Onduidelijke echo 7 weken zwangerschap

Discussion in 'Onderzoeken en echo's' started by Marijke24483, Dec 20, 2023.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Marijke24483

Dec 20, 2023
    15
    1
    3
    Female
    Hoi allemaal,

Vandaag 1ste echo gehad, 31 oktober 1ste dag laatste menstruatie dus zou vandaag 7+1 moeten zijn.

Uitwendige echo kon ze weinig zien, ze dacht wel een vruchtzakje te zien.
    Inwendige echo was zeer onduidelijk en ze kon het niet goed zien, we zagen wel wat wits in de baarmoeder maar te onduidelijk.

Moet volgende week woensdag 27 december terug komen. Lekker die spanning zo voor en tijdens de kerst.

Iemand ervaring?

Liefs,
    Marijke

2. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

May 7, 2019
    23,638
    27,293
    113
    Female
    Heeft ze geen bloed laten prikken? Als er met 7 weken geen zwangerschap te zien is in de baarmoeder dan is het wel reden om iig even bloed te prikken hoe hoog hcg is

Momof3d5 likes this.
  3. Marijke24483

Dec 20, 2023
    15
    1
    3
    Female
    Nee geen bloed laten prikken.

Ze konden m'n baarmoeder überhaupt bijna niet vinden, eerst een stagiaire en daarna nam de vk het over. De momenten dat ze de baarmoeder vond, zagen we wel wat erin maar niet duidelijk.

Ze heeft buiten de baarmoeder gezocht met dat rood blauwe maar niks erbuiten gevonden.

Als ik nu een test doe, dan is het streepje bij de T al zichtbaar voordat de urine door het c-vakje heen is...

Heb ook mega pijnlijke borsten, net als bij de zwangerschap van m'n dochter.

Wat een stress zeg bah bah

4. lorreke

lorreke VIP lid

Sep 10, 2013
    5,297
    394
    83

Ja herkenbaar en zeer stressvol.
    Ze zagen bij mij ook wel iets maar kwam niet overeen met termijn wat ik toen moest zijn, en de sluitte en miskraam ook niet uit.
    Maar 1.5 week later en mooie echo en hartje te zien en precies gemeten op termijn wat ik zou moeten zijn.

Inmiddels 25 week zwanger.

Ik hoop voor jou ook op een goede afloop!

5. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

Apr 15, 2011
    54,916
    15,585
    113
    Nabij Utrecht
    Ben je zeker van je eisprong?
    Wanneer was je 1e zw test positief en kan je die plaatsen?
    Met 7 weken zou je echt al duidelijk een vruchtzak, vruchtje en kloppend hartje moeten zien.

6. WWJD

WWJD Niet meer actief

Ik heb wel ervaring met m'n eerste zwangerschap. Mijn bm was naar achter gekanteld. Uitwendig was niets te zien (te ver weg). Inwendig heeft ze heel veel moeite moeten doen en toen zagen idd heel vaag wel iets en het idee dat ze een hartje zag, maar durfde niet 100% zekerheid te geven. Ik was toen 8 weken. Met 10 weken terug en toen was het wel te zien. Maar ook die foto's zijn vele malen minder duidelijk dan bij de andere op die termijn. Zwangerschap ging helemaal prima overigens.

7. Marijke24483

Dec 20, 2023
    15
    1
    3
    Female
    Het enige waar ik zeker van ben is dat 31-10 de 1ste dag van mijn laatste menstruatie was en 28 dagen later een positieve test....
    Er zit niks anders op dan afwachten..

8. Marijke24483

Dec 20, 2023
    15
    1
    3
    Female
    Gefeliciteerd .

Precies dit dus... Fijn om te lezen dat het toch nog positief af kan lopen, dat geeft weer wat hoop.

9. Marijke24483

Dec 20, 2023
    15
    1
    3
    Female

Dank je wel voor je verhaal!
    Geeft me weer wat positieve hoop...

Hoe heb je 2 weken wachten volgehouden? Vind een week al niet te doen..

10. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

Apr 15, 2011
    54,916
    15,585
    113
    Nabij Utrecht
    Maar heb je dan een foto van je test?
    Wellicht ben je een week minder ver ;)

11. Marijke24483

Dec 20, 2023
    15
    1
    3
    Female
    Nee geen foto meegekregen.
    Wie weet... ik hoop de 27ste goed nieuws te krijgen....

12. WWJD

WWJD Niet meer actief

Omdat de vk zei dat ze dácht dat ze een hartje zag. En het was mijn eerste zwangerschap. Ik was naïef en dacht daarom dat het wel goed zat. Wat gelukkig ook bleek. Maar daarom maakte ik me geen seconde druk. Ik kreeg niet het idee me druk te hoeven maken.

13. Marijke24483

Dec 20, 2023
    15
    1
    3
    Female

Bij mij dachten ze ook iets te zien maar niet 100% duidelijkheid...

Bij m'n dochter heb ik me geen seconde Druk gemaakt om een miskraam, nu 2 miskramen later heb ik best veel angst

14. Minimensje83

Minimensje83 Fanatiek lid

Jan 19, 2014
    1,757
    1,067
    113
    Female
    Hoe ervaren was de vk? Want ik had bij deze zwangerschap bij 6+5 een echo en vruchtje zag je echt alleen met heel ver inzoomen (baarmoeder lag ook ver naar achter). Het eerste beeld wat ik zag dacht ik huh? Ik zie een grote vruchtzak maar verder niks meer. De vk stelde gelijk gerust en zei ik zoek even want er zit wel iets denk ik. En daar lag inderdaad helemaal aan de zijkant geplakt en baby met prima hartje.

Momof3d5 likes this.
  15. Marijke24483

Dec 20, 2023
    15
    1
    3
    Female
    Het was een stagiaire en een vk, eerst die stagiaire uitwendig, niet te doen, toen inwendig. M'n baarmoeder was verstoppertje aan het spelen want was niet duidelijk in beeld te krijgen, na een kwartier heeft de vk het overgenomen, maar baarmoeder kon steeds niet lang genoeg in beeld om duidelijk te zijn. Het beeld dat ze vast kon leggen was wel wat te zien, daar heeft ze een pijltje bij gezet.

Kan ik woensdag vragen of de vk als 1ste wil kijken om me uit mijn lijden te verlossen? Daarna mag de stagiaire oefenen wat ze wil, maar zie het niet zitten om weer zolang te wachten om iets te horen :confused:

16. WWJD

WWJD Niet meer actief

Dat begrijp ik. Pas na het meemaken van een mk begreep ik hoe anders dan 'gewoon goed' het kan gaan. En dan duren weken ineens heel erg lang..

17. WWJD

WWJD Niet meer actief

Tuurlijk kan je dat vragen. Zou ik gewoon doen. Volgens mij ben je niet verplicht een stagiair het eerst te laten doen. Hier vroegen ze altijd of het goed was als de stagiair eerst keek.

18. Marijke24483

Dec 20, 2023
    15
    1
    3
    Female
    Op zich vind ik een stagair totaal geen probleem, alleen maar fijn dat ze er zijn, maar in een geval van extreme angst is dat geen goede combi..

We zullen zien woensdag, gelukkig al om 845 gelijk.

Fijne kerstdagen gewenst!!!

19. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

Apr 15, 2011
    54,916
    15,585
    113
    Nabij Utrecht
    Foto van je eerste zwangerschapstest .
    Ik bedoel dus niet van je echo.

20. Marijke24483

Dec 20, 2023
    15
    1
    3
    Female
    Heb er 8, maar geen datums erop dus weet niet welke de 1ste is. Hoezo dat dan?

Share This Page