vroege echo en...???

Discussion in 'Onderzoeken en echo's' started by Jantine, Dec 25, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. poetje84

poetje84 Actief lid

Oct 24, 2011
    141
    0
    0
    Geweldig!!!!

Hoop dat ik je volgende week helemaal kan begrijpen als ik ook een goede echo heb gehad... Jouw verhaal geeft hoop!!

2. Habeebah

Habeebah Actief lid

Mar 23, 2010
    213
    12
    18
    Female
    zie je nou! die vroege echo´s doen meer kwaad dan goed in veel gevallen.. hoogstwaarschijnlijk zit et gewoon goed hoor..

hoever ben je nu? of zei hij dat niet

3. december

december Fanatiek lid

Apr 9, 2011
    2,724
    0
    0
    wat ontzettend fijn jantine, gelukkig. Inderdaad, ik vind die vroege echo's ook maar niks. Kan je heel onzeker en gestresst maken en dat is nu net wat een zwangere vrouw niet nodig heeft.

4. naadje53

naadje53 Bekend lid

Mar 23, 2011
    975
    0
    0
    hey meiden
    ik heb jullie verhalen gelezen en gelukkig ben ik niet de enigste

ik had dinsdag mijn echo en door mijn onregelmatige cyclussen wisten we ook niet hoever ik zou zijn
    stiekem hadden we in ons hoofd dat we een hartje zouden zien of horen
    daar bij de echo bleek dat ik nog veel priller zwanger ben nu zo rond de 4 1/2 week tot 5 weken over twee weken mag ik terugkomen voor een echo om te kijken of er dan wel hartactiviteit is

mijn vriend en ik maken ons zorgen en misschien wel om niks maar dat komt ook mede doordat we in september een miskraam gehad hebben en nu dus heel bang zijn
    gelukkig worden mijn kwaaltjes met de dag erger en hoop ik dat de dagen sneller voorbij gaan

5. Jantine

Jantine Bekend lid

May 8, 2011
    683
    2
    18
    NULL
    Hoi Naadje, volgens mij is er niks om je druk over te maken zolang de kwalen er zijn en je geen ernstige pijn of bloedverlies hebt. Spannend hè! Ik heb zelf ook 2 keer een miskraam gehad, gelukkig voelt het dit keer heel anders. Ik hoop dat je een beetje relaxed naar de volgende echo toe kunt leven.

6. Jantine

Jantine Bekend lid

May 8, 2011
    683
    2
    18
    NULL
    Een week of 6! Da´s 1 week minder dan de vk dacht.

7. Snowy09

Snowy09 Actief lid

Aug 13, 2011
    466
    0
    0
    Onder Rotterdam
    wat fijn dat de echo goed was

8. Morgan

Morgan Actief lid

May 23, 2011
    204
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik leef met jullie mee.
    Sinds ik zwanger ben heb ik er nog weinig van kunnen genieten.
    Sinds zaterdagavond heb ik flinke buik- en rugpijn gekregen. Oud & nieuw was dus ook gelijk niet meer wat het moest zijn. Gisteren de verloskundige gebeld en ik mocht langskomen voor een echo. Ik dacht zelf ongeveer 6 weken en een paar dagen te zijn. Met de uitwendige echo zag ze niks, maar met de inwendige echo gelukkig wel. Een mooi vruchtzakje met een dooier, maar nog geen hart activiteit :( Ze zei dat het voor nu er allemaal goed en normaal uitzag, maar dat het altijd nog alle kanten op kan gaan omdat het hartje nog niet klopt. Op zich zou je denken goede echo, maar omdat de pijnen nog steeds niet over zijn maak ik me continu zorgen. Bij veel vrouwen klopt er wel al een hartje bij 6 weken. De pijnen kon ze niet verklaren, het kon het groeien van de baarmoeder zijn of mijn darmen. Nu ben ik wel heel erg gevoelig, ik voel werkelijk alles, dus wat voor mij veel pijn is, is voor de meeste vrouwen misschien een beetje zeurderig gevoel. Ik weet het ook niet. Gelukkig tot nu toe geen bloedverlies of zo gehad, alleen maar klodders witverlies. Dus dat is in principe ook positief. 16 januari mag ik terug voor een echo. Wat denken jullie?

9. annet1985

annet1985 Fanatiek lid

Oct 14, 2011
    4,136
    0
    36
    friesland
    @ morgan, tja meid geen idee, misschien ben je gewoon iets minder lang zwanger dan dat je zelf gedacht had? Die paar dagen verschil maakt echt uit. Het kan zijn dat straks wel gewoon het hartje klopt. Hou hoop meid. Hier al 2 x een bloeding gehad en tot nu toe klopt het hartje steeds, en heb zelfs mijn 3e bloeding gehad krijgen vanavond een echo dus ben heel benieuwd. Al voelt het nog steeds wel goed.

10. chrystel73

chrystel73 VIP lid

Jan 9, 2009
    6,309
    2,592
    113
    jantine fijn dat de echo goed was

en even in het algemeen. Ik snap al die vroeg echo's eigenlijk niet.
    Het levert alleen maar stress op. Waarom worden ze in vredesnaam gedaan ( bij medische toestanden ok) als het er goed uit ziet zegt het nog niets en als het er niet goed uit ziet eigenlijk ook niet veel.

kortom alleen maar stress en onzekerheid.

11. Jantine

Jantine Bekend lid

May 8, 2011
    683
    2
    18
    NULL
    chrsytel76, ik ben het wel met je eens. De onzekerheid wordt vaker groter ipv kleiner. Vooral voor vrouwen met een onregelmatige cyclus.

Morgan, ik denk dat je best wat geruster mag zijn hoor! Dat bij sommigen het hartje al klopt met 6 weken wil niet zeggen dat dat bij iedereen zo is. Elke dag maakt een verschil, zo vroeg als je nu in je zwangerschap zit. Je kunt zomaar één of twee dagen te vroeg zijn geweest!

Buikpijnen horen erbij, ik heb ze ook en het is niet leuk. Meestal zijn het mijn darmen, die doen nogal moeilijk. En je baarmoeder groeit heel snel. Dat is tenminste wat ik heb gehoord van de gyn, die totaal niet overstuur raakte toen ik vorige week ook nog geen kloppend hartje kon ontwaren (maar wel een vruchtzak met dooier).
    En als je vk heeft gezegd dat het er allemaal goed uitziet voor de duur van de zwangerschap, dan kun je niets anders doen dan wachten en hopen.

12. raspberry

raspberry Niet meer actief

Is het menstruatiepijn? Dat is in principe positief hoor: menstruatiepijn is namelijk niks anders dan bandenpijn en dat hoort bij een (prille) zwangerschap: je baarmoeder rekt namelijk uit en trekt dus aan de banden, en dat voel je.
    Witverlies hoort ook bij een gezonde zwangerschap en een kloppend hartje hoeft nog niet zichtbaar te zijn bij 6 weken, (het kan wel, maar dan moet je een goeie echoscopist hebben, die erg goed in kan zoomen, en dat kunnen de meesten niet). In mijn ziekenhuis willen ze in principe pas op z'n vroegst bij 7 weken een echo doen, om te voorkomen dat je in de stress raakt van nog geen kloppend hartje.

13. Jantine

Jantine Bekend lid

May 8, 2011
    683
    2
    18
    NULL
    Rozemarijke, ik lees net je post en hij komt als geroepen.
    Ik heb om 4 uur weer een echo en ik maak me natuurlijk verschrikkelijk druk, ookal had ik me voorgenomen dat niet te doen.

Gisteren was ik ineens (nou ja, ineens, rond 11.00) niet meer misselijk. Ik met goede zin met vriend iets leuks gaan doen, maak ik me ´s nachts ineens druk omdat ik nog steeds niet misselijk ben én mijn borsten minder pijn doen.
    STRESS.

Vanmorgen wakker geworden, dorst dus twee slokken water... komt het er meteen weer uit. Heb tot tien minuten geleden als een vaatdoekje op de bank gelegen. En dan nog, in mijn hoofd: ´Zal wel door de zenuwen komen. Zenuwpees.´

En ook maakte ik me ineens druk over wel of niet hartactie en hadden we dat vorige week niet moeten zien dan en en en en....

pffffff....

Ik hoop ZO dat het goed zit!

14. poetje84

poetje84 Actief lid

Oct 24, 2011
    141
    0
    0
    Gek hè, dat we ons zo op laten jagen... Denk dat we veel meer mogen vertrouwen...

Ik heb vanochtend ook een ge-wel-di-ge echo gehad (L) Helemaal verliefd op ons kleintje!!! Sjonge; wát een opluchting na de stress van 2 weken terug...

Maar Jantine, wat ik wil zeggen... over 3 weken heb ik de termijnecho; en denk dat ik dan nét zoals jij hélemaal in de stress zit hoor... toch even een spannend moment. Maar denk idd dat je best een beetje vertrouwen mag hebben in je lichaam. Gister voor het eerst sinds 2 wekne niet overgegeven... dacht; zie je, net voor de echo, zul je zien dat het mis is... Vanochtend misselijk als vanouds (en nog) en weer goed overgegeven... Je kunt er eigenlijk weinig op doen... En ik geloof toch wel dat 't dan écht verandert qua kwaaltjes, dat je je dan echt anders voelt... Tenminste; dat hou ik me maar voor, dat 't dan echt wel merkbaar zal zijn...
    Ik ga proberen om de komende weken héél veel vertrouwen te hebben... Het hartje klopte nu heel krachtig en regelmatig... Ik wil eigenlijk niet meer terugdenken aan die gevoelens van spanning die ik had!
    (Haha; hoezo ontlading, nu keiharde hoofdpijn!))

15. Jantine

Jantine Bekend lid

May 8, 2011
    683
    2
    18
    NULL
    Fijn Poetje, dat de echo zo goed was!

Inderdaad, de stress was/is nergens voor nodig :)

Gisteren een wonder gezien en gehoord: het hartje van de kleine prul, dat heel krachtig en snel en regelmatig door de behandelkamer galmde. De gyn had de staaf ingebracht en zei na drie seconden heel rustig: ´En ik mag u feliciteren.´
    En toen begonnen de tranen gewoon te lopen, het was geen hysterische huilpartij, ik heb gewoon de hele tijd gehuild. Van blijdschap en ontroering en opluchting. Ik was helemaal overdonderd.

De gyn heeft me zelfs een week vooruit gezet. Ik ben nu 8 weken en 2 dagen zwanger. En het ziet er allemaal erg goed uit!

Het zal heus nog wel een paar keer spannend worden maar stressen zoals ik de afgelopen weken heb gedaan hoop ik niet meer te doen.

aaaahhhhh... (zucht van opluchting)

16. raspberry

Fijn zo en gefeliciteerd!

17. Suus76

Suus76 Lid

Dec 29, 2011
    8
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal,

Poeh, ik ben blij om hier ook wat positieve verhalen te kunnen lezen. Ik heb vanmorgen een echo gehad bij precies zeven weken zwangerschap, Hierop was wel een zwangerschap te zien, maar geen hartactiviteit. Dat was echt heel erg schrikken......Ze hebben de vrucht gemeten op zes weken en 1 dag, dus dat is kleiner dan zou moeten. Nu moet ik een week wachten tot de volgende echo. Ik hoop zo dat er dan wel iets te zien is. De gyn was niet erg positief, maar zei ook dat het nog alle kanten op kan gaan.
    Ik weet wel zeker dat ik zeven weken zwanger ben, want middels ivf.

Ik hoop zo op positief nieuws volgende week.......Zijn er nog meer mensen met positieve verhalen? Die kan ik wel gebruiken nu.

Groetjes van Suus

18. raspberry

@Suus: ik wist bij mijn dochter ook zeker hoe lang ik zwanger was, (ei getempt), maar desondanks werden wij in eerste instantie 2,5 week en later gecorrigeerd naar 1,5 week teruggezet. Late innesteling geweest en de dame heeft na die eerste echo (dachten 11 weken te zijn, zou toen 8,5 week zijn geweest, later dus gecorrigeerd naar 9,5 week), nog een enorme groeispurt gemaakt.
    Heel bijzonder, want we zagen toen dus een pindaatje met nog geen armpjes en beentjes, (maar wel dus de grootte van 8,5 week).
    De laatste zwangerschap, die wel mis is gelopen, ging keurig zoals het moest en toen bij 7,5 week al beginnende armpjes en beentjes. Dus die echo van Thirza destijds was echt wel een duidelijke achterstand (toen gelukkig nooit geweten en ook niet om in de stress gezeten).
    Het kan echt nog alle kanten op :) Hopelijk volgende week dus gewoon goed nieuws!

19. SterretjesMama

SterretjesMama Bekend lid

Apr 14, 2010
    775
    0
    0
    Wat fijn om hier wat positieve verhalen te kunnen lezen!
    Heerlijk voor de genen hier die toch een kloppend hartje hebben kunnen zien bij de 2e echo! Al die stress en onzekerheid daar aan voorafgaand ..
    Herken het ontzettend goed!

Vorige week heb ik een uitwendige echo gehad bij een echobureau (niet ziekenhuis, niet verloskundigen).
    Volgens berekeningen zou ik 7,2 weken zijn.
    Nu was er op de echo een vruchtzakje te zien en een dooierzakje. Het vruchtzakje was volgens mij 5mm groot .. De echoscopiste vond het er niet mooi rond uit zien en omdat ik volgens berekening "al" 7,2 weken zou zijn, verzekerde ze mij dat het een miskraam was.

Tot op heden nog geen bloedverlies, dit kan natuurlijk nog komen of niet en dan zou ik medicijnen krijgen. De misselijkheid neemt wel wat af de laatste dagen ..

A.s. donderdag moet ik naar de gyn voor een nieuwe echo.
    Dit heb ik zelf aan gevraagd, om het zeker te weten. Want volgens de echoscopiste was een nieuwe echo niet nodig. Mn lichaam zou het binnen enkele dagen wel afstoten.

Nu is het zo dat ik bij mijn andere kinderen, altijd ongeveer 2 weken ben terug gezet tijdens de eerste echo's!
    Zo was ik niet 9 weken bij de 1e maar 7 weken enz.

Kan het niet zo zijn dat dit nu ook het geval was?
    Dat ik nog maar 5 weken zwanger was ipv 7?
    Maar kan het normaal zijn dat een vruchtzakje niet mooi rond is?

Ben blij als het donderdag is en we weten wat er gaat gebeuren!

20. Jantine

Jantine Bekend lid

May 8, 2011
    683
    2
    18
    NULL
    De eerste echo bij mij (6w) was ook niet mooi rond en dat vond de vk ook niet positief. Toen heeft ze me doorgestuurd naar de gyn. Die zag met een week later een vruchtzak met een dooier.
    Weer een week later zag een andere gyn een embryo met een kloppend hartje. Hij vond de eerste echo´s juist niet alarmerend. :(

Je hebt groot gelijk dat je nog een echo hebt gevraagd. En zolang je niet bloedt en krampen hebt is er heus nog wel iets om op te hopen!

Share This Page