij jullie. Behalve dan dat mijn man zijn linkerhand op twee plaatsen brak.. op de eerste dag! Nu afwachten tot volgende week dinsdag... baby groei maar goed!
Ik herken je verhaal hoor! Toen ik 5 weken zwanger was kreeg ik een echo en toen bleek het vruchtje maar zo groot te zijn als dat het bij 4 weken hoort te zijn. Moest na een week terug komen en het was netjes gegroeid. Niks aan de hand! Gebeurt erg vaak maak je geen zorgen!